سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل و مرکز شهرستان سرعین است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است.

شهر سرعین در ۰۴/۴۸ درجه طول شرقی و ۰۹/۳۸ درجه عرض شمالی با مساحتی بیش از ۱۲۸۰۰۰۰ متر مربع در ۲۸ کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار دارد. ارتفاع متوسط شهر از سطح دریا ۱۶۵۰ متر می‌باشد. نقاط قوت شهرستان سرعین: سرعین دارای مهمترین منابع اقتصادی منطقه می باشد که جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.گیاهان دارویی سرعین اردبیل از معروف ترین گیاهان دارویی در ایرانند و همچنین چند نوع از این گیاهان در اصفهان نیز یافت میشود.

جاذبه های گردشگری سرعین آبهای گرم این شهر و طبیعت زیبای سبلان می باشد که عامل اصلی در جذب توریست است. نظام حمل و نقل سرعین تابعی از سفرهای گردشگری می باشد و مهمترین واسطه حمل و نقل جاده ای می باشد. شهر با توسعه خوب تاسیسات زیر بنایی است که سطح برخورداری افراد جامعه در مورد برق 100درصد، تلفن80 درصد، گاز90درصد و آب 95 درصد است. سرعین از لحاظ صنعت دارای یک واحد کارخانه آردسازی و سه واحد چوب بری و 3 کارخانه فعال آب معدنی و تهیه دوغ است.

از لحاظ کشاورزی محصولات به عمل آمده در منطقه سرعین اعم از میوه ها شامل :سیب-گلابی-آلوچه-آلوچه وحشی-گیلاس – زردآلو و گردو و حبوبات و غلات شامل :سیب زمینی -گندم-جو-عدس-لوبیا و غیره است. گیاهان دارویی بومی در شهرستان سرعین در لیست گیاهان دارویی کوهی بومی شهرستان اردبیل آورده شده است.

بزرگترین مراکز فروش گیاهان دارویی در سرعین اردبیل

راهنمای جامع خرید گیاه دارویی

راهنمای جامع خرید گیاه دارویی یونجه یونجه از اولین گیاهان دارویی شناخته شده برای بشر است که فواید درمانی قابل توجهی دارد . «یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا همان «فصفصه» گویند، گیاهی است علفی، پایا ،دارای ساقه های بلند و برگچه های نازک، نوک تیز و بیضی شکل است.

یونجه ی پخته ملین و خشک آن قابض است، شربت یونجه چاق کننده و مولد خون صالح و مدر حیض است . مصرف آن موجب رفع خشونت سینه و سرفه می شود. تخم یونجه زیاد کننده شیر و منی است و خوردن آن از خونریزی جلوگیری می کند و یبوست را رفع می کند.از یونجه برای معالجه اعتیاد نیز استفاده می شود. یک گیاه دارویی با گل های آبی یا ارغوانی است که کاملا سرد ، تقویت کننده کبد، و مسکن حرارت و عطش، و گرمی و تقویت کننده کلیه و فشار خون و صفرا و پاک کننده مجرای ادرار و کلیه ها است. مصرف آب برگ کاسنی دارویی مفید برای درمان یرقان و کلیه ها و کبد است و تب را برطرف می کند و معده را تقویت می نماید .

کاسنی برای تنظیم فشار خون ، کاهش قند خون و درمان کننده سردرد و بیماریهای کبدی است . ضماد آن برای برطرف کردن ورم های گرم و درد چشم و افزاینده بینائی است. ریشه کاسنی گرم و خشک است و اخلاط سینه را نرم و مصرف جوشانده برگ و ریشه کاسنی به مقدار 2 فنجان صبح ناشنا برای درمان یبوست، بسیار مفید است.

عواملی که بر قیمت گیاه دارویی تاثیر می گذارد

پونه و نعناع و پونه از گیاهان دارویی پرطرفدار و مفیدی هستند که بسیار پرخاصیت و درمان کننده بیماری های مختلف می باشند .

این 2 گیاه هر 2 طبع گرم و خشک دارند. خانم ها از دم کرده این گیاهان استفاده می کنند زیرا این گیاهان دارویی قاعدگی را تنظیم و درد قاعدگی را کاهش می دهند. برگ نعناع، درمان مناسبی برای رفع سردرد، تب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی است و تسکین دهنده سیستم گوارشی می باشد و به رفع گاز معده کمک می کند.این گیاه، خاصیت ادرارآور، نشاط آور و ضد انقباض عضلانی و ضدتهوع دارد که به کاهش وزن نیز کمک می کند. پونه نیز گیاه دارویی پرکاربردی می باشد که برای رفع مشکلاتی همچون افسردگی ، آنفولانزا ، شپش ، زخم ، آلرژی ، سوختگی ، خستگی ، یبوست ، قارچ ، سرفه ، سردرد ، تورم غدد یا برونشیت ، انگل به کار می رود.

رزماری:

رزماری یک گیاه دارویی محبوب و مفید برای سلامت انسان است که حاوی کارنوزول و رزمارینیک، دو آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد سرطانی، و ضد التهابی دارد. رزماری به بهبود حافظه و تمرکز ذهنی کمک می کند ، با استرس مبارزه می کند، اضطراب را کاهش می دهد، سردرد را تسکین می دهد، رشد مو را تحریک می کند، با درد مفاصل مقابله می کند، گوارش را بهبود می بخشد، از سرطان پیشگیری می کند، و پشتیبان سلامت قلب و عروق است. از رزماری می توانید در سوپ ها، ساندویچ ها، سالادها و…استفاده کنید یا از برگ های تازه یا خشک شده این گیاه چای درست کنید. رزماری جینسینگ جینسینگ از گیاهان دارویی محبوب در آسیا و آمریکای شمالی است که انواع مختلفی دارد و هر نوع آن برای درمان بیماری ها مفید است. از ریشه ها، برگ ها و میوه جینسینگ به عنوان دارو برای درمان استفاده می کنند.

جنسینگ تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد التهاب، ضد استرس، خواب آور، و ضد باکتری است و سبب افزایش انرژی ، کاهش وزن ، درمان سردرد ، بهبود گوارش ، کاهش استرس ، کاهش سطوح قند خون ، تقویت سیستم ایمنی می شود . ازجینسینگ به عنوان یک درمان طبیعی برای ناباروری استفاده می کنند. پرکاربردترین گیاهان دارویی برای سلامت بدن زنجبیل زنجبیل یک گیاه دارویی مشهور است که در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی، آنتی بیوتیک، ضد سرطانی، ضد تهوع، ضد اسپاسم، و ضد سرفه می باشد. زنجبیل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن ، کاهش رادیکال های آزاد ، بهبود گردش خون در بدن ، مقابله با سرماخوردگی ، بهبود گوارش ، تنظیم سطوح قند خون ، مبارزه با تهوع ، رفع سوزش سر دل و نفخ می شود و از تجمع سموم در بدن که خطر عفونت های ویروسی، قارچی، و باکتریایی را افزایش می دهند، پیشگیری می کند. شما می توانید برش هایی از زنجبیل تازه را به سالاد اضافه کنید یا چای زنجبیل تهیه و مصرف نمایید.

نکاتی درباره کیفیت گیاه دارویی

نکاتی درباره کیفیت گیاه دارویی بابونه بابونه از دیگر گیاهان دارویی مفید است که خاصیت درمانی بالایی دارد . این گیاه دارای ویژگی های ضد تحریک کنندگی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد اضطراب، ضد اسپاسم، ضد اسهال و ضد سرطانی می باشد و به درمان سردرد ، کاهش درد عضلانی ، کنترل استرس ، رفع گرفتگی های قاعدگی ، درمان مشکلات معده ، کاهش وزن ، تقویت سیستم ایمنی و درمان بی خوابی و دیگر مشکلات خوب کمک می کند .

این گیاه دارویی به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. پرکاربردترین گیاهان دارویی برای سلامت بدن مریم گلی این گیاه سرشار از روغن های فرار و فلاونوئیدها است و به درمان بیماری های مختلف کمک می کند. مریم گلی گیاهی ضد فشار خون، ضد دیابت، ضد التهاب و ضد میکروبی است که به بهبود خلق و خو، تسکین اضطراب، تسکین گلو درد، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، کاهش التهاب، بهبود خواب خوب، و کاهش سطوح کلسترول و فشار خون کمک می کند.

توصیه های مهم برای مصرف گیاهان دارویی پرکاربردترین گیاهان دارویی برای سلامت بدن در استفاده از گیاهان دارویی زیاده روی نکنید. مصرف گیاهان دارویی باید طبق نظر متخصصان طب سنتی باشد. زنان باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند نباید خودسرانه گیاهان دارویی مصرف نمایند.

مراحل صادرات گیاه دارویی از تهران

انواع گیاهان دارویی در ایران کلام آخر: منبع : اگروسیب ویژه کشاورزی و گلخانه کود جلبک آلگاریک ریکو اسپانیا یک کیلوگرمی کود هیومیک اسید پودری اوریکس هیوم یک کیلوگرمی یونان انواع گیاهان دارویی انواع گیاهان دارویی برای هزاران سال منبعی برای شفا در جوامع محلی در سراسر جهان بوده اند.

هنوز هم به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی اولیه برای ۸۵٪ از جمعیت جهان استفاده می شود. همچنین این گیاهان، منبعی برای کشف دارو هستند و بخش اعظمی از تمام داروهای مصنوعی از آن ها نشآت می گیرد. از آنجایی که پرورش گیاهان دارویی محصولات طبیعی هستند، عاری از عوارض جانبی خواهند بود، نسبتا ایمن، سازگار با محیط زیست و در دسترس می باشند.

پرورش گیاهان دارویی گیاهان دارویی، خواص و فواید فراوانی برای داشتن یک زندگی سالم دارا می باشند. به طور سنتی گیاهان زیادی برای بیماری های مربوط به فصول مختلف استفاده می شود. برای نجات جان انسان ها نیازی اساسی به ترویج آنها وجود دارد. برای شناخت انواع بذر گیاهان دارویی مرغوب و با کیفیت و شرایط پرورش آن ها، حتما مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. در این مقاله نیز، به معرفی انواع گیاهان دارویی، خواص و کاربرد آن ها پرداخته می شود. در ادامه، آموزش های لازم برای پرورش گیاهان دارویی در منزل داده شده و جنبه های اقتصادی کاشت گیاهان دارویی در گلخانه و منزل بررسی می گردد.

مزیت های داروهای گیاهی بر داروهای شیمیایی داروهای ساخته شده از انواع گیاهان دارویی، مزیت های فراوانی بر داروهای شیمیایی دارند. شاید یکی از دلایل محبوب شدن این داروها در این روزها، همین برتری ها باشد. مهم ترین مزیت های داروهای گیاهی بر شیمیایی به شرح زیر است:

۱) اغلب داروهای گیاهی سمیت بسیار کمتری دارند.

۲) در کنار کاهش سمیت، ماهیت فعل و انفعال در ترکیبات گیاهان ممکن است منجر به تاثیرات دارویی بالاتر شود.اگرچه باید توجه داشت که همه داروهای گیاهی ایمن نیستند و باید با تجویز نسخه درست، به مصرف برسند.

۳) معمولا ارزان قیمت هستند.

۴) داروهای گیاهی، در مقابل پاتوژن های مقاوم شده به داروهای شیمیایی، به خوبی پاسخگو هستند.

۵) ممکن است برخی بیماری ها با داروهای شیمیایی امروزی قابل درمان نباشند. تاثیرات درمانی تعداد بسیار زیادی از داروهای گیاهی بر روی این گونه بیماری ها، ممکن است هنوز ناشناخته باشد.

۶) داروهای گیاهی ارزش اقتصادی به همراه دارند و فرصت های تجاری را گسترش می دهند.

شیمی انواع گیاهان دارویی در طب سنتی انواع گیاهان دارویی سابقه استفاده هزاران ساله طولانی داشته و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفتند. با این حال، حتی امروزه، آنها بخشی ضروری از پزشکی مدرن هستند. بسیاری از داروهای سنتز شده از عصاره های گیاهی ساخته می شدند.

اثرات درمانی گیاهان دارویی با ویژگی های شیمیایی آنها مرتبط است. همانطور که از سایر گیاهان متمایز است، گیاهان دارویی ماده فعال فیزیولوژیکی طبیعی را با فعالیت های فیزیولوژیکی مشخص سنتز و انباشته می کنند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی، پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله؛ طب سنتی؛ دانستنی هایی برای زندگی سالم تر را مطالعه نماید.

انواع گیاهان دارویی حاوی انواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی هستند که ممکن است برای گیاه میزبان مفید باشد. این ترکیبات ممکن است گیاه را از علفخواران محافظت کند، گرده افشان ها را جذب کند یا از جوانه زنی رقابتی در فضای رشد گیاه جلوگیری کند. بیش از ۵۰۰۰ آلکالوئید شناسایی شده ترکیبات آلی که، دارای خواص قلیایی هستند در خانواده گیاهان گلدار یافت می شوند که عبارتند از کافئین، نیکوتین، مورفین و کینین. در مقابل گلیکوزیدها، ترکیبات شیمیایی با یک یا چند مولکول قند در گیاهانی مانند جینسنگ، بادام و دستکش روباه یافت می‌شوند.

معتبرترین مراکز پخش گیاهان دارویی در سرعین اردبیل

معتبرترین مراکز پخش گیاهان دارویی در سرعین اردبیل مزایای سلامتی آلوئه ورا شیره آلوئه ورا برای تسریع بهبود و کاهش خطر عفونت در موارد زیر بسیار مفید است: ♦ زخم ها ♦ بریدگی ها ♦ سوختگی ها ♦ کاهش التهاب آلوئه ورا علاوه بر استفاده خارجی برای پوست، به صورت داخلی در درمان موارد زیر نیز مصرف می شود: ♦ کولیت اولسراتیو (نوشیدن آب آلوئه ورا) ♦ یبوست مزمن ♦ اشتهای ضعیف ♦ مشکلات گوارشی موارد استفاده آلوئه ورا ♣ مصارف آرایشی-بهداشتی (در کرم های درمانی پوستی، ژل ها) ♣ درمان ریزش مو (شامپوها) ♣ در نوشیدنی ها 2) آویشن (Thyme) آویشن گیاهی مدیترانه ای است که مصارف غذایی، دارویی و زینتی دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و بیماری ها استفاده می شود. بسیار معطر، دارای برگهای سبز خاکستری کوچک و طعمی شیرین است. انواع مختلفی از آویشن وجود دارد، اما معمول ترین آن، آویشن لیمویی است که دارای برگ های کمی بزرگتر و با رنگ لیمویی پوشانده شده است. گیاه دارویی آویشن مزایای سلامتی آویشن بیشتر به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده قوی خود شناخته شده است. وقتی صحبت از درمان به میان می آید فوق العاده است: ♦ هضم ♦ گاز معده ♦ سرفه ها موارد استفاده آویشن ♣ به عنوان عطر دهنده و طعم دهنده و چاشنی های غذا (برای پیتزا،..) ♣ شربت سرفه ♣ دمنوش ها و چای ها 3) گیاه دارویی شنبلیله و تخم شنبلیله ( Fenugreek, Methi) شنبلیله گیاهی است که مدت ها در طب جایگزین استفاده می شود. این یک عنصر رایج در غذاهای هندی است و اغلب به عنوان مکمل مصرف می گردد. این گیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عرضه مستقیم گیاهان دارویی درجه یک از سرعین اردبیل

کشور ما به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد یکی از بهترین مناطق برای رشد و پرورش انواع گیاهان دارویی است به همین دلیل استفاده از این گیاهان از دیرباز در کشور ما خصوصا در طب سنتی مرسوم بوده و همیشه از جایگاه خاصی برخوردار هستند. پرورش انواع گیاهان دارویی به حدی در کشور ما گسترش یافته است که در سال 1382 کشور ما به عنوان پنجمین کشور صادرکننده ی گیاهان دارویی در جهان شناخته شد. اما از این سال به بعد به دلیل عوامل مختلفی چون وجود تحریم ها، عدم وجود مدیریت مناسب در مراتع، کم شدن آب، آلودگی منابع آبی و استفاده ی نادرست از کود و مواد شیمیایی کم کم کشور ما این رتبه را از دست داد.

صادرات گیاهان دارویی اما خبر خوب این است که در چند سال اخیر با عنایت دولت و مدیران و همچنین تولیدکنندگان، دوباره چرخه ی تولید گیاهان دارویی ایران به مانند گذشته رونق یافت و صادرات این محصولات از سر گرفته شد. به گونه ای که بر اساس آمارهای ارائه شده از صادرات این محصولات، صادرات انواع گیاهان دارویی ایران نظیر صادرات زعفران و گل محمدی و آنغوزه و باریج و گون و کتیرا رتبه ی نخست جهان را به خود اختصاص داده اند و از عمده ترین گیاهان دارویی صادراتی ایران به جهان می باشند.

البته گیاهان دارویی صادراتی ایران فقط محدود به همین چند گونه نمی باشد. در حال حاضر گیاهان زیادی در لیست گیاهان صادراتی ایران به چشم می خورند که از جمله ی آن می توان به علف چای، روغن اسانس، دارچین، چای ترش، گل محمدی خشک شده، بابونه، هل، زنجبیل، نعنا و ترخون اشاره کرد.

نکته ای که در حوزه ی تولید و صادرات این گیاهان باید دقت کنید این است که گیاهان دارویی هم در مراتع به صورت خودرو رشد می کنند و هم می توان آن ها را در زمین های کشاورزی و گلخانه ها کشت و پرورش داد. مثلا گیاهانی چون کتیرا و پونه به صورت خودرو در مراتع می رویند اما گیاهانی چون گل گاو زبان و بابونه هم در مراتع و هم در مزارع قابل پرورش و برداشت هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات محصولات کشاورزی را مطالعه کنید. طبیعتا این موارد سبب می شود که هر تاجری که قصد تجارت گیاهان دارویی را دارد از اطلاعات و دانش تخصصی در این حوزه برخوردار باشد.

حال اگر شما هم سودای تجارت گیاهان دارویی را دارید باید ابتدا با قوانین این صادرات آشنا باشید و سپس اقدام به این تجارت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این هزینه می توانید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

خرید گیاهان دارویی از معتبرترین فروشنده سرعین اردبیل

خرید گیاهان دارویی از معتبرترین فروشنده سرعین اردبیل لیست گیاهان دارویی صادراتی ایران بدون شک همه می دانید که کشور ما یک کشور غنی از نظر کشت و پرورش گیاهان دارویی است و این غنی بودن به دلیل وجود تنوع زیستی و اقلیمی موجود در ایران است به گونه ای که کشور ما خود به تنهایی دارای 11 اقلیم از 13 اقلیم موجود در جهان است. بدون شک این تنوع اقلیمی سبب تولید گیاهان دارویی متنوعی در سطح کشور شده است و در حال حاضر تنوع این گیاهان به بیش از 8000 گونه می رسد. این آمار نشان می دهد که تنوع گیاهان دارویی در ایران حداقل بیش از 2 برابر تنوع گیاهان دارویی قاره ی اروپا است.

بیش از 2000 گونه از گیاهان نه تنها خاصیت دارویی دارند بلکه جنبه های عطری و آرایشی و ادویه ای هم دارند. تنوع گیاهان دارویی ایران سبب شد که بسیاری از شرکت های داروسازی معروف در کشورهای پیشرفته برای تولیدات خود نیازمند داروهای گیاهی ایران به عنوان مواد اولیه مثل زعفران، آویشن، مرزه و زیره باشند. طبیعتا وجود گیاهان دارویی در تنوع بسیار بالا و همچنین وابسته بودن شرکت های داروسازی جهان به این گیاهان سبب شد که روز به روز تجارت و صادرات گیاهان دارویی ایران افزایش یابد و تجار بیشتری علاقه مند صادرات این محصولات باشند.

یکی از مهم ترین آمارها و اطلاعاتی که تجار در این تجارت باید به آن آگاه باشند، ﺁشنایی با لیست گیاهان دارویی صادراتی ایران است. در این راستا باید بدانید که گیاهان دارویی ایران هم به صورت اسانس و هم عرقیات و هم روغن عمده از عطاری از کشور صادر می شوند که از جمله رایج ترین گیاهان صادراتی ایران شامل زیره، بابونه، بومادران، فلفل سیاه، گل ختمی، انیسون، آویشن، مارچوبه، زوفا، کتیرا، زردچوبه، آنغوزه، شیرین بیان و تلخ بیان، سقز، شکر تیغال، حنا، زیره سبز، اسفرزه، بادرنجبویه، باریجه، برگ کنار، مریم گلی، کرفس وحشی (کلوس)، پرسیاوشان، گز خوانسار(گز انگبین)، گلی کاسنی، گل گاو زبان، مصطکی، اسطوخودوس، برگ بو و غیره می باشد.

در حال حاضر کشور ما این گیاهان را به کشورهای زیادی صادر می کند که از عمده ترین خریداران گیاهان دارویی ایران کشورهای ترکیه، روسیه، امارات، عمان، ژاپن، آلمان و چین می باشند. بسته بندی گیاهان دارویی برای صادرات بسته بندی گیاهان دارویی برای صادرات یکی از مهم ترین و ضروری ترین کارها و عملیات ها برای بازاریابی است.

همانطور که می دانید هر تاجری قبل از تجارت باید ابتدا مقدماتی را انجام دهد و سپس اقدام به صادرات گیاهان دارویی نماید که بازاریابی و شناخت بازار هدف کشور مقصد از مهم ترین گام های هر نوع تجارتی است. در واقع صادرات کالا در یک بسته بندی و شیک و جذاب به جذب مشتریان بیشتری در کشور مقصد کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب بازاریابی صادراتی را مطالعه کنید. البته در زمان بسته بندی گیاهان دارویی برای صادرات توجه داشته باشید که گیاهان دارویی را به چه کشوری صادر می کنید و بازار هدف برای فروشتان چه بازاری است. مثلا اگر قصد صادرات گیاهان دارویی به عراق را دارید نیاز نیست که حتما از بسته بندی های بسیار شیک استفاده کنید و بابت آن هزینه های گزافی بپردازید.

اما اگر قصد صادرات گیاهان دارویی به اروپا را دارید برعکس عمل کنید و حتما از طرح های خلاقانه در بسته بندی های خود استفاده کنید و از بهترین و باکیفیت ترین بسته بندی ها استفاده کنید.

چرا که کیفیت محصول حرف اول را در صادرات به اروپا می زند و هر چه قدر بسته بندی ها شما باکیفیت تر باشد بر میزان فروش شما تاثیر می گذارد و در واقع نوعی برندسازی و بازاریابی برای شما در بازار اروپا می شود. لذا اولین نکته در زمان تجارت گیاهان دارویی این است که توجه کنید ﺁیا بازار کشور مقصد شما کشش یک بسته بندی پرهزینه و شیک و باکیفیت را دارد یا خیر؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *