امروزه میزان فروش گیاهان دارویی در خوزستان افزایش پیدا کرده است. این روند نشان دهنده این است که افراد و خانوار های خوزستانی به میزان قابل توجهی از گیاهان دارویی استفاده می کنند. البته در کنار میزان استفاده این نوع دارو های طبیعی، قیمت ارزان و مقطوع آنها هم مورد توجه افراد و مصرف کنندگان است. چون گیاهان دارویی نسبت به نوع آنتی بیوتیک های شیمیایی قیمت به صرفه و مناسبی دارند. مجموعه ما، یکی از مجموعه هایی است که در حوزه پخش و توزیع گیاهان دارویی فعالیت می کند.

قیمت انواع گیاهان دارویی در خوزستان

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی ارگانیک تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی ارگانیک تاثیر دارد مصرف کنندگان براساس پارامتر های مختلفی سعی می کنند خرید خود را انجام دهند. مثلا یکی از این پارامتر ها، بر حسب نیاز فرد است که تلاش می کند در بازار خرید و فروش این نوع محصولات، داروی گیاهی متناسب با بیماری خود را خریداری کند. در بین تمامی این پارامتر ها، مهمترین مشخصه و ویژگی ها محصول، کیفیت است که اصلی‌ترین پارامتر و مشخصه برای یک کالا علی الخصوص گیاهان دارویی محسوب می شود.

اما عواملی هستند که مستقیما بر میزان کیفیت گیاهان دارویی تاثیر بگذارند. بعضی از این عوامل باعث بهبود میزان کیفیت گیاهان دارویی می شوند و بعضی دیگر به صورت عکس عمل می کنند و باعث کاهش مرغوبیت و کیفیت این محصولات می شوند. ما در این متن سعی می کنیم شما را با چند مورد از عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی ارگانیک تاثیر می گذارد، آشنا کنیم تا شما هم نسبت به این موارد آگاهی کامل را پیدا کرده باشید.

مورد اول که در کیفیت گیاهان دارویی موثر است، به زمان پرورش و رشد این محصولات بر می گردد. اگر در زمان رشد و پرورش این گیاهان دارویی، تمامی عوامل مانند خاک، آب، میزان کودهی و.. به خوبی رعایت شود، ما یک محصول خوب و باکیفیت را تولید کرده ایم. مثلا در مورد خاک، سعی کنید از خاکی برای پرورش این نوع گیاهان استفاده کنید که حاوی انواع مواد معدنی و نیتروژن دار باشند که در میزان رشد این گیاهان به خوبی تاثیر می گذارد.

موضوع بعدی که در میزان کیفیت بشدت تاثیر گذار است، نحوه پرورش است. امروزه نحوه پرورش گیاهان به دو صورت طبیعی و گلخانه ای انجام می شود. در روند گلخانه ای از تکنولوژی های مختلفی جهت یک رشد کاملا طبیعی و ارگانیک استفاده می شود تا گیاهان مطابق نوع رشد طبیعی خود، پرورش پیدا کنند. البته مورد طبیعی هم بسیار خوب و به صرفه است ولی این نوع پرورش مشکلاتی هم دارد. به خاطر همین دلیل است که تولید کنندگان حوزه گیاهان دارویی، سعی می کنند از پرورش گلخانه‌ای برای رشد گیاهان دارویی استفاده کنند.

اما مورد آخر به زمان بسته بندی و انبار کردن این محصولات بر می گردد. به گونه ای که مراکز تولید باید بر حسب نوع گیاهان، گیاه مورد نظر را بسته بندی کنند و سپس برای ارسال به مناطق مختلف، آن را انبار کنند. در بعضی از مواقع توزیع کنندگان به این نکته توجه نمی کنند و سرانجام محصول خریداری شده کیفیت خود را از دست می دهد.

دسته بندی انواع گیاهان دارویی ارگانیک بر اساس قیمت

دسته بندی انواع گیاهان دارویی ارگانیک بر اساس قیمت امروزه میزان خرید بعضی از گیاهان دارویی نسبت به سایرین، رشد چشمگیری پیدا کرده است، به صورتی که در میزان قیمت این نوع دارو های گیاهی تاثیراتی را مشاهده می کنیم. البته در کنار افزایش قیمت این محصولات، میزان تولیدات آن هم روز به روز افزایش پیدا می کند تا تولید کنندگان پاسخگوی میزان مصرف افراد در این حوزه باشند. اما به طور کلی بر حسب قیمت، دارو های گیاهی در چند دسته قرار می‌گیرند که ما در این متن این موضوع را برای شما شرح می دهیم.

دسته اول، گیاهانی هستند که میزان استفاده آنها نسبت به دیگر گیاهان دارویی بیشتر است و در زمره گیاهان پرکاربرد مانند نعناع خشک، آویشن، گل گاو زبان و … قرار می گیرند. این گیاهان به دلیل مصرف زیادی که دارند ما با میزان تغییرات قیمتی بیشتری مواجه می شویم. البته تولید کنندگان این نوع گیاهان دارویی پر کاربرد سعی می کنند با افزایش میزان تولیدات خود، قیمت موجود در بازار را به حالت تعادلی خود برگرداند.

دسته دوم از گیاهان دارویی، دسته ای هستند که برای یک نوع خاص از بیماری ها و مشکلات درمان دارند. این نوع گیاهان دارویی به نوع عموم نیستند. یعنی تمام افراد جامعه از این نوع گیاهان دارویی استفاده نمی کنند ولی باز هم میزان تقاضا تنها امر موثر برای تغییر قیمت این گیاهان نیست ولی نمی تواند تاثیر مصرف و تقاضا را برای این گیاهان نادیده گرفت. اما بعضی از این گیاهان به دلیل این که مصارف خاصی که دارند، میزان قیمت آنها افزایش پیدا می کند که باز هم تغیرات قیمتی به نوع بازار فروش بستگی دارد.

نکات اساسی در انتخاب گیاهان دارویی ارگانیک

نکات اساسی در انتخاب گیاهان دارویی ارگانیک شما در هنگام خرید گیاهان دارویی باید به یکسری از نکات توجه کنید تا یک خرید کاملا خوب و به صرفه را تجربه کرده باشید. در هنگام خرید گیاهان دارویی، باید این نکته را به عنوان مقدمه به خاطر داشت باشید که سعی کنید از یک بازار و فروشگاه مطمئن و قابل اعتماد خرید خود را انجام دهید. چون شما دیگر در زمان خرید خود کاملا احساس راحتی و همچنین امنیت در خرید خود دارید.

نکته اول در زمان انتخاب داروی گیاهی، این است که سعی کنید مطابق سلیقه و همچنین نیاز خود، خرید خود را انجام دهید. یعنی به تمامی اطلاعات درج شده بر روی بسته داروی گیاهی توجه کنید تا براساس نیاز خود این نوع داروی گیاهی را تهیه کنید. نکته دوم درباره انتخاب این محصولات، این است که سعی کنید گیاهان دارویی تازه را برای مصارف خود خریداری کنید. چون این محصولات به صورت تازه بیشتر تاثیر گذار هستند.

فروش مستقیم گیاهان دارویی با قیمت ویژه در خوزستان

فروش مستقیم گیاهان دارویی با قیمت ویژه در خوزستان همان طور که می‌دانید، میزان تقاضا و مصرف گیاهان دارویی در سراسر ایران علی‌الخصوص شهر خوزستان رشد چشمگیری پیدا کرده است به همین خاطر مراکز توزیع این محصولات سعی می کنند برای رفع میزان تقاضا افراد، این محصولات را به صورت فروش مستقیم، به دست مشتریان برسانند. در بین تمامی مراکز و مجموعه های توزیع کننده گیاهان دارویی، مجموعه شاخه یکی از مجموعه هایی است که توانسته با عملکرد درجه یک خود، محصولات خود را در بازار فروش گیاهان دارویی، به خوبی معرفی کند. پس اگر شما هم می خواهید یک محصول خوب و با کیفیت را خریداری کنید، بهتر است خرید خود را از این مجموعه انجام دهید. تا طعم واقعی و ارگانیک یک گیاه دارویی را بچشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *