به آویشن حتی میتوان لقب طلای سبز هم داد زیرا دارای خواص متعدد است و در موارد زیادی مانند اشپزی، پزشکی، پوست و مو ازاین گیاه استفاده میشود.آویشن یک نوع گیاه خودرو است که در اقصی نقاط کشور عزیزمان کشت میشود،خطه شمال به دلیل بارندگی زیاد و خاک حاصل برای کشت آویشن مناسب است.

هرجا که مرکز تولید باشد میتواند محصول را به طور عمده به بازار عرضه کند و آویشن کوهی مازندران هم از این قاعده مستثنی نیست،در شهر مازندران مرکز معتبر بسیاری وجود دارد که آویشن کوهی را به صورت عمده و با کیفیت بالا میفروشد. خرید از این مراکز هم به صورت حضوری و هم به صورت انلاین امکان پذیر است.

خرید عمده آویشن کوهی از معتبرترین فروشنده مازندران

مشخصات بهترین نوع آویشن کوهی برای صادرات

مشخصات بهترین نوع آویشن کوهی برای صادرات زمانی که یک گیاه خواص و موارد استفاده فراوانی داشته باشد خواه ناخواه بازار خرید گرم میشود و افراد زیادی به سمت خرید این محصول کشیده میشوند و زمانی که مردم داخل کشور از این محصولات بهره کافی ببرند میتوانیم این طلای سبز را به کشورهای دیگر صادرکنیم،شرط صادرات، تامین نیاز داخل است.

افرادی که میخواهند صادرات این محصول را انجام دهند باید در نظرداشته باشند که کیفیت در صادرات حرف اول را میزند و باید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را انتخاب کنند.آویشن کوهی مرغوب دارای مشخصاتی است که در ادامه باآن آشنا میشوید.

_آویشن کوهی با کیفیت باید عاری از هرگونه گیاه متفرقه باشد زیرا زمانی که این محصول را برداشت میکنند ممکن است درکنارش گیاهات دیگری هم رشد کند و برداشت شود.در هنگام برداشت آویشن چوب و گل آن ممکن است با برگ‌های پهن که ارزش اصلی محصول را تعیین می‌کنند مخلوط شود، به همین دلیل هم در صورتی که محصول نهایی از این قبیل ناخالصی‌ها داشته باشد کیفیت آن بسیار کاهش خواهد یافت و قیمت آن هم به همین ترتیب پایین خواهد آمد. طرفداران این گیاه در هنگام خرید آویشن به این نکته باید به خوبی دقت داشته باشند.این موضوع در هنگام صادرات کالا بسیار پر رنگ خواهد شد و افرادی که تصمیم به صاردات آویشن دارند باید به این مورد خوب توجه کنند. لازم به ذکر است که بعد از جداسازی گل‌ها از آویشن برگ پهن، آن‌ها را آسیاب می‌کنند و از آن به عنوان پودر آویشن استفاده می‌کنند، همچنین چوب‌های آن را هم دور می‌ریزند.

_آویشن کوهی باید برداشت همان سال باشد و کهنه نباشدبرای صادرات آویشن باید دقت داشته باشید که این گیاه مربوط به برداشت همین سال باشد. آویشن‌های مربوط به سال‌های قبل‌تر از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و یکی از نکات مهم برای داشتن آویشن با کیفیت همین موضوع است. برداشت آویشن برگ پهن شیرازی در تابستان و اواخر بهار صورت می‌گیرد. بهترین ماه برداشت این گیاه خردادماه است که هر چه محصول خریداری شده به این ماه نزدیک‌تر باشد با کیفیت‌تر است.

_یکی از راه‌های مهم تشخیص کیفیت آویشن در هنگام صادرات، رنگ سبز برگ‌ها است. به هر میزان که رنگ برگ‌ها سبز روشن باشد، کیفیت آویشن کوهی هم بالاتر خواهد بود. همچنین در صورتی که در بین برگ‌های سبز، برگ‌های تیره و سیاه وجود داشته باشند نشانه پایین بودن کیفیت محصول است.

_از دیگر مواردی که در تعیین کیفیت آویشن کوهی بسیار اهمیت دارد، میزان خیس بودن آن است. در واقع هنگام خرید آویشن، این گیاه نباید خیس باشد و خشک بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آویشن خشک ارزش و قیمت بالاتری نسبت به آویشن‌های خیس و مرطوب دارد.

فاکتورهای تاثیر گذار بر انتخاب آویشن کوهی

قبل از بررسی فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب اویشن کوهی باید با موارد مصرف و خواص آن آشنا شد.طبع آویشن گرم و خشک است. امروزه آویشن به شکل های آویشن تازه و آویشن خشک، چای و دمنوش آویشن، روغن آویشن و عرق آویشن استفاده می شود. آویشن حاوی مقادیر بالای تیمول که خواص ضد عفونی کننده دارد و کارواکرول که خواص ضد باکتریایی دارد می باشد. آویشن به‌عنوان مصلح بسیاری از مواد غذایی مانند گروه لبنیات ازجمله پنیر تازه، دوغ و ماست، قارچ خوراکی، لوبیا سبز، نخود سبز، باقلا سبز، انواع ماهی و سیب‌زمینی و ماکارونی محسوب می‌شود

انتخاب آویشن کوهی مرغوب فاکتورهای زیادی دارد که با دقت به آنها میتوانیم یک محصول خوب انتخاب کنیم،اویشن کوهی باید دارای رنگ سبز و شفاف باشد و روی برگ های آن لکه سیاه یا قهوع ای وجود نداشته باشد همچنین باید دارای بوی تند باشد،بوی کم این محصول نشان دهنده کیفیت پایین است.اویشن کوهی باید خالص و تمیز باشد و فقط برگ در محصول وجودداشته باشد و قسمت های جانبی گیاه دور ریخته شود.

آشنایی با دو دسته بندی بزرگ آویشن

آشنایی با دو دسته بندی بزرگ آویشن آویشن کوهی از خانواده نعناع است و حدودا400نوع اویشن تا به حال شناخته شده است که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد برای مثال، یک نوع از آنها دارای برگ پهن، دیگری برگ کوتاه است و حتی بوی تند و ملایم هم از موارد تفاوت بین آویشن است.

دو دسته بزرگ از اویشن یه اسم آویشن کوهی وآویشن شیرازی که درایران معروف ترین هستند وجود دارد، عمده تفاوت این دو نوع اویشن در رنگ، طعم و شکل است.

نام علمی آویشن کوهی Thymus vulgaris L است و نام علمی آویشن شیرازی Zataria multiflora boiss است‌.

آویشن کوهی در واقع یکی گیاهی کاملاً خودرو می‌باشد این گیاه در دامنه ی رشته کوه های مختلف در مرکز و جنوب ایران رشد میکند.

آویشن کوهی دارای عطرت و فوق العاده ای است که از پودر شده آن به عنوان ادویه استفاده می‌کنند.

آویشن شیرازی یک نوع آویشن است که خصوصاً در شهر شیراز کشت میشود و بومی این شهر محسوب می گردد.به دلیل عطر دل انگیز این گیاه که در معمولا اطراف چشمه ها می رویند به این نام شهرت یافته است.رنگ برگ‌های آویشن شیرازی خاکستری است و بوی بسیار نافذی دارند. این گیاه از گیاهان گل دار به شمار می‌آید که دارای گل‌های سفید رنگ در انتهای ساقه خود است. آویشن شیرازی به صورت خیلی محدود و جهت تهیه بعضی از داروها در ایران کشت می‌شود

آویشن کوهی به هضم غذا در افراد با مزاج سرد کمک می‌کند. همچنین دم‌کرده آویشن کوهی برای دلپیچه و سکسکه مفید است. آویشن کوهی می‌تواند باد را از معده و روده‌ها خارج کند یا به عبارتی به نفخ معده کمک می‌کند. از دیگر خواص آویشن کوهی این است که سرشار از اسیدهای آمینه است و در درمان ضعف و بی‌حالی موثر است. از بین بردن بوی بد دهان و کاهش بوی نامطبوع عرق را می‌توان به‌عنوان دیگر خواص آویشن کوهی نام برد.

آویشن شیرازی ضدنفخ و اشتهاآور است. آویشن شیرازی خواص ضد قارچی، ضد انگلی و ضد باکتریایی دارد.

آویشن چند نوع دارد که کیفیت و قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما خرید آویشن برگ پهن شیرازی به مراتب از دیگر گیاهان دارویی دقت بیشتری می‌خواهد. این گیاه بومی منطقه شیراز است که یکی از ارزشمندترین گیاهان ایران به شمار می‌رود.به علت کشت خاص این گیاه که بسیار سخت و حساس است متأسفانه طی سال‌های اخیر در معرض انقراض قرار گرفته است

بررسی شرایط ماندگاری آویشن کوهی

آویشن یک گونه از گیاهان علفی است. این گیاه دارای شاخه‌های چوبی است و تا ارتفاعی 30 سانتی متر رشد می‌کند. محل رویش این گیاه عمدتا در مناطق کوهستانی مانند شهر های زنجان، تبریز، ارومیه و… و در میان تخته سنگ هاست. ساقه‌های این گیاه از کرک پوشیده شده است. برگ‌های آن کوچک و متعدد هستند. برگ‌های این گیاه نوک تیز، کوچک به شکل لوزی هستند که در دو ردیف رو به رو یکدیگر قرار گرفتند.

آویشن بهتر است در یک محل گرم و آفتابی با خاک خشك شده كشت شود. به طور کلی در بهار کاشته می شود و پس از آن رشد می کند .آویشن گیاهی یک ساله است. کاشت آن توسط بذر، قلمه ها و یا تقسیم ریشه های گیاه صورت می گیرد. خشکسالی را به خوبی تحمل می کند. همچنین آویشن سرما را نیز می تواند تحمل کند و در کوهستان ها هم رشد می کند.

آویشن خشک اگر در یک محیط خشک ودور از رطوبت و نور افتاب قرار بگیرد خواص خودرا حفظ میکند و تازه می ماند.

بزرگترین صادر کننده آویشن کوهی از مازندران

بزرگترین صادر کننده آویشن کوهی از مازندران صادرات آویشن مانند دیگر محصولات صادراتی دارای قوانین خاص میباشد، کالای صادراتی باید دارای بهترین کیفیت باشد تا بتواند مشتریان خارجی را راضی نگه دارد پس برای صادرات ما باید به دنبال محصولات باکیفیت خود برویم.

همانطور که گفتم استان مازندران به دلیل شرایط خاص اب و هوایی یکی از بزرگترین مراکز تولید و کشت اویشن کوهی می باشد، این استان ابتدا نیاز کشور را تامین میکند و سپس سراغ صادرات میرود. شرکت های زیادی در زمینه صادرات قدم برداشته اند اما تعداد کمی ازآنها توانستند دراین راه پرپیچ و خم دوام بیاورند و اعتبار کسب کنند.

آویشن کوهی به دلیل اینکه به صورت فراوان کشت میشود میتوان به مقدار بیشتری از این محصول را به صادرات اختصاص داشت، کشورهای مختلفی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان خرید اویشن کوهی هستند همچنین کشورهای اروپایی از این گیاه برای استفاده در غذا و تهیه دارو ودرمان بیماری استفاده میکنند.

آویشن در بازار چند نوع است، به همین دلیل هم قیمت آن با توجه به نوع آن متفاوت است. آویشن‌ کوهی یا کاکوتی یکی از اتواع اویشن است که دارای برگ‌های نازکی است.این نوع اویشن به دلیل کشت خودرو دارای قیمت کمتری است.آویشن کوهی خواص بیشتری نسبت به آویشن شیرازی دارد اما همانند کاکوتی برگ های آن نازک است و مثل برگ آویشن شیرازی پهن نیست.

پخش مستقیم آویشن کوهی درجه یک در مازندران

قیمت یک کالا به موارد بسیار زیادی وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به میزان تولید، عرضه، تقاضا و بازار جهانی آن اشاره کرد. از آنجایی که در پاییز و زمستان سال 1399 شاهد کاهش بارندگی بودیم برداشت آویشن کوهی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت چشمگیری در این گیاه بوده‌ایم.دلیل این افزایش قیمت کاهش بارندگی در کشور به طبع آن کاهش میزان برداشت محصول بود. از طرفی مصرف آویشن کوهی به به دلیل خواص پیشگیری از سرماخوردگی در نیمه دوم سال است. در واقع در نیمه دوم سال و فصل سرما مصرف آویشن برگ پهن شیرازی شروع می‌شود و به اوج میزان مصرف خود می‌رسد. در واقع این افزایش تقاضا نیز به نوبه خود منجر به افزایش قیمت خواهد شد. لازم به ذکر است که میزان عرضه این محصول ثابت باقی خواهد ماند. توصیه ما به واحدهای تولید دمنوش، عمده فروشان، تولید کنندگان داروهای گیاهی و تمامی افرادی که به میزان عمده به این گیاه نیاز دارند خرید این محصول در اسرع وقت و قبل از افزایش مجدد قیمت است. خرید عمده این گیاه قبل از افزایش مجدد قیمت و با ارزش فعلی به صرفه اقتصادی و به کاهش قیمت نهایی محصول کمک می‌کند.عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشارخون و ضربان قلب نقش مهمی دارد. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا ۳ در مغز به حفظ سلول‌های بدن و کاهش روند پیری کمک می‌کند. همچنین روغن آویشن دارای اثرات آرام‌بخش است و می‌تواند خستگی را کاهش دهد و خلق‌وخو را بهبود بخشد.

فروشگاه اینترنتی آویشن کوهی با کمترین قیمت در مازندران

فروشگاه اینترنتی آویشن کوهی با کمترین قیمت در مازندران خرید آویشن هم مانند سایر گیاهان و ادویه‌جات باید از یک منبع معتبر و با سابقه صورت گیرد. فروشگاه اینترنتی ما یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عمده آویشن کوهی است که می‌تواند این محصول را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد.

فروش آویشن خشک در بازار با توجه به کیفیت های مختلف آویشن که بصورت گل،برگ و ترکیب این دو هست و مصارف مختلف،متفاوت است و باید در هنگام خرید به نکاتی دقت داشته باشید که این مورد نیازمند آگاهی میباشد. آویشن در ایران بازار فروش خوبی دارد که با توجه به نوع آوبشن که برگ خالص،گل و پودر آویشن است در طول سال کیفیت و قیمت های مختلفی را تجربه میکند.این محصول به صورت بستنی بندی های مختلف و در وزن های مختلف به مشتریان عرضه میشود.

با ظهور کرونا و درگیر شدن مردم بااین ویروس منحوس بسیاری از فروشندگان محصولات خود را در سایت ها به مردم عرضه کردند که با استقبال خوبی همراه شد همچنین امروزه به دلیل مشغله کاری دیگر وقت برای رفتن به بازار و گشت وگذار و خرید وجود ندارد پس بهترین راه خرید انلاین و اینترنتی محصولات است،در این راه میتوانید درحالی که روی صندلی خود درمنزل نشسته اید از مراکز معتبر فروش اینترنتی و تنها با یک کلیک محصول مورد نظر را انتخاب کرده و در اسراع وقت در منزل تحویل بگیرید. ما به شما تضمین میدهیم که با استفاده از دستگاه های بروز و استاندارد مراحل فراوری این طلای سبز را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و محصولات با کیفیت عالی و با بسته بندی مناسب به دست شماعزیزان برسانیم

به دلیل حذف واسطه ها قیمت محصول کاهش چشم گیری خواهد داشت که همانطور که با خرید اینترنتی در وقتمان صرفه جویی میکنیم میتوانیم در هزینه هایمان نیز صرفه جویی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *