قیمت گیاهان دارویی گیلان با بالاترین کیفیت، براساس شرایط و پارامترهایی تعیین می شود و با توجه به ویژگی و خواصی که دارند قیمت آنها بسیار مناسب می باشد. طبق مصوبات کشور و سودی که برای فروش محصول مشخص می شود قیمت آن لحاظ خواهد شد. جهت اطلاع از به روزترین نرخ گیاهان دارویی بهتر است به سایت مجازی فروش این گیاهان مراجعه داشته باشید و ضمن مشاهده قیمت خرید خود را از سایت انجام دهید.

قیمت گیاهان دارویی با بالاترین کیفیت در گیلان

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت گیاهان دارویی تازه

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت گیاهان دارویی تازه کیفیت گیاهان دارویی به عوامل زیادی بستگی دارد و اگر شرایط مناسبی برای رشد آنها فراهم نباشد ممکن است کیفیت محصول پایین آید. گیاهان دارویی به دو صورت کوهی و پرورش یافته در بازار وجود دارد و نوع سومی هم نیز هست که به آن جنگلی گفته می شود. نوع کوهی و جنگلی به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان رشد می یابد به واسطه نور آفتاب و باران و اما نوع پرورش یافته توسط انسان تولید می شود که هر کدام براساس شرایطی کیفیت لازم را دارا می باشند.

اگر در یک سال بارندگی کاهش داشته باشد ممکن است گیاهان با شرایط مناسبی روبرو نبوده و تازگی لازم را نداشته باشند و یا اینکه رشد کافی در آنها ایجاد نشود. در مورد نوع پرورش یافته توسط انسان که در گلخانه ها و مزارع تولید می شود طبق دستور عمل مهندسی شده ای باید کشاورز پیش رود که محصول با کیفیتی بدست آید.

بنابراین اگر شرایط اولیه رشد و پرورش گیاه وجود نداشته باشد مرغوبیت آن پایین می آید. از عوامل دیگر خاک و مواد معدنی موجود در آن است که باید مناسب سازی شده باشد و محصول حاصل در آن رشد و نمو خوبی داشته باشد. دقت در امر پرورش گیاهان دارویی و داشتن صبر و حوصله بسیار مهم است. هر روز باید این گیاهان مورد بررسی قرار بگیرند و در شرایط گلخانه ای از طریق کنترل از راه دور و دوربین این امکان فراهم است.

زمان برداشت نیز بسیار تاثیر گذار است اینکه چه وقتی و در چه زمانی گیاهان مورد نظر با توجه به نوع آنها برداشت شوند باعث می شود تازگی و کیفیت خود را حفظ نمایند. روش برداشت برای هر گیاه متفاوت خواهد بود که افراد باتجربه از آن آگاهی دارند. نباید برداشت با سرعت بسیار زیاد انجام شود که گیاه آسیب ببیند و پلاسیده شود. برداشت باید در عین داشتن سرعت تازگی و کیفیت گیاه را حفظ نماید.

پس از برداشت قسمتی از گیاهان را با توجه به بازار هدف خشک می نمایند و قسمتی را تازه به بازار ارسال می نمایند. اما مصرف گیاهان دارویی بیشتر به صورت خشک شده می باشد و به دو صورت سنتی و صنعتی آنها خشک می شوند. در هر دو روش بهتر است از قبل تحقیقات لازم انجام شده باشد که گیاه دچار آسیب های احتمالی نشود. قبل از خشک نمودن آن را کاملا شسته و خرابی آن گرفته می شود و اگر سنتی بخواهند آن را خشک نمایند در جای خشک و خنک که نور آفتاب به آن راه نداشته باشد بر روی پارچه نخی قرار می دهند و بعد از چند روز خشک می شود.

در روش صنعتی نیز بعد از شستشوی کامل گیاه مورد نظر را توسط دستگاه مخصوصی خشک می نمایند که باید در نظر داشت دستگاه مورد نظر شرایط لازم را داشته باشد و از قبل برای کار آماده شده باشد. خشک نمودن این محصولات مرحله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا که در بازار خشک شده آن بیشتر استفاده می شود.

بررسی جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی خشک

بررسی جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی خشک ایران در صادرات گیاهان دارویی خشک جایگاه خوبی را دارد به دلیل آب و هوایی که در کشور وجود دارد و هر منطقه ای شرایط آب و هوایی خاص خود را دارد تنوع تولید گیاهان بالا است. بنابراین با افزایش تولید و خشک نمودن آنها صادرات نیز افزایش می یابد. در صادرات این گیاهان مخصوصا که برای سلامتی کاربرد دارند کیفیت و مرغوب بودن اصل مهمی است و باید تازه باشد و همان سال خشک شده باشد.

بیشترین صادرات به کشورهای همسایه انجام می شود که اگر تحریم ها از کشور برداشته شود امکان گسترش صادرات گیاهان دارویی وجود دارد. در زمینه صادرات این گیاهان بسته بندی یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری است. بسته بندی بهتر است از نظر ظاهری متناسب با جدیدترین طرح ها باشد و از گیاه محافظت کامل در برابر آسیب ها را داشته باشد.

راهنمای انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی

راهنمای انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی جهت انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی چندین روش وجود دارد. یکی از این روش ها بو و طعم آن است که تازگی گیاه از این دو مورد مشخص می شود. اگر گیاه مورد نظر بوی خود را حفظ کرده باشد طوری که در چند قدمی فرد بوی گیاه به مشام برسد می توان گفت گیاه تازه خشک شده است و خواص و ویژگی خود را حفظ نموده است.

یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید آویشن تازه است که کاربرد زیادی در تولید انواع داروی خوراکی و یا غیر خوراکی دارد. قبل از انتخاب این گیاهان باید مشخص نمود برای چه موردی و کاربردی آن را می خواهید تهیه نمایید. برخی از آنها بیشتر جهت درمان بیماریهای پوستی هستند و برخی برای تسکین دردهای مفصلی استفاده می شوند. در میان این گیاهان چند نوعی وجود دارند که کاربرد آنها بسیار متنوع می باشد.

در ایران تنوع گیاهان دارویی بسیار زیاد است که همه آنها در نوع خود بهترین هستند و کاربرد مؤثری برای تولید دارو دارند. به دلیل ارگانیک و طبیعی بودن با بدن انسان سازگار می باشند و استفاده از آنها طبق نظر پزشک ضرر نخواهد داشت.

صادرات عمده گیاهان دارویی با بالاترین کیفیت به عراق

صادرات عمده گیاهان دارویی با بالاترین کیفیت به عراق صادرات گیاهان دارویی به عراق بیشتر به صورت عمده می باشد که از نظر کیفیت درجه یک می باشند. در عراق به دلایلی پرورش و تولید گیاهان دارویی کم می باشد به همین دلیل واردات زیادی از گیاهان مربوطه دارند. به دلیل اینکه عراق همجوار و نزدیک به ایران است حمل و نقل گیاهان دارویی به این کشور در زمان کم و با رعایت اصول بهداشتی انجام می شود.

به دلیل فرصت ایجاد شده و صادرات به عراق با افزایش تولید گیاهان دارویی می توان آنها را به قیمت ارزان و کیفیت بالایی در بازارهای خارجی عرضه نمود که اگر همزمان قیمت و کیفیت مناسب باشند مورد استقبال خریدار خواهد بود. برای ارتباط صادر کننده با خریداران بستر اینترنت وجود دارد و از این طریق صادرات سریعتر و بهتر انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *