نعناع فلفلی یکی از انواع مختلف نعناع ها است که در دسته داروهای گیاهی طبقه بندی می شود. استان زنجان به عنوان بزرگترین و بهترین تولید کننده این محصول شناخته می شود. نعناع فلفلی زنجان با کیفیت بالا را می توانید از مراکز عرضه سبزیجات و بازار تره بار این استان به صورت مستقیم خریداری کنید. بازار های فروش انواع محصولات غذایی در زنجان نیز مشغول به فروش و عرضه نعناع فلفلی هستند.

خرید نعناع فلفلی با بهترین کیفیت از زنجان

نعناع فلفلی چه خصوصیاتی دارد

نعناع فلفلی چه خصوصیاتی دارد خصوصیات ظاهری نعناع فلفلی تفاوت چندانی با نعنا های دیگر ندارد اما از برگ های درشت تری و خوش رنگ تری برخوردار است. این گیاه همانند نعناع های دیگر بوته ای است و یک گیاه چند ساله به شمار می رود. یکی از مهم ترین خصوصیت های نعناع این است که اگر در شرایط نامناسبی همچون گرما قرار گیرد و هنگام حمل به کارخانه ها یا سردخانه ها و بازار های فروش، رطوبت نداشته باشند پژمرده و خراب می شوند.

نام گذاری نعناع فلفلی به سبب طعم فوق العداه تندی است که هنگام خوردن ان حس می شود و به همین سبب به فلفلی مشهور شده است. از این محصول بیشتر در تولید محصولاتی همچون صابون ها و خمیر دندان ها استفاده شده است زیرا یکی از بهترین ضدعفونی کننده ها برای دهان است و میکروب ها را از بین برده و در نتیجه دهان بوی خوبی به خود می گیرد.

نعناع فلفلی به صورت گلخانه ای نیز توسط برخی کشاورزان به میزان عمده تولید می شود و به کارخانه ها فرستاده می شود. در کارخانه ها با استفاده ماشین آلات سنگین وزن، اسانس محصول را گرفته و در مصارف مختلف به کار می برند. البته رشد نعناع فلفلی در طبیعت و مزارع کشت این محصول، بهتر و نعناع با کیفیت تر است.

بهترین روش فرآوری نعناع فلفلی

روش های تولید نعناع فلفلی در نوحی مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک ان منطقه متغیر است. بهترین روش برای تولید نعناع فلفلی با کیفیت و مرغوب، کشت در مزارع به همراه آبیاری مرتب است البته در نظر داشته باشید که این محصول حتما باید با آب شیرین آبیاری صود در غیر این صورت یا محصولی به عمل نخواهد آمد یا نعناع های بدون کیفیتی خواهید داشت.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نعناع فلفلی را نمی توان با کاشت بذر آن به عمل آورد بلکه باید نعنا ها را قلمه زد و در خاک کاشت تا رشد و نمو کند. این ویژگی که نعنا ها بسیار جالب و شگفت انگیز است اما معایبی را به دنبال دارد. برای مثال اگر ریشه محصول هنگام برداشت از خاک جدا شود، محصول سال بعد به عمل نخواهد آمد.

زمان برداشت نعنا فلفلی معمولا اواخر بهار و اوایل تابستان است البته بنا به شرایط آب و هوایی و مواقع آبیاری و … تغییر می کند. این محصول خواص فراوانی را شامل می شود که در این بخش به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد و خوب است بدانید انواع مختلف نعنا به واسطه همین خاصیت ها بخشی از گیاهان دارویی به شمار می رود.

نعنا ها خواصی خارق العاده ای برای بدن دارند و به همین سبب در طب سنتی نیز کاربرد فراوانی داشته است. وجود آنتی اکسیدان در نعنا سبب شده است که خطر ابتلا به عارضه رایج در میان مردم یعنی سرطان کاهش پیدا کند و بدن در برابر انواع سرطان ها مقاومت کند. در نهایت بدن سلامت بیشتری خواهد داشت.

نعنا منبع غنی ویتامین a است که مصرف آن باعث می شود از تاری دید کاسته شود و قدرت بینایی افزایش پیدا کند و شما دچار پیر چشمی نشوید. علاوه بر این نعنا از ویتامین c زیادی برخوردار است که زیبایی پوست را افزایش داده و چین و چروک های پوست را از بین می برد. این کار باعث جوان سازی و درخشندگی پوست شما می شود. مشکلات پوستی که باعث پیر نشان دادن پوست می شوند و پوست را چروک می کنند را می توانید با مصرف نعنا بهبود ببخشید و پوستی زیبا و لطیف داشته باشید.

علاوه بر این با مصرف این محصول می توانید قارچ های پوستی را از بین ببرید و سطح پوست خود را درخشنده و صاف کنید و لایه های مرده روی آن را جدا کنید. دل درد ناشی از پر خوری را می توانید با مصرف ماست و نعنا بهبود ببخشید. البته مصرف زیاد و بیش از اندازه نعنا نیز باعث دل درد می شود و توصیه شده است که در روز بیش از دو تا سه قاشق غذا خوری نعنا خشک استفاده نکنید.

یکی دیگر از مزیت های این محصول پر کاربرد بهبود هضم غذا و کمک رسانی به معده است که سبب می شود درد های ایجاد شده در ناحیه معده از بین بروند. حالت تهوع ناشی از مسمومیت غذایی یکی از مشکلات رایج در میان افراد به ویژه جوانان است که با مصرف نعنا می تواند بهبود پیدا کند. همچنین افزایش وزن یکی از دغدغه های بشر بوده و بیماری های زیادی را به دنبال دارد. این مشکل را می توانید با مصرف مرتب نعنا همراه با ماست، بهبود بخشیده و موجب تناسب اندام شوید.

نعنا به دلیل برخورداری از این خواص و مزایا، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و از بروز انواع بیماری ها به ویژه سرماخوردگی جلوگیری کرده و سلامت بیشتری را به شما هدیه می دهد. با وجود بیماری کرونا در این اواخر بسیاری از مردم دچار تنگی نفس شدند و به راحتی نمی توانتد تنفس کنند. یکی از فواید دم کرده نعنا خشک بهبود تنفس است و به همین دلیل برای افراد مبتلا شده به کرونا ویروس مفید است و روند بهبود و درمان را با سرعت بیشتری همراه می کند.

خمیردندان های زیادی وجود دارند که با طعم نعنا هستند و شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا از نعنا در ترکیب این محصول استفاده می شود. نعنا ها میکروب های موجو در دهان را از بین برده و باعث خوش بو شدن دهان می شود به همین سبب تولیدکنندگان وسایل بهداشتی به ویژه خمیردندان از عصاره نعنا برای تمیزی دهان و دندان ها استفاده می کنند. همچنین آدامس هایی وجود دارند که از نعنا تهیه شده اند و برای خوش بو و خنک کردن دهان مناسب هستند.

بررسی اجمالی کیفیت نعناع فلفلی

بررسی اجمالی کیفیت نعناع فلفلی کیفیت نعناع فلفلی به عوامل زیادی بستگی دارد برای مثال اگر نعنا های قلمه زده شده را در گودی عمیق بکارید یا گودی به اندازه کافی عمق نداشته باشد در نتیجه محصولاتی بسیار ریز و بی کیفیت خواهید داشت. بنابراین برای شروع به تولید این محصول ابتدا باید آگاهی کامل را داشته باشید. همان گونه که در بخش اول اشاره کردیم اگر آبیاری نعناع با آب شیرین نباشد، کیفیت محصول به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

هنگام داشت محصول یا به عبارت دیگر زمان پس از کاشت و پیش از برداشت که کشاورزان به نگه داری از محصول مشغول هستند، اگر نعنا ها به مقدار کافی آب رسانی نشوند و زمان زیاری آب به آنها نرسد، محصولی فاقد کیفیت و مرغوبیت خواهید داشت. علاوه بر این شرایط آب و هوایی منطقه کشت باید معتدل و حدودا سرد باشد تا نعناها رشد کنند و برگ های خوشرنگی داشته باشند.

نعناع ها هنگام حمل از مکانی به مکان دیگر باید خیس و مرطوب باشند زیرا سردی آب خطر خراب شدن محصولات را تا حد زیادی کاهش می دهد. در نتیجه نعناع ها با کیفیت و مرغوبیت مطلوبی در اختیار مشتریان قرار می گیرد و سبب می شود قبل از پژمرده شدن محصول، مورد نظر متقاضیان قرار بگیرند و به فروش برسند.

معیارهای موثر بر قیمت نعناع فلفلی

پارامتر ها و عوامل زیادی بر قیمت نعناع فلفلی موثر است به عنوان مثال کیفیت یک عامل بسیار مهم است که بخش عمده ای از قیمت را تعیین می کند. بنابراین هر چه کیفیت محصول تولید شده بیشتر باشد قیمت با افزایش رو به رو خواهد داشت و بالعکس اگر نعناها خراب و پژمرده شوند از قیمت آن ها کاسته خواهد شد.

اکثر نقاط کشورمان ایران دارای آب هوایی گرم و خشک هستند در حالی که نعنا به آب و هوای معتدل و مرطوب نیازمند است البته نواحی نیمه خشک م توانند با آبیاری به موقع محصول با ویفیت به عمل آورند. به همین سبب مناطقی در کشور وجود دارند که شرایط کشت و تولید نعناع فلفلی با کیفیت را ندارند. در نتیجه میزان فراوانی این محصول در این مناطق با کمبود مواجه شده و در نهایت با افزایش قیمت رو به رو خواهد شد.

بالعکس در مناطق تولید کننده نعناع فلفلی که میزان فراوانی محصول بسیار زیاد است، قیمت نعناع با کاهش مواجه می شود زیرا میزان محصول تولید شده بیش از درخواست متقاضیان است. بنابراین میزان فراوانی محصول در هر منطقه باعث تغییر قیمت شده و همین امر سبب شده است که فروشندگان از ارائه قیمتی مشخص و معین معذور باشند.

بزرگترین فروشندگان نعناع فلفلی درجه یک در بازار زنجان

بزرگترین فروشندگان نعناع فلفلی درجه یک در بازار زنجان استان زنجان یکی از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان نعناع فلفلی است که با عرضه محصولات درجه یک در بازار ها توانسته است جایگاه ممتازی را از آن خود کند. کشاورزان زیادی در زنجان در زمینه تولید نعناع فعالیت می کنند و با استفاده از شرایط آب و هوایی مناسب برای تولید نعناع به مقام و جایگاه خوبی دست یافته اند.

مزارع وسیع و افراد زیادی در این استان مشغول به کشت و داشت و برداشت نعناع فلفلی هستند و تولیدات خود را حتی به حارج از کشور صادر می کنند. یکی از مهم ترین خصوصیات محصولات این استان که سبب شده است در بازار های جهانی نیز متقاضی داشته باشد، میزان مرغوبیت بالای نعناع ها است. استان زنجان با تولید انبوه به درجه ای از خود کفایی رسیده است که علاوه بر مشتریان داخلی، پاسخگوی متقاضیان خارجی نیز می باشد.

تبریز در استان آذربایجان شرقی یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان نعناع فلفلی خشک بسته بندی شده است که با تولید محصولات مرغوب در بازار ها مشهور شده است. صادرات نعناع در تبریز هم همانند زنجان صورت می گیرد و تولیدات این شهر ها با استفاده از وسایل حمل و نقل به روز و دارای یخچال های مخصوص به کشور های دیگر ارسار می شود. مصرف در اروپا سبب شده است که کشور های اروپایی از بنیادی ترین متقاضیان این محصول به شمار آیند و مقدار انبوهی از تولیدت ایران را وارد کنند.

برترین تامین کننده نعناع فلفلی اعلا در زنجان

شهرستان هایی همچون ابهر و زرین آباد از برترین تامین کنندگان نعناع فلفلی در زنجان هستند که با عرضه و فروش محصولات مرغوب و با کیفیت در بازار ها، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند. البته شهرستان حلب و خرمدره نیز از بهترین تولید کنندگان در استان زنجان به شمار می روند.

این شهرستان ها با بهره گیری از شرایط آب و هوایی مناسب برای کشت نعناع در زنجان، هر ساله میزان زیادی نعناع تولید کرده و در اختیار مشتریان به ویژه صاحبان کارخانه ها قرار می دهند. نعناع فلفلی تولید شده در زنجان به بسیاری از نقاط کشور نیز ارسال می شود و است استان زنجان از این طریق سود خوبی به دست می آورد.

بهترین مراکز فروش نعناع فلفلی مرغوب در زنجان

بهترین مراکز فروش نعناع فلفلی مرغوب در زنجان بازار فروش زنجان از بهترین مراکز فروش نعناع فلفلی به شمار می رود زیرا تعتداد زیادی از تولید کنندان محصولات خود را با قیمت و کیفیت مختلف و عالی به مشتریان عرضه می کنند و به جایگاه ممتازی رسیده اند. افرادی که قصد خرید عمده نعناع فلفلی دارند می توانند با مراجعه به این مرکز خرید خود را به صورت مستقیم و با قیمت مناسب انجام دهند.

علاوه بر این مراکز فروش انواع سبزیجات در این استان هم به عرضه و ارائه نعناع مشغول هستند و محصولات با کیفیتی را به فروش می رسانند. قیمت ها در این مراکز به دلیل فراوانی نعناع پایین است و جایگاه مناسبی برای خرید به صورت عمده است. البته نبود وجود دلال ها و واسطه ها هم بی تاثیر نیست و نقش مهمی را ایفا می کند.

برخی ازکشاورزان هم محصولات خود را مستقیما به کارخانه ها می فرستند تا در وسائل بهداشتی مورد مصرف قرار گیرد. بنابراین تعدادی از کشاورزان، خود فروشنده محصولات هستند و با شناسایی آن ها می توانید نعناع را چه به صورت عمده و چه به صورت خرده خریداری کنید.

تعداد زیادی وب سایت اینترنتی هم وجود دارند که صاحبان آن ها تولید کنندگان زنجان هستند و با فروش به صورت آنلاین به متقاضیان پاسخ می دهند. شما مب توانید با رجوع به این سایت ها خرید خود را به صورت غیر مستقیم و انلاین انجام دهید و قیمت های استثنایی آن ها بهره مند شوید. همچنین با خرید از این طریق بدون هدر دادن و اتلاف وقت انواع کیفیت و قیمت ها را مشاهده و بهترین آن ها را به دلخواه انتخاب کنید و سفارش خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *