از بزرگترین فروشگاههای عرضه مستقیم گیاهان دارویی در ایران، با تلاش شبانه روزی آماده فروش رزماری عمده بدون واسطه و مستقیما از تولید کننده عمده این گیاه دارویی به سراسر ایران و عرضه محصول باکیفیت به سراسر جهان با کیفیتی رقابتی است، تا بستری ایمن برای خریداران داخلی و خارجی فراهم کند که این عزیزان با کیفیت ترین و تازه ترین رزماری تازه و خشک شده را در بسته بندی های دلخواه و قیمتی مناسب از این فروشگاه تهیه کنند، که امروزه هم موقعیت برای خرید حضوری و هم خرید اینترنتی فراهم است تا خریداران بدون تلف کردن وقت بتوانند مستقیما از تولید کننده عمده رزماری در بازار خرید خود را انجام دهند.

رزماری جز مهمترین دسته گیاهان معطر دارویی میباشد که بخاطر شکل ظاهری زیبا و عطر دلنشینش، امروزه در زندگی ما نقش بسزایی دارد، از این رو عمدتا در بسیاری از باغچه ها و مزارع در گوشه کنار میتوان بوته های زیبای رزماری را کاشت و از آن لذت برد.

شکل ظاهری برگهای این گیاه که به شکل شمشیری و سوزنی است بر روی ساقه های چوبی رشد میکند. رزماری در اوایل تابستان و انتهای بهار گلهایی به رنگ ابی و ارغوانی میدهد، معمولا پس از سرمای زمستان میتوان این گیاه را کشت کرد که معمولا راحت ترین روش تکثیر آن به صورت قلمه زدن میباشد، این گیاه که عموما رشد کندی دارد ولی در بسیاری از مناطق دیده شده که ارتفاع آن تا دو متر نیز رشد کرده است.

خصوصیات عمومی گیاه رزماری

  • نام علمی :Rozmarinos officinals
  • خانواده : Lamiaceae
  • نام انگلیسی : Rozemare
  • پراکنش : منطقه مدیترانه
  • دیگر نام ها : رزماری اکلیل کوهی تاج گل کوهی
  • دسته : گیاهان گلدار
  • تیره : نعنایان
  • رده : دو لپه ای ها

رزماری در دوران باستان

از سالها و قرنهای دور از گیاه رزماری استفاده های گوناگون میشده است، سابقه استفاده از این گیاه در یونان باستان، زمانی که این مردمان از این گیاه در میان بالشت ها و تخت خواب خود استفاده میکردند، و بر این اعتقاد بودند که این گیاه باعث تقویت حافظه میشود و یه هوشیاری کمک میکند، میرسد.

در زمانی که بیماری طاعون در این مناطق فراگیر شده بود، شاخه های خشک رزماری را میسوزاندند تا منازل خود را ضد عفونی کنند.

در مناطقی نیز هنگامی که فردی که در بین آن مردمان محبوب بود، و از دنیا میرفت شاخه های رزماری رای را در میان تابوت آن فرد میگذاشتند تا القا کنند که یاد ایشان هرگز فراموش نمیشود.

حتی در زمان عروسی افراد در مراسم آنها شاخه هایی از اکلیل کوهی را در میاه دسته گل عروس کار میگذاشتند تا نشان وفا داری آنها را نشان دهند.

هر انچه باید در مورد رزماری باکیفیت در بازار باید دانست

بسیاری از خریداران عمده رزماری در بازار برای کاربرد های متفاوت اقدام به خرید این گیاه درمانی میکنند، لذا همیشه به دنبال خرید رزماری با کیفیت در بازار می گردند و برای آنها مهم است که چه عواملی باعث میشود با کیفیت ترین رزماری را در بازار انتخاب کنند، آنچه این عزیزان باید مد نظر قرار دهند این است که این گیاه را قرار است از چه تولید کنندگانی خرید کنند؟

ایا این تولید کنندگان تجربه کافی برا تولید رزماری ارگانیک را دارند؟

از کجا میتوانند بهترین و با کیفیت ترین رزماری را خرید کنند؟

مرغوب ترین رزماری خشک از کجا میتوان پیدا کرد؟

آیا هنگام برداشت این گیاه اقدام به خشک کردن اصولی آن میکنند که اسانس و عطر بوی آن تحلیل نرود؟

آیا هنگام کشت از نشا مرغوب استفاده میکنند؟

آیا هنگام داشت این گیاه مواد مغذی که مورد نیاز رشد و نمو آن است به صورت استاندارد به آن میرسانند؟

و بسیاری از این آیا هایی که در آخر به تولید رزماری با کیفیت منجر میشود که بدون شک همه اینها نیازمند یک استاد کاشت میباشد که در نهایت شما بتوانید مرغوب ترین و با کیفیت ترین رزماری موجود در بازار را پیدا کنید و خرید کنید.

همانطور که گفتیم رزماری با کیفیت باید هنگام انتخاب بذر و یا نشا اولیه باید مورد برسی قرار بگیرد ، تا شما با اطمینان از قلمه های رزماری که بدون آفت و اصولی پرورش یافته اند را در زمان مناسب کاشت رزماری انتخاب کنید، چرا که این مورد مانند شالوده کار شماست و باید در انتخاب آن وسواس و دقت لازم را داشته باشید.

عامل بعدی که تاثیر زیادی بر تولید رزماری با کیفیت دارد این است که شما وقتی نشا خود را کاشتید توجه کنید که در زمانهای مناسب مقدار مواد مغذی و مورد نیاز گیاه را سر وقت خود برای آن فراهم کنید که این خود باعث رشد صحیح و داشتن شاخ و برگهای خوش رنگ و منظم کمک زیادی میکند.

از این رو فردی که اقدام به کشت میکند باید بداند که این گیاه در زمانهای گوناگون نیاز به کدام مواد مغذی دارد و در واقع قبل از کاشت بستر را بر روی خاکی ک میخواهد رزماری را بکارد ایجاد کند و تمام مواد مغذی را که عموما از طریق کود های حیوانی که سرشار از این مواد مغذی هستند، به خاک برسانند تا رزماری ارگانیک و خالی از استفاده از کودهای شیمیایی تولید شود.

از مهمترین عوامل برای خرید رزماری با کیفیت در بازار این است که شما این گیاه را از تولید کننده ای خرید کنید که آن را به اصولی ترین روش خشک کرده باشد.

رزماری خشک و با کیفیت

امروزه خشک کردن گیاهان دارویی با روشهای صنعتی هم انجام میشود، منتها به گفته محققان در این حوزه با کیفیت تریت و مرغوب ترین رزماری که عموما دارای بیشترین عطر و اسانس هم میباشد، گیاهی است که به صورت سنتی و در سایه خشک شده باشد.

در این روش که تولید کننده پس از برداشت، گیاه را در سالن های بزرگ و سقف دار و دارای جریان هوا پهن میکنند و اجازه میدهند که فرایند خشک شدن گیاه به آرامی در سایه و با گرمای محیط انجام شود، چرا که طبق ازمایشهای انجام شده میزان اسانس و ماده موثره گیاهانی که در سایه خشک میشوند بسیار بیشتر از مشابه آن است که با روشهای صنعتی و مکانیکی انجام میشود.

خرید رزماری عمده برای تولید داروهای گیاهی

قبلا هم گفتیم که رزماری از گیاهان شناخته شده در تولید داروهای درمانی و گیاهی است، از این رو عمده خریداران رزماری خشک و تازه در بازار مراکز دارو سازی گیاهی هستند که برای تولید این داروها از این گیاه استفاده میکنند هستند.

معمولا داروهایی که از رزماری در این مراکز تولید میشود از فراورده های آن استفاده میشود، اسانس رزماری که از اصلیترین این فراورده ها است، در تولید پماد و لوسیونها کاربرد فراوان دارد.

روغنهای ماساژ و تولید کرم های گوناگون نیز از همین دسته هستند که امروزه این گیاه را به یکی از پر کاربرد ترین گیاهان درمانی تبدیل کرده است.

از دیگر فراورده های رزماری که در تولید داروهای گیاهی استفاده زیاد میشود هیدروالکلی میباشد، که امروزه برای تولید محلول های خوراکی، که کاربرد های درمانی فراوانی دارد استفاده میشود.

از دیگر کاربرد های فراورده های رزماری تولید عطر ها و خوشبو کننده های بدن میباشد که در تولید شامپو ها و محصولات تمیز کننده مثل صابون ها نیز استفاده فراوان میشود.

رزماری تازه

قیمت هر کیلو رزماری تازه در بازار

با توجه به شرایط بازار معمولا برای خرید کیلویی رزماری تازه و یا خشک در بازار باید به نزدیک ترین عطاری محل زندگیتان مراجعه کنید، ولی اگر تولید کننده عمده فراورده های رزماری خشک هستید میتوانید خرید خود را از معتبر ترین فروشگاههای اینترنتی که معمولا خود نیز از تولید کننگان عمده گیاهان دارویی نیز هستند انجام بدهید.

در مجموعه ما که سالیان متمادی در عرصه کشت و تولید عمده رزماری تازه و خشک در بازار تجربه داریم و حتی میزانی از محصولات خودمان را به دلیل کیفیت بالای آن به سایر کشورهای خاور میانه نیز صادرات کرده ایم انجام دهید، چرا که همیشه ما با دقدقه های شما برای خرید عمده اشنایی داریم و تلاشمان این بود تا با کیفیت ترین و مرغوب ترین رزماری را به بازار عرضه کنیم.

برای مشاوره و خرید و پیدا کردن این گیاه ارزشمند میتوانید با مشاورین ما در امر فروش تماس بگیرید تا با فراهم کردن خرید حضوری از محصولات و حتی خرید اینترنتی شما را راهنمایی کنند و از خرید امن با قیمتهای دسته اول و مناسب و مطمئن، سود خود را چند برابر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *