بازار گیاهان دارویی مشهد

گیاهان دارویی گیاهانی هستند که مثل دارو مصرف می شوند. افراد از داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان بیماری استفاده می کنند و از آن ها برای نجات از درد، تقویت انرژی و کاهش وزن خود بهره میبرند. داروهای گیاهی یا همان گیاه درمانی که در کشور ما به گیاهان دارویی شهرت دارد درشهر مشهد بازار پخش این گیاهان فراوان است و تولیدات گیاهان دارویی مشهد انجام میگیرد. دارای خاصیت های متنوعی هستند که بنابر تحقیقات محققان برای انواع مریضی ها شناخته شده مصرف وسیعی دارند

بازار پخش گیاهان دارویی مرغوب در مشهد

صفر تا صد صادرات گیاهان دارویی در ایران

صفر تا صد صادرات گیاهان دارویی در ایران صادرات گیاهان دارویی از جذاب ترین تجارت ها در کشور ما می باشد که ورود به این عرصه دانشی تخصصی در حوزه صادرات و شناخت انواع گیاهان دارویی میخواهد. در واقع هر تاجری قبل از شروع باید به لیست گیاهان دارویی صادراتی ایران شناخت داشته باشد گیاهان دارویی مستقیم با سلامت در ارتباط بوده و به این جهت، سخت‌گیری در دادن مجوز احتیاج است. این سخت‌گیری‌ها هم از سمت کشورهای مبدأ و هم از طرف سازمان‌های مربوط در کشورهای مقصد انجام می‌شوند. برای اخذ مجوز صادرات گیاهان دارویی تولیدکننده ها، باید به سازمان‌های زیادی از قبیل وزارت‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و نیز صنعت معدن تجارت رجوع کنند.

این سازمان‌ها با بررسی نوع گیاهان ، تأییدیه‌های لازم را به تولیدکنندگان می‌دهند. این مجوزها محصولات را از نظر استانداردهای صادرات گیاهان دارویی می سنجند صادرات گیاهان دارویی ایران مانند زعفران و گل محمدی وگون و آنغوزه و کتیرا و باریج رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده اند و از اصلی ترین گیاهان دارویی صادراتی ایران به دنیا می باشند. گیاهان دارویی صادراتی ایران تنها محدود به همین چند مدل نمی باشد. در حال حاضر گیاهان زیادی در لیست گیاه صادراتی ایران هستند که از جمله می توان به علف چای، روغن اسانس، چای ترش ، دارچین، گل محمدی خشک شده، بابونه، زنجبیل، هل، ترخون ونعنا اشاره کنیم. این گیاهان دارویی هم در مراتع خودرو رشد می کنند و هم می توان در زمین های کشاورزی و گلخانه ها کشت و پرورش داد.

مثلا گیاهان کتیرا و پونه به شکل خودرو در مراتع می رویند . طبیعتا وجود گیاهان دارویی در تنوع بالا و نیز وابستگی شرکت های داروسازی جهان به این گیاهان باعث شد که تجارت و صادرات گیاهان روز به روز افزایش یابد و تجار زیادی علاقه مند صادرات باشند. گیاهان دارویی ایران هم اسانس و هم عرقیات و هم روغن صادر می شوند که از جمله رایج ترین گیاه صادراتی ایران شامل بابونه، زیره،بومادران، فلفل سیاه، گل ختمی، مارچوبه، انیسون، آویشن، کتیرا، زردچوبه،زوفا، آنغوزه، شیرین بیان و تلخ بیان، شکر تیغال، سقز،حنا، زیره سبز، اسفرزه، بادرنجبویه، باریجه، مریم گلی، برگ کنار،پرسیاوشان، گز خوانسار، گلی کاسنی، گل گاو زبان، اسطوخودوس، برگ بو می باشد.

امروزه کشور ما این گیاهان را به کشورهای بسیاری صادر می کند که از عمده ترین خریدارهای گیاهان دارویی ایران کشورهای روسیه، امارات، ترکیه،عمان، ژاپن، چین و آلمان هستند. برای مثال اگر قصد صادرات گیاه دارویی به عراق را دارید نیاز ندارد که حتما از بسته بندی های خیلی شیک استفاده کنید و بابت آن هزینه های زیادی بپردازید. اما اگر قصد صادرات گیاه دارویی به اروپا را دارید برعکس حتما از طرح های خلاقانه در بسته بندی ها استفاده کنید و از برترین و باکیفیت ترین بسته بندی ها استفاده کنید.چون کیفیت محصول حرف اول را در صادر کردن به اروپا می زند و هر چه بسته بندی ها باکیفیت تر باشد بر فروش موثر است و نوعی برندسازی و بازاریابی در بازار اروپا حساب می شود. اولین نکته در تجارت گیاهان دارویی این است که ﺁیا بازار کشور مقصد شما کشش بسته بندی پرهزینه لوکس و باکیفیت را دارد یا نه.

اگر بخواهید محصولات را برای صادرات به کشورهای خارجی آماده کنید، شرایط کمی پیچیده‌تر است باید به خواص گیاهان آگاه باشید. برای صادرات محصول، نه‌تنها قوانین داخلی، بلکه به قوانین کشورهای مقصد توجه کنید. پس با توجه به سود زیاد حاصل از این صادرات، طبیعی است که تاجران ایرانی به فکر فراگیری قوانین این امر باشند.

صفر تا صد تولید انواع گیاهان دارویی در ایران

نه تنها کشاورزی بلکه در هر کار تولیدی قبل اقدام بازار فروش محصول مورد نظر را بررسی کرد حجم زیادی از سطح زیر کشت گیاهان دارویی به محصولات معروفی، مثل زعفران و گل محمدی تعلق دارد و متاسفانه خیلی از گیاهان دیگر، مورد غفلت تولیدکنندگان هستند و نکته مهم که باید توجه کرد که اقلیم ایران یکی از مناسب‌ترین آب و هوا برای پرورش دادن گیاهان دارویی است! با این که تولید و فرآوری گیاهان دارویی در ایران کاری شناخته شده است اما آن گونه که باید از این حوزه استفاده نمی‌شود؛ برای شروع کار بایستی مجوزهای ضروری را از چند نهاد به دست آورد که قوانین سخت گیرانه ای دارد.

اگر سرمایه گذاران قصد تولید انبوه و به صورت صنعتی داشته باشند، باید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا معاونت غذا و دارو و وزارت جهادکشاورزی و صنعت معدن و تجارت مجوزهای لازم را اخذ کنند. ضمنا گواهی و تاییدنامه هایی هم از سازمان های محیط زیست و اداره استاندارد باید اخذ شود. اگر نیاز به مشارکت با شرکت های دانش بنیان هم باشد بایستی تاییدیه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری را هم اضافه کرد و برای تمدیــد گواهــینامه های ســاخت و بهره بــرداری در سررسید سر موعد تمدید شود گیاهان دارویی همانطور که از اسمشان مشخص است باید بدون آلودگی و آفت باشند تا ارزش دارویی، بهداشتی و خوراکی آنها حفظ گردد. حافظت از بهداشت گیاه در زمان کاشت، داشت و برداشت نکته مهم است.

ایران از لحاظ گونه های گیاهی یکی از غنی ترین کشورها به شمار می رود زیرا بیش از 8هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد اما فقط 100گونه گیاهی فرآوری و بقیه فله ای و با بسته بندی نامناسب به خارج صادر می شود. کشت و برداشت سنتی هم از چالش هایی است که این حوزه را تهدید می کند و سبب می شود تا مواد اولیه مرغوبیت کافی نداشته باشد. نبود استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات مناسب از ضعف های این بازار است. تولیدکننده های گیاهان دارویی باید برای بازاریابی و فروش محصولات به اندازه لازم تحقیق کرده باشند. در خصوص خیلی از گیاهان دارویی در داخل کشور، صنایع تبدیلی وجود ندارد و این امر کار تولید را سخت کرده است

آسان ترین روش خرید گیاهان دارویی

آسان ترین روش خرید گیاهان دارویی عطاری های آنلاین از فروشگاه های اینترنتی خوبی می باشند که در سال های متمادی به ویژه بعد از بروز کرونا مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته‌ است. امروزه تعداد بسیاری از مشاغل، آنلاین شده و مشکلات خرید حضوری ازجمله ترافیک، جای پارک، مسائل بهداشتی فردی را از بین خود و مشتری ها برداشته اند. به علت ممنوعیت و محدودیت رفت و آمد هت بسیاری از اشخاص ترجیح می دهند که گیاهان دارویی مورد نیاز خود را در منزل با سفارش دادن محصول به آسانی از اینترنت خرید کنند و درب منزل تحویل بگیرند. ولی همچنان اشخاصی هستند که اعتمادی به خرید آنلاین ندارند و برای یک خرید مطمئن سبک و سنگین می کنند و خود اقدام به خرید حضوری میکنند.

شناخت کلی انواع با کیفیت گیاهان دارویی

از گیاهان دارویی می توان علاوه بر مصرف دارویی برای بهبود عطر و طعم غذا نیز استفاده کرد، بدون این که کالری های غذا تغییر کند. گیاهان دارویی فواید زیادی برای سلامت دارد . داروهای گیاهی سالیان سال است که برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. توانایی های بهبود و ترمیمی داشتن انواع گیاهان دارویی خیلی چشمگیر هستند. گیاهان دارویی سرشار از عناصر معدنی مفیدی هستند. بخش زیادی از انواع گیاهان دارویی حاوی عناصر مفیدی مثل آهن، کلسیم، ید، سدیم، روی، مس، منگنز، پتاسیم است و بسیار کمتر از حد خطرناک، حاوی ترکیبات مضر همچون آرسنیک و سرب و جیوه است.

طب سنتی با شناخت عناصر مفید، و با بهره بردن از دانش گیاهان دارویی، به درمان امراض می پردازد. دیگر ترکیبات شیمیایی در داروها که قابل استفاده در طب سنتی و پزشکی است، این موارد است: آلکالوئیدهاترپنوئیدها ، ترکیبات فنلی ،گلیکوزیدهاپلی ساکاریدها، پکتین ها، رزین ها مواد اصلی مورد استفاده در پزشکی هستند گیاه دارویی گیاهی است که یک یا بعضی اندام‌‌های آن مثل ساقه، برگ، گل، ریشه و… خاصیت دارویی دارد مثلا ساقه گیاه دارچین، خاصیت درمانی دارد. این قسمت‌های دارویی، حاوی مواد فعال بیولوژیکی هستند که بر موجودات زنده اعم از انسان یا حیوانها ، اثرات فیزیولوزیکی دارند.

ریشه انجدان رومی یا گل‌ بابونه هم نوع‌ دیگری هستند که اثر درمانی دارند. کمتر دیده شده که کل قسمت‌های گیاهی دارای خواص درمانی باشد، ولی می‌توان سرخارگل را نام برد. گاهی قسمت‌های مختلف گیاهان دارویی، کاربردهای زیادی دارند. مثلا گل‌ درخت نمدار آرام‌بخش هستند ولی برگ‌های این درخت، خاصیتی ملین دارند. از بعضی گیاهان دارویی مثل زنجبیل و عناب در غذا هم استفاده می‌شود. گاهی نام گیاهان دارویی فقط درباره قسمت دارویی به‌ کار برده می‌شود. جالب است بدانید پوست برخی میوه‌ها مثل پوست انار هم مخاصیت دارویی دارد.

خرید ارزان انواع گیاهان دارویی با بهترین کیفیت

خرید ارزان انواع گیاهان دارویی با بهترین کیفیت خرید و فروش گیاهان دارویی در بازارها موجب عرضه گیاهان دارویی با کیفیت و با ارزانترین قیمت ها انواع گیاهان دارویی را فراهم کرده است. در کانال های اینترنتی خرید و فروش گیاهان دارویی مثل انواع بابونه، غنچه گل محمدی و سایر گیاهان انجام میگیرد. خرید گیاهان دارویی از کشاورزان به وسیله این شرکت گیاهان دارویی با نرخ روز و مناسبترین نرخ برای عرضه به شرکت های خرید و فروش گیاهان دارویی انجام می شود .خرید گیاهان دارویی از کشاورز باعث عرضه بهترین قیمت به شرکت هایی که گیاهان دارویی را فرآوری میکنند می شود و همینطور سبب رضایت تاجران گیاهان دارویی شده است. ضمنا این امر سبب سازماندهی شبکه خرید و فروش گیاه دارویی و رفع احتیاج خریداران گیاهان دارویی و عرضه محصول با کیفیت به آنها شده است.

گیاهان دارویی تولید شده از نظر کیفی درجه بندی شده، و شامل انواع درجه یک و دو و سه هستند. بسته به نیاز مشتری و خریدار این محصول ها به آنها فروخته می شود.انواع گیاهان دارویی درجه یک و در بسته بندی های مناسب صادراتی برای عرضه به تاجران بین الملل گیاهان دارویی هم در بازارهای خارجی توسط کشاورزان این مجموعه تولید می شود‌. خرید به صورت اینترنتی میتواند به کاهش هزینه های ما کمک کند و در وقت ما هم صرفه جویی خواهد شد.امروزه سایت هایی مورد اعتماد زیادی هستند که میتوان از آنها خرید نمود.

مرکز توزیع گیاهان دارویی با کیفیت در بازار مشهد

فروشندگان گیاهان دارویی عطاری در شهر مشهد، برای مصرف کنندگان برتریت و با کیفیت ترین انواع مختلف این محصول را در نظر دارد و برای فروش ارائه می کند؛ تا بتوانید بهترین ها را با قیمت مناسب خریداری کنید، عرضه محصولات از طریق نمایندگی هت و فروشگاه معتبر به وسیله خبره ترین فروشندگان انجام می شود و انواع مختلفی دارد و می توانید مطابق نیاز خود مناسب ترین گیاه را با بهترین قیمت تهیه کنید انواع و اقسام گیاه دارویی عطاری در کشورهای خارج خیلی پرکاربرد است و مورد استقبال افراد زیادی واقع شده است. که این محصول را می توانند با کیفیت درجه یک و مقرون به صرفه ای با طرح ها و بسته بندی های متفاوتی خریدار نمایند.

مراکز زیادی در این شهر مشهد می توان یافت که محصولات تازه و خالصی را به ما عرضه میکنند.مراکز توزیع این گیاهان دارویی با تولید و کشت انواع گیاهان دارویی در مشهد که جز مناطق نسبتا گرم ایران است می توانند به سود دهی خوبی برای فروش محصولات خود دست یابند و کسب و کار پررونقی نیز داشته باشند.

فروش فوق العاده گیاهان دارویی با قیمتی استثنایی

فروش فوق العاده گیاهان دارویی با قیمتی استثنایی متقاضیان می توانند گیاه اصل را با قیمت های استثنائی به صورت اینترنتی از سایت های مورد نظر خرید کنید. معمولا گونه های گیاهی که به صورت خودرو و در رویشگاه اصلی می روید از عطر و طعم و خواص فوق العاده زیادی برخوردار هستند و قطعا باید با گیاهانی که در کشتزارها پرورش می یابد تفاوت فاحشی داشته باشد. برای استفاده از مواد موثره گیاهان دارویی نمونه های وحشی خیلی مفیدتر و موثر تر بوده و اثرات دارویی خیلی زیاد دارند. کشت گیاهان دارویی در مراتع و کشتزارها خیلی اقتصادی تر بوده و می توانید به صورت عمده گونه های گیاهی را برداشت و برای داروسازی و فروش در عطاری استفاده کرد.

فروش فوق العاده این گیاهان در شهرهایی مثل اصفهان و مشهد رواج خوبی دارد اصفهان یکی از این مناطق می باشد که انواع گیاهان دارویی با توجه به اقلیم آن منطقه در کشتزارها و گلخانه ها کاشت شده و برای مصرف درمانی به سایرمناطق کشور هم ارسال می شود. برخی گونه های کمیاب مثل زرین گیاه کوهی که در اصفهان کشت می شود و جز گونه های بی نظیر است و برای درمان بیماری ها از جمله درد های مفصلی و روماتیسم خیلی مفید است و از طریق تجارت اینترنتی میتوان آن را به کشورهایی از جمله افغانستان که مرز نزدیکی دارد با ایران صادر کرد و مردم کشور خودمان از خواص این فوق العاده این گیاه خودرو بهره مند شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *