گیاهان دارویی کوهی خوزستان از شهرت خاصی در کشور برخوردار هستند این گیاهان به دلیل تاثیرگذاری بالایی که در درمان بیماری ها دارند در سطح کشور شناخته شده اند و بیشتر پزشکان طب سنتی گیاهانی که در این خطه رشد می کنند را به بیماران خود توصیه می کنند، کسانیکه که قصد تهیه ی گیاه دارویی مانند: آویشن، نعنا، رزناری، پونه، بومادران و… برای درمان عارضه خود دارند می توانند از طریق این سایت اقدام به ثبت سفارش کنند و همچنین در مورد این محصولات با مشاورین مربوطه صحبت کنند و مشکل خود را برطرف نمایند، امکان ارسال این محصولات به سراسر کشور در اسرع وقت وجود دارد.

سفارش گیاهان دارویی کوهی به صورت اینترنتی در استان خوزستان

ویژگی های مهم گیاهان دارویی کوهی

ویژگی های مهم گیاهان دارویی کوهی

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد برای رشد انواع گیاهان دارویی منطقه بسیار مناسبی است چه بصورت خودرو و چه به صورت پرورشی، در این بین گیاهان دارویی کوهی خوزستان بسیار متنوع هستند مانند بابونه گل گاوزبان توله رزماری آویشن، نعنا و غیره. به جرات می‌توان گفت که تقریباً نیمی از گیاهان دارویی کشور در استان خوزستان تولید شده و سپس به اصفهان فرستاده می شوند در آنجا نیز به سایر شهرهای کشور صادر می شوند.

گیاهان دارویی به گیاهانی گفته می شود که در اندامهای رویشی خود مانند ریشه، برگ و ساقه مواد خاصی را ذخیره و نگهداری می کنند که این مواد خواصِ آنها هستند. این گیاهان با خواص فوق العاده ی خود گاهی به عنوان خوراکی و به صورت تازه مصرف می شوند، مانند گیاه توله که در خوزستان به وفور یافت می شود و بین بختیاریهای این استان بسیار شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد، آن ها معتقدند که توله یک خوراکی ضد قند و ضد چربی است.

ویژگی های گیاهان دارویی کوهی:

از ویژگی های مهم گیاهان دارویی کوهی می توان گفت که بسیار معطر و تازه هستند به طوری که میتوان بیشترین جواب را در درمان بیماریها در روش طب سنتی از گیاهان کوهی گرفت، زیرا اینها بدون دخالت هیچ انسانی به صورت خود رو رشد می کنند و هوای تازه می گیرند، ابی ک دریافت می کنند آب باران است و بسیار تمیزتر هستند زیرا به ندرت فردی به این مکان ها می رود تا زمانیکه این گیاهان به خوبی رشد کنند و زمان چیدن شان برسد.

نکات کلیدی در تهیه گیاهان دارویی کوهی

نکات کلیدی در تهیه گیاهان دارویی کوهی

نکاتی پیرامون تهیه ی گیاهان دارویی:

گیاهان دارویی به خاطر عطر، طعم و خواص درمانی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته و مصرف‌کنندگان زیادی را به خود جذب کرده اند ، استفاده کنندگان گیاهان کوهی در دهه های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته اند، و تقریباً نیمی از افرادی که با طب سنتی آشنایی دارند درمان اولیه خود را با گیاهان دارویی شروع می‌کنند، گل گاوزبان، آویشن، نعنا (خاصیت عمده ی آن برای درمان درد معده است)، رزماری برای تسکین انواع درد و غیره.

هنگامی که گیاهان دارویی کوهی جمع آوری می شوند پس از تمیز نمودن آن ها اقدام به خشک کردن آنها می کنند سپس با توجه به نیاز افراد آنها را به صورت پودر و یا قطعات شکسته در می آورند، معمولاً از پودر شده ی گیاهان دارویی در تهیه ی غذا و از شکسته ی آنها در تهیه ی انواع دمنوش استفاده می شود، سپس محصولات به دست آمده را در اندازه های مختلفی بسته بندی می کنند.

گیاهان دارویی کوهی چه ویژگی هایی دارد؟

گیاهان دارویی کوهی چه ویژگی هایی دارد؟

گیاهانی که در کوه رشد می کنند دارای عطر و طعم بی نظیری هستند زیرا این ها بدون دخالت هیچ انسانی رشد می کنند، طبیعتاً طعمی که گیاهان کوهی دارند نسبت به نوع پرورشی آنها قابل مقایسه نیست، در ادامه در مورد تعدادی از گیاهان کوهی که در خوزستان رشد می کنند توضیح داده می شود، فروشنده محصولی عالی و درجه 1 را پس از جمع آوری از مراتع خشک، بسته بندی و سپس به فروش می رساند.

خواص و ویژگی های گیاهان دارویی کوهی:

  • آویشن:
  • آویشن یک ضد عفونی کننده قوی است که آن هم به دلیل وجود ماده ای به نام تیمول در آن است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرفه‌های خفیف و شدید، باد معده مؤثر است، این گیاه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.این گیاه خوشبو و معطر علاوه بر خاصیت دارویی که دارد در بسیاری از غذاها در دنیا استفاده می شود.
  • گل بابونه:
  • گل بابونه از دیرباز تاکنون در بین ایرانیان شناخته شده است، زنان بختیاری در قدیم گل را از مراتع چیده و از آن برای تقویت موهای خود استفاده می کردند، امروزه نیزه بسیاری از بانوان از آن برای بخور صورت استفاده می کنند، این گیاه برای دردهای زمان قاعدگی بسیار مفید است میل کردن دمنوش این گیاه به همراه تکه ای نبات در زمان قاعدگی باعث تسکین درد می شود.
  • نعناع:
  • این گیاه شگفت انگیز هم مصرف دارویی و هم مصرف خوراکی دارد از جمله مواردی که از آن استفاده می شود، از دم کرده آن به همراه پونه و نبات در درمان اسهال کودکان یکسال به بالا استفاده می شود، و از پودر نعنا در بسیاری از غذاها مانند کشک بادمجان استفاده می شود، در صنعت نیز در تهیه ی بعضی از آدامس ها، نوشیدنی‌ها، خمیردندان ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گل گاو زبان:
  • این گیاه در درمان آکنه جوش بسیار عالی است، دم کرده ی آن قاعده آور است‌‌، باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود به دلیل ویتامین سی بالایی که دارد در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است و افراد زیادی از آن در این نوع استفاده می‌کنند و به طور طبیعی باعث درمان گلو درد می شود.

فروشندگان گیاهان دارویی کوهی به صورت عمده

فروشندگان گیاهان دارویی کوهی به صورت عمده

فروشندگان گیاهان دارویی کوهی فعالیت خود را به صورت گسترده ای انجام می دهند و محصولات خود را به صورت عمده به سراسر کشور ارسال می کنند، این گیاهان از نظر کیفی در رده ی بالایی قرار دارند، افراد با یک بار استفاده از آن مشتری دائمی محصولات این فروشندگان معتبر خواهند شد.

فروشندگان گیاهان دارویی:

افرادی که متقاضی خرید عمده ی گیاهان دارویی کوهی هستند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با فروشنده با او تماس بگیرند این محصولات دارای قیمتی ارزانتر از سایر فروشگاه های اینترنتی هستند، این فروشندگان از معتبرترین فروشندگان در سطح کشور هستند دارای گواهینامه های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت هستند، و از این جهت می توان با خیالی آسوده اقدام به ثبت سفارش کرد، فروش به صورت عمده انجام می شود و به سراسر کشور نیز ارسال کالا وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *