همان طور که می دانید بخش بزرگی از نیازهای دارویی کشور توسط گیاهان دارویی تامین می شود. خوشبختانه در کشور به دلیل اقلیم بسیار مناسب می توان انواع این گیاهان را در شهرهای مختلف کشور به صورت وحشی یا حتی پرورشی کشت و استفاده نمود و شهر خوزستان یکی از مستعد ترین شهرهای کشور، با تولید سالانه میزان زیادی از انواع گیاهان دارویی است. تولید کننده انواع گیاهان دارویی در خوزستان این محصولات عالی را در شرایط ارگانیک و طبیعی تولید و محصول را بسته بندی شده با قیمت بسیار مناسب در معتبرترین مراکز فروش در سراسر کشور توزیع و در دسترس تمام متقاضیان قرار داده است.

معتبرترین مراکز فروش انواع گیاهان دارویی در خوزستان

بررسی کیفی انواع گیاهان دارویی تولید ایران

بررسی کیفی انواع گیاهان دارویی تولید ایران در بازار که کمی جستجو نمایید می توانید نمونه های بسیار زیاد و مختلف از انواع گیاهان دارویی را پیدا کنید. گاهی برخی از این اجناس حتی به صورت ادویه و یا به صورت روزمره به غذاهای روزانه ما افزوده شده و از آن مصرف می کنیم. بنابر این گیاهان دارویی با زندگی روزمره ما غریبه نیستند. زعفران، نعنا، بابونه و آویشن و بسیاری دیگر از این محصولات را در لیست غذایی خود داریم و شاید بدون این که بدانیم دائم از خواص این محصولات استفاده می کنیم.

می دانید که کشور ما به چهار فصل بودن معروف است لذا می توان در جای جای شهرهای کشور نمونه های مختلفی از انواع گیاهان دارویی را پیدا کرد. نکته قابل توجه و بسیار با اهمیت در این زمینه رشدی است که این گیاهان به صورت خودرو دارند. در شهرهای مختلف سالانه میزان بسیار زیادی از انواع این محصولات بدون این که هزینه ای برای کشت و برداشت آن پرداخت شود به صورت مجانی به دست می آید. اما نکته قابل ذکر این است که این گیاهان خودرو بهترین و با ارزش ترین نمونه از انواع گیاهان دارویی هستند.

این گیاهان با آب و خاک کاملا ارگانیک رشد و پرورش یافته اند و با کمی دقت در می یابید که عطر و طعم نمونه های وحشی و خودرو حتی از گیاهان پرورشی بسیار بیشتر و با دوام تر می باشد. لذا صراحتا می توان گفت که انواع گیاهان دارویی که در کشور تولید می شود از بهترین نمونه ها هستند.

اما بخش دیگری از این گیاهان به صورت پرورشی و در مزارع و زمین های اختصاصی عمل آوری می شوند. تولید کنندگان در این موارد نیز تلاش می کنند تا بتوانند با کود طبیعی و آب کافی و خاک مرغوب پرورش گیاهان را انجام دهند، لذا در این مورد نیز قویا می توان به بالا بودن کیفیت این محصولات اشاره نمود. گواه این مطلب درخواست های مکرری است که سالانه از سوی کشورهای دیگر برای دریافت این نوع محصولات از کشور می شود در واقع کشور ما از بزرگترین کشور های صادر کننده انواع گیاهان دارویی در جهان است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع گیاهان دارویی

گیاهان دارویی از زمان های بسیار قدیم و از وقتی که بشر توانست به خواص این گیاهان پی ببرد در کشور ما نظیر بسیاری از کشورهای دیگر جهت درمان و از بین بردن بیماری و یا لااقل برای تسکین عموم دردها استفاده می شده و قدمت این مطلب سبب کشف نمونه های تازه و جدید شده است. امروزه با پیشرفت علوم پزشکی شاهد تولید بسیاری از دارو ها به سبک و شیوه شیمیایی هستیم، اما این امر سبب حذف و فراموشی گیاهان سنتی و دارویی نشده است و سالانه میزان بسیار زیادی از این گیاهان در داخل و خارج از کشور خرید و فروش می شود.

اما این محصولات نظیر تمام مواد و تولیدات دیگر دارای نوسان در قیمت هستند و در بازار می توان نمونه های مختلفی از گیاهان دارویی را با قیمت های مختلف مشاهده نمود. گیاهان دارویی که به صورت خودرو و وحشی جمع آوری می شوند نسبت به گیاهان پرورشی از قیمتی بالاتر برخوردار هستند و دلیل این مطلب اصیل و مرغوب تر بودن این محصولات است. زیرا گیاهان خودرو در بهترین شرایط و اقلیم مناسب رشد نموده اند و تمام خواص اصلی گیاه را در خود ذخیره دارند.

اما در مورد گیاهان پرورشی نیز اگر گیاه به صورت ارگانیک و در شرایط عالی پرورش داده شود و در تولید گیاه دارویی از کود طبیعی و آب مناسب و خاک مطلوب استفاده شده باشد، این گیاه نسبت به گیاهانی که در شرایط متفاوت تولید شده باشند گران‌تر می باشند. زیرا در برخی از حالت ها بسیاری از افراد و پرورش دهندگان تنها به مقدار تولید فکر می کنند و به کیفیت اهمیت نمی دهند. لذا با بررسی می توان متوجه کیفیت پایین محصولات ایشان شد. از طرفی تازه بودن انواع گیاهان دارویی نسبت به گیاهان دارویی که کهنه و قدیمی هستند نیز سبب تغییر و تفاوت در قیمت خواهد شد.

شناخت انواع با کیفیت گیاهان دارویی

شناخت انواع با کیفیت گیاهان دارویی گیاهان دارویی بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور به صورت خودرو رشد می کنند و می توان نمونه های بسیار زیادی از این محصولات را در مناطق سردسیر و کوهستانی و بخشی دیگر را در مناطق گرمسیر مانند استان بوشهر و حتی بسیاری دیگر را در مناطق کویری پیدا کرد. این فرم از گیاهان دارویی در واقع به دلیل این که کاملا طبیعی رشد و پرورش پیدا کرده اند هم از عطری عالی و هم از اثر بخشی بیشتر برخوردار هستند و در دسته بهترین گیاهان دارویی دسته بندی می شوند و از این جهت دارای متقاضیان بسيار زیاد در داخل و خارج از کشور هستند.

اما بسیاری از گیاهان دارویی امروزه زیر نظر متخصصان این فن و در باغ ها و زمین‌های اختصاصی به صورت کاملا تخصصی پرورش داده می شود. این نمونه نیز به دلیل این که تولید کننده تلاش کرده تا شرایطی مطلوب را برای گیاهان فراهم آورد نمونه ای بسیار مطلوب و با کیفیت می باشند. در این موسسات متخصصین و کارشناسان زیادی بر تولید عالی و مرغوب متمرکز شده و از این جهت موفق به تولید بهترین و عالی ترین نمونه از گیاهان دارویی هستند. تولید آویشن شیرازی یک نمونه عالی از این گیاهان می باشد که به دلیل ارگانیک بودن عطری و طعمی عالی و در درمان بسیار موثر و مفید می باشد.

کشور ما دقیقا به همین دلیل جزء کشورهای تولید و صادر کننده انواع گیاهان دارویی در میزان بسیار زیاد می باشد. کیفیت و تنوع بسيار زیاد در تولید انواع گیاهان دارویی کشور را تبدیل به یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان این گیاهان قرار داده و سالانه میزان زیادی از انواع گیاهان دارویی به صورت صادرات از کشور خارج و در اختیار کشورهای درخواست کننده قرار داده می شود.

برترین صادرکنندگان انواع گیاهان دارویی

تمام اطبا استفاده از انواع گیاهان دارویی را به لحاظ طبیعی بودن تایید می کنند و در بسیاری از موارد و برای رفع بسیاری از بیماری ها با استفاده از این گیاهان به صورت مستقیم مانند تهیه دمنوش یا دم کرده و در بسیار از موارد از عصاره ای که از این گیاهان می گیرند به درمان بیماران خود می پردازند. اما این مطلب تنها به کشور ما مربوط نیست بلکه استفاده از گیاهان دارویی خصوصا در سال های اخیر در تمام کشور ها بسیار متداول شده است.

کشورهایی مانند هند و چین از مصرف و تولید کنندگان انواع این گیاهان هستند و کشور ما نیز به جهت اقلیم بسیار مناسبی که دارد یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع گیاهان دارویی است و اخیرا به این مطلب بسیار اهمیت می دهند. لذا بسیاری از متخصصین در حوزه رشد و پرورش گیاهان دارویی بر تولید کاملا ارگانیک متمرکز شده و توانسته اند که انواع این محصولات را با کیفیت بی نظیر تولید و محصول را در اختیار برترین صادر کنندگان انواع گیاهان دارویی قرار دهند.

صادر کننده با توجه به نیاز هر کشور گیاهان را در بسته بندی های زیبا و ایمن در اختیار کشورهای متقاضی قرار می دهد. زیرا ممکن است هر کشور به نوعی خاص از این محصولات نیاز داشته باشد. لذا سالانه شاهد نقل و انتقال میزان قابل توجهی از گیاهان دارویی به کشورهای خارجی توسط صادر کنندگان برتر کشور هستیم. لذا برترین صادر کنندگان انواع گیاهان دارویی را به صورت کیلویی و یا بسته بندی شده بنا به درخواست کشورهای هدف در اختیار ایشان قرار می دهند.

سفارش انواع گیاهان دارویی از معتبرترین فروشگاه

سفارش انواع گیاهان دارویی از معتبرترین فروشگاه گیاهان دارویی بسیار زیادی به صورت وحشی و یا پرورشی در کشور تولید می شود و می توان نمونه های بسیار عالی و با کیفیت از این محصولات را در بازارهای خرید و فروش و در عطاری های و در معتبرترین فروشگاه ها در سراسر کشور مشاهده نمود. این محصولات گاهی به صورت تخصصی و توسط پزشکانی که در این حوزه فعالیت می کنند تجویز می شود و گاهی به دلیل شناخت کاملی که افراد از این محصولات دارند خریداری و به صورت دمنوش مصرف می شود.

لذا مصرف گیاهان دارویی در کشور بسیار زیاد است. انواع این محصولات در فروشگاه های معتبر در سراسر کشور موجود است و می توان به صورت حضوری مراجعه و این محصولات را تهیه نمود. اما برای خرید راه آسان و بسیار راحت تری نیز وجود دارد. شما می توانید با سفارش انواع گیاهان دارویی از معتبرترین فروشگاه های شناخته شده ای که در این حوزه فعالیت می کنند استفاده نموده و کالای خود را بسیار راحت سفارش دهید.

مشتری می تواند از راه های دور یا نزدیک به سایت این فروشگاه در اینترنت مراجعه نموده و انواع محصولات تولید شده را مشاهده و سپس محصول مورد نظر خود را به صورت جزئی یا عمده و کلی ثبت سفارش نماید. این نوع از خرید به شما این امکان را خواهد داد تا خرید خود را زیر قیمت خرید بازار و بسیار ایمن انجام و محصول درخواست شده را با کیفیت عالی و در زمانی کوتاه در محلی که تعیین نموده اید تحویل بگیرید.

تامین کنندگان انواع گیاهان دارویی با کیفیت

تامین کنندگان بسیار زیادی بر تولید بهترین و با کیفیت ترین انواع گیاهان دارویی متمرکز شده اند. این عزیزان دائم تلاش می کنند تا بتوانند نمونه های خودرو و یا بهترین نمونه های پرورشی از گیاهان دارویی را جمع آوری نموده و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار دهند.

لذا دائم در حال تولید و یا حتی جمع آوری انواع گیاهان دارویی درجه یک می باشند. تولید و تهیه گیاهان دارویی پروسه ای بسیار پیچیده و طولانی است. زیرا هر نمونه از این محصولات در فصلی خاص تولید می شوند، اما تامین کنندگان باید علاوه بر تامین گیاهان دارویی درجه یک تمهیداتی برای بسته بندی این محصولات بیندیشند.

زیرا اکنون شاهد این مطلب هستید که بیشتر محصولات درجه یک تولید شده در کشور به صورت کیلویی و فله از کشور خارج می شود و این نحوه فروش، خام فروشی محسوب می شود. زیرا کشورهای خریدار، این محصولات را دسته و بسته بندی شده با قیمتی بسیار گران‌تر در کشور های دیگر توزیع می کنند. لذا تمام سود حاصل از فروش به جیب این کشورها وارد می شود. حال اگر تامین کنندگان علاوه بر این که نگرانی تامین این محصولات را داشته باشند کمی از زمان خود را به نوع و شیوه بسته بندی اختصاص دهند، می توانند سالانه سود وافری از این تجارت و خرید و فروش را تصاحب نمایند.

عرضه بی واسطه انواع گیاهان دارویی در خوزستان

عرضه بی واسطه انواع گیاهان دارویی در خوزستان تولید کنندگان تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بتوانند بهترین نمونه از گیاهان دارویی درجه یک و مرغوب را به صورت تخصصی تولید و با بسته بندی های ایمن و شکیل با کیفیت مطلوب و قیمت بسیار مناسب و ارزان به بازار ارائه و این محصولات را در دسترس تمام مشتریان قرار دهند.

توزیع کنندگان انواع گیاهان دارویی تولید شده در شهر خوزستان را با قیمت بسیار مناسب در اختیار تمام مصرف‌ کنندگان در داخل یا خارج از کشور قرار می دهند. اما همواره در تلاش هستند تا بتوانند انواع گیاهان دارویی را با حداقل قیمت به بازارهای خرید و فروش عرضه نمایند. به این منظور سعی می کنند تا دست تمام واسطه ها را از معاملات و خرید و فروش این محصولات کوتاه نمایند و انواع این محصولات را تازه و بدون واسطه و مستقیما به دست مصرف کننده برسانند.

به این سبب در نزدیکی محل تولید فروشگاه هایی تخصصی ایجاد نموده اند و محصول تولید شده را به صورت مستقیم در این فروشگاه ها در هر اندازه ای که مشتری نیار داشته باشد در اختیار ایشان قرار می دهند. در این صورت مصرف کننده می تواند انواع گیاهان دارویی مورد نیاز خود را با کمترین قیمت تهیه نماید. زیرا در این صورت تولید کننده هزینه هایی مانند هزینه باربری و نظایر آن را ندارد. بنابر این علاوه بر کوتاه کردن دست واسطه می توانند گیاه دارویی را با قیمت بسیار مناسب و ارزان‌تر به دست مصرف کنندگان برسانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *