هزاران سال است که مردم از خواص درمانی آویشن استفاده می کنند و این آویشن یک ادویه دوست داشتنی و پرکاربرد در انواع غذاها است. هنگامی که دچار سرماخوردگی و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی شده اید بهترین درمان گیاهی برای بهبودی سریع استفاده از دمنوش آویشن است. تهیه آویشن خشک شده به صورت اینترنتی در این مرکز بسیار آسان است و شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی این مرکز این محصول را در بسته بندی های مختلف و کاملاً طبیعی، بدون هرگونه مواد افزودنی تهیه و خریداری نمایید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی ها و خواص آویشن به طور کامل آشنا شوید.

تهیه آویشن خشک شده به صورت اینترنتی

توضیحاتی درباره ویژگی های آویشن باغی

توضیحاتی درباره ویژگی های آویشن باغی آویشن باغی یا جنگلی یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی و ادویه ای است که ریشه یونانی دارد و به معنای شجاع می باشد؛ آویشن باغی گیاهی خشک و چند ساله است و منشاء آن نواحی مدیترانه است هرچند که در اکثر مناطق کشور های مختلف رشد می کند، این گیاه ریشه مستقیم و کم و بیش چوب و انشعاباتی دارد و بسته به شرایط اقلیمی محل رویش ارتفاع آن بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر می باشد، بذر آویشن باغی بسیار ریز است و هرکدام حدود ۲۸ گرم می باشد.

بذر های آویشن باغی دو الی سه سال از قوه رویشی مناسبی برخوردار است و در شرایط اقلیمی مناسب ۱۴ تا ۲۰ روز پس از کاشت سبز می شود؛ رشد اولیه این گیاه بسیار کند و بطنی است؛ همچنین آویشن باغی دراوایل رویش به سایه بسیار حساس است و به تابش نور کافی نیاز دارد. اسانس آویشن باغی خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و از این رو از آن در صنعت های دارویی، غذایی، کنسرو سازی و آرایشی بهداشتی استفاده می کنند همچنین این گیاه خاصیت خلط آوری دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد استفاده می‌شود

اطلاعاتی مختصر درباره انواع آویشن

اطلاعاتی مختصر درباره انواع آویشن آویشن یا آزربه گیاهی است از تیره نعنائیان که حدود ۳۵۰ گونه دارد و بسیار شبیه به مرزنگش است و در مناطق کوهستانی رشد می کند؛ این گیاه علفی دارای شاخه های زیاد چوبی به ارتفاع ۳۰ متر و در نواحی کوهستانی در بین تخته سنگ ها می روید و ساقه های آن پوشیده از کرک و برگ های کوچک، لوزی شکل و نوک تیز زیادی استه، این برگ ها به رنگ خاکستری روشن و با بوی بسیار نافذ و گل های کوچک گلی رنگ یا سفید می باشد؛ همچنین این گیاه خواص بسیار زیادی دارد و اغلب به صورت خشک شده به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می کنند و نه تنها یکی از ادویه های محبوب در آشپزی امروزی است بلکه استفاده از آن به عنوان دارویی شفا بخش و ضامن سلامتی از زمان های دور شناخته می شود.

قسمت مورد استفاده گیاه، گل و به ویژه برگ های آن است و این گیاه به صورت محدود و برای تهیه دارو در ایران کشت می شود، این گیاه علفی و معطر در صنعت های دارویی، آرایشی و بهداشتی مصرف می گردد. از گل ها، برگ ها و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و مشکلات مانند اسهال، درد معده، آرتروز و… استفاده می شود؛ در اینجا به چند مورد از خواص آویشن اشاره می کنیم: جلوی تعریق زیاد پاها را می گیرد: این گیاه یک دئودورانت یا بوگیر طبیعی و فوق العاده موثر محسوب می شود، برای این کار مقداری آویشن خشک را در دو لیتر آب بجوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن قرار دهید.

به بررسی بیشتر خواص آویشن می پردازیم؛ آویشن برای متوقف کردن سرفه: روغن آویشن که از برگ های آن به دست می آید به عنوان یک درمان طبیعی سرفه عمل می کند و همچنین به علاّم برونشیت کمک خواهد کرد، آویشن و نفخ معده: اویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه ای است که می تواند به هضم غذا کمک کند؛ به این منظور می توانید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید، آویشن و تقویت سیستم ایمنی بدن: دریافت همه ویتامین هایی که بدن شما روزانه به آن ها نیاز دارد، می تواند از آویشن برداشت شود زیرا آویشن سرشار از ویتامینC و ویتامین A است و همچنین سرشار از مس، آهن، منگنز و فیبر است.

آویشن سلامت قلب را ارتقا می بخشد: فشار خون و کلسترول هر دو در سلامت قلب نقش دارند و آویشن حاوی مواد مغذی می باشد که از فشار خون طبیعی و کلسترول حمایت می کند. آویشن برای پوست: خاصیت ضد باکتریایی و تصفیه کنندگی آویشن می‌تواند منجر به از بین بردن عفونت های داخلی بدن که موجب جوش های صورت می شود، شود. آویشن و درمان آفت و بوی بد دهان: آویشن یک گیاه ضد عفونی کننده و التیام بخش است و از آن برای درمان آفت و التهاب لثه و پایان دادن به بوی بد دهان استفاده می کنند.

عواملی که بر کیفیت آویشن خشک تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت آویشن خشک تاثیر دارد آویشن یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کند؛ همچنین آویشن برای مقابله با عفونت های تنفسی، آسم و برونشیت مفید است فقط کافیست که آویشن خشک باکیفیت را سفارش دهید آویشن پودر شده خشک باکیفیت یکی از انواع سبزی های خشک است که عطر و مزه خاصی به غذاها می بخشد و بسیاری از آشپزهای بزرگ در سراسر جهان برای طبخ غذاهای مخصوص از آن استفاده می کنند، به همین دلیل بسیار مهم است که آویشنی که خریداری می کنید از با کیفیت ترین نوع آن باشد.

باید بدانید که آویشن تازه انواع مختلفی دارد یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت آویشن خشک تاثیر می گذارد، انتخاب برترین نوع آن و بالاترین قیمت آن برای خشک کردن است و البته تمامی گونه های آن دارای خاصیت های زیادی می باشند؛ عوامل دیگر مانند جمع آوری گیاه و پاک و تمیز کردن آن و همچنین نحوه خشک کردن و عوامل دخیل در آن مانند درجه حرارت دما و هوا و نوع بسته بندی در کیفیت آن تاثیر می گذارد.

پخش آویشن خشک شده از تولید کننده

پخش آویشن خشک شده از تولید کننده آویشن های خالص گیاهان مهمی به شمار می‌روند چرا که خصوصیات و ویژگی های درمانی خارق العاده ای داشته و با توجه به خرید و تقاضای بیشتر مردم تولید آن نیز افزایش یافته است چرا که در مصارف مختلفی کاربرد دارد. پخش آویشن خشک شده از تولید کننده به صورت مستقیم و بدون واسطه که محصولات خود را به روش های کاملا ارگانیک خشک و بسته بندی نموده است، آن را در سراسر کشور عرضه می کند و در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد؛ پخش آویشن خشک شده در مرکز ما اغلب به صورت عمده و در حجم های بالا بالا می باشد و به همین دلیل قیمت آن نسبت به سایر مراکز مناسب تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *