آیا می دانید خداوند در طبیعت درمان هر دردی را قرار داده است؟ نعناع یکی از گیاه هایی است که برای درمان بسیاری از درد ها مفید می باشد و می توان آن را به صورت خشک حتی در فصل هایی از سال که این گیاه رشد نمی کند تهیه نمود. قیمت نعناع خشک درجه یک ما در مراکز فروش بسیار مناسب و ارزان می باشد.

مراکز فروش نعناع خشک درجه یک با قیمت مناسب

میزان تولید سالانه نعناع خشک در ایران

میزان تولید سالانه نعناع خشک در ایران نعناع گیاهی است دائمی و چند ساله، که در مورد منشأ آن اختلاف نظر هایی وجود دارد. عده ای از گیاه شناسان آسیا را منشأ نعناع می دانند درحالی که برخی منشأ آن را انگلیس می دانند و معتقدند که این گیاه در قرن هفدهم در انگلیس بوجود آمده است. در اهرام مصر برگ‌ های خشک نعناع مربوط به 1000 سال پیش از میلاد مسیح وجود دارد. نعنا با نام علمی منتا گیاهی دولپه، علفی و چند ساله است که متعلق به خانواده بزرگی از گیاهان بنام لابیاته است. نعنا یک گیاه علفی سریع رشد و معطر از تیره منتا است. وجود ساقه ی چهارگوش به دو صورت زیر زمینی و هوایی، ارتفاعی بین 30 تا 90 سانتیمتر، برگ های متقابل، بیضی، دندانه دار و گل های سفید، ارغوانی و قرمز از جمله ویژگیهای ظاهری گونه های نعنا به شمار میروند. هر چند این گیاه در سرتاسر دنیا پراکنده است ولی گسترش آن در مناطق آب و هوایی معتدل و مرطوب مانند مدیترانه بیشتر است. این گیاه به صورت انبوه در مناطق مختلف دنیا به خصوص در اروپا و جنوب آمریكا كشت می شود. در اروپا كشورهای بالتیك، یونان، اسپانیا و آلمان بیشترین تولید كننده این گیاه هستند. نواحی مرکزی ایران از جمله اصفهان و کاشان، نواحی شمالی ایران از جمله گیلان و مازندران و اطراف تهران و نواحی جنوبی ایران مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی هستند که می توان این گیاه متنوع را در آن جا پیدا نمود. گیاه نعنا به واسطه ی تنوع گونه ای و کاربردهای فراوان، از گذشته تا به امروز مورد توجه انسان بوده است. در طب سنتی از نعنا و سایر فراورده های آن از جمله عرق نعنا برای درمان تهوع، اسهال، روماتیسم، نفخ، مشکلات کبدی، سنگ های صفراوی و غیره استفاده می کنند. امروزه اثرات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی اسانس نعنا به اثبات رسیده است. در داروسازی جدید، افزون بر داروهایی که بر اساس مواد مؤثر نعناع ساخته می‌شوند، به عنوان طعم‌دهنده داروهای بدمزه نیز کاربرد دارد. نعناع علاوه بر ارزش زینتی، یک گیاه مفید است که دارای چندین کاربرد است که هم شامل آشپزی و هم دارویی و مقوی است.

از فواید نعناع می توان گفت که نعناع باد شکن است و گاز و کرم های معده و روده و را از بین می برد، نعناع تقویت کننده معده و بدن می باشد، نعناع ضد تشنج و ضد سرفه است، نعناع مسکن ،‌آرام بخش و قاعده آور است ، استفاده از نعناع درد شکم را برطرف می کند ، نعناع در درمان سرماخوردگی و آنفوانزا کمک می کندو قرقره چای آن برای از بین بردن گلو درد مفید است ، نعناع ناراحتی های عصبی را برطرف می کند، نعناع برای تسکین درد دندان بسیار مفید است، آشامیدن چای نعناع و یا عصارع نعناع خونریزی سینه را قطع می کند، کمپرس نعناع درد سینه و پهلو را از بین می برد، مصرف نعنا همراه با انار ترش برای از بین بردن سکسکه و دل بهم خوردگی و استفراغ مفید است، نعناع ادرار را زیاد می کند، برای رفع قولنح و دردهای روده معده و هضم نشدن غذا اهمیت دارد، نعناع معرق است بنابراین تب را پائین می آورد،برگ های نعناع خاصیت ضداسپاسم داشته و با شل کردن عضلات برای درمان و تسکین دردهای عضلانی مفید است، همچنین دیده شد که در دوره همه گیری ویروس کرونا بسیاری از اطباء سنتی به مصرف این گیاه برای پیشگیری و درمان عوارض ناشی از کووید 19 تاکید می کردند. برگ‌های نعنا به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری، در ساخت محصولات سلامتی به کار می‌روند. با توجه به فوایدی که از این گیاه بسیار مفید ارائه شد نشان می دهد که نیاز به حضور این گیاه در زنگدی روزمره کلیه افراد توصیه می شود و به همین منظور استفاده از آن بصورت خشک به راحتی ودر هر زمان و مکانی توصیه میشود. نعناع خشک همیشه و همه جا در دسترس است. از نعناع خشک می توان برای طعم دار کردن غذا استفاده کرد. نعناع خشک ماندگاری بیشتری نسبت به نعناع تازه دارد و می توان مدت طولانی تری از آن استفاده کرد.

از گذشته تا به حال مردم برای اینکه همیشه بتوانند از خواص این گیاه جادویی استفاده کنند آن را به صورت خشک نگهداری می کردند برای خشک کردن آن نیز از هوا بهره می گرفتند. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی برای خشک کردن نعناع از روش های جدید تری مثل دستگاه خشک کن استفاده می شود. اگر نعناع به درستی خشک نشود رنگ آن تیره و سیاه می شود. نعناع خشک یک جایگزین خوب برای نعنای تازه است. در موقعیت هایی که افراد فرصت کافی برای خرید و شستن و پاک کردن نعناع تازه ندارند می توانند به راحتی از خواص نعناع خشک بهره ببرند. میزان تولید سالانه نعناع خشک در ایران برابر با چندین هزار تن میباشد که هم نیاز داخل و بصورت صادرات به کل دنیا عرضه می شود.

آشنایی با انواع مختلف نعناع خشک

نعناع گیاهی است که طبع گرم و خشک دارد و از زمان های گذشته بعنوان یگ گیاه معطر و اشتها آور و برای ناراحتی های دستگاه گوارش استفاده می شده و بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته های خود یاد کرده است در قرون وسطی از نعناع در معالجه بیماریها و برای التیام زخم ها و درمان درد گزیدگی زنبور و سگ هار استفاده می شود. به معنای واقعی کلمه صدها گونه گیاه نعناع وجود دارد که نمی توان در اینجا نام برد. این خانواده دارای 236 جنس و بالغ بر 7000 گونه است. در این میان گیاه نعنا 30 – 25 گونه از این خانواده را به خود اختصاص داده است که نعنا فلفلی، پونه، نعنا سبز، نعنا وحشی و غیره از جمله گونه های پر ارزش نعنا به شمار میروند. به علت وجود تنوع آب و هوایی در ایران نیز بیش از 6 گونه ی نعنا از جمله نعنا سبز، پونه ، نعنا فلفلی و … شناسایی شده است. نعناع خشک یکی از محبوب ترین سبزیجات خشک در بین مردم ما است که بسیار خوش بو و خوش طعم است. تمام انواع نعناع که در کشور عزیزمان قرار دارد را می توان خشک کرد و به صورت برگی و یا ساییده به فروش رساند. با توجه به خواص بالایی که خانواده نعناع دارد از دیرباز مورد توجه بوده و در قسمت های مختلف ایران گونه های مختلف نعناع کشت و یا به صورت خود رو رشد می کرده است و مردم از گذشته تا به امروز در جای جای ایران از گونه های شناخته شده نعناع بصورت تازه و یا خشک استفاده می کردند و این روش مرسوم شده و نسل به نسل به فرزندان منتقل گردیده ولی امروزه به دلیل روزمرگی زیاد و مشغله کاری حتی برای زنان خانواده روی آوردن به نعناع خشک بازاری بیشتر شده و اغلب مردم نیاز خود برای تهیه این محصول را از این طریق تامین می کنند.

بررسی کیفیت بالای نعناع خشک ایرانی

بررسی کیفیت بالای نعناع خشک ایرانی نعناع گیاهی است خوش بو که خواص زیادی در طب سنتی دارد. طبع نعناع گرم و خشک که به علت خواص فراوان و اثربخشی زیاد برای مشکلات معده، نفخ و… در بین مردم بسیار معروف و پراستفاده است. نعناع، گیاه محبوبیست که دارای فوایدی است که شامل هضم مناسب و کاهش وزن، برطرف کردن تهوع، افسردگی، خستگی و سردرد، درمان آسم، از دست دادن حافظه و مشکلات مراقبت از پوست و خوشبو کننده دهان می باشد.نعناع گیاهی است که برای صدها سال به خاطر خواص دارویی قابل توجهی که دارد، مورد استفاده قرار گرفته است.نعناع خشک سبزی است که اثرات و خواص دارویی فراوانی دارد. از نعناع خشک می توان نوشیدنی مناسب برای فصول گرم تهیه کرد. از طعم مطبوع آن در غذاها، آش ها، ترشی ها، ماست و دوغ استفاده می شود. نعناع خشک ایرانی یکی از با کیفیت ترین نعناع ها در دنیا می باشد و طیف گسترده ای از نعناع خشک عرضه شده توسط ما از برگ های طبیعی و تازه نعناع و بدون ترکیب شیمیایی ساخته شده است. علاوه بر این، نعناع خشک ما کاملا ارگانیک است.

از نعناع خشک می توان در غذا ها، سالاد ها، دسر ها، و به عنوان دمنوش در طول روز و حتی از آن در درست کردن نوشیدنی های خنک دلچسب و با فایده همچون لیمو نعنا استفاده کرد. فقط افزودن مقداریس نعناع خشک به هر غذایی طعم آن را فوق العاده می کند. بررسی استانداردهای سلامت نشان می دهد که نعنای خشک ما بی نظیر است.

مراحل صفر تا صد صادرات نعناع خشک

ابتدا باید نعناع تازه خوش عطر را تهیه کرده و به وسیله دستگاه بصورت با کیفیت و بدون از دست دادن خاصیت آن و تغییر رنگ محصول خشک کرده و سپس در بسته بندی و یا به صورت عمده آماده کرد. در این فرآیند سعی می شود تمام مراحل بصورت کاملا بهداشتی انجام شود. برای تهیه نعناع خشک مرغوب و تازه باید خشک کردن نعناع به صورت کاملا بهداشتی و اصولی انجام شود. به طور مثال برای تهیه نعناع خشک خوب و خوشرنگ می بایست حتما نعناع های شسته شده را در مکانی که دارای سایه و به دور از نور آفتاب باشد خشک کرد. این کار باعث می‌ شود نعناع خشک شده رنگ سبز خود را به خوبی حفظ کرده و دچار تغییر رنگ و تیرگی نشود. همچنین مکانی که برای خشک کردن نعناع انتخاب می‌ شود باید به دور از از هر گونه گرد و غبار باشد. مکان خشک و تاریک که عاری از رطوبت باشد بهترین محل برای نگهداری از نعناع خشک تازه به شمار می ‌رود. قرار دادن سبزی نعناع خشک در چنین مکانی موجب می‌ شود نعناع خشک مرغوب و درجه یک از ماندگاری بالایی برخوردار باشد و همچنین بهتر است برای نگهداری از نعناع خشک تازه از ظروف دربسته مناسب استفاده شود. به این ترتیب می ‌توان اطمینان خاطر داشت که عطر و بوی دلپذیر سبزی نعناع خشک به خوبی حفظ می گردد.

خرید بی واسطه نعناع خشک درجه یک از مراکز معتبر

خرید بی واسطه نعناع خشک درجه یک از مراکز معتبر شما می توانید بودن واسطه و با قیمت ارزان تر و هم به صورت حضوری و هم اینترنتی نعناع خشک درجه یک را از مراکز معتبر ما یه راحتی تهیه نمایید. با توجه به تغییر سبک زندگی و به دلیل مشغله های کاری و درگیری های روزمره، حضور در فروشگاه های سبزی فروشی و تهیه نعناع خشک کاری دشوار شده است، بدون نیاز به خارج شدن از منزل خود می توانید نعناع خشک شده را به صورت پاک شده، خشک شده و کاملا بهداشتی در بسته بندی های شکیل و استاندارد و با قیمت بسیار مناسب و ارزان تحویل بگیرید. با توجه به اینکه خرید بصورت مستقیم و بدون واسطه مانع از پرداخت هزینه های اضافی شده و سهولت در خرید را برای فراهم می کند. بالا بودن حجم تقاضا برای خرید نعناع خشک سبب شده که ما در تهیه محصول ارائه شده کیفیت، نوع بسته بندی و … را مدنظر قرار دهیم. یکی از مولفه های تاثیرگذار بر روی قیمت نعناع خشک نحوه تولید آن می باشد.

صادرات نعناع خشک درجه یک به کشورهای همسایه

امروزه صادرات نعناع خشک درجه یک ایران به کشورهای دیگر بسیار رونق دارد و به راحتی می توان نبض بازارهای همسایه را بدست گرفت چرا که نعناع خشک ایرانی در بین کشورهای همسایه پرطرفدار است. نعناع خشک ایرانی بسیار خوش طعم است.نعناع خشک صادراتی یکی از محصولات مهم و استراتژیک برای کشور است. صادرات نعنا خشک باعث بهره مندی مردم سراسر دنیا از باکیفیت ترین نعناع طبیعی می شود.

ما در این مجموعه نعناع خشک کرده را با بسته بندی های شکیل و مقاوم و یا بصورت عمده به کشورهای همسایه صادر می کنیم.

پخش بی واسطه نعناع خشک درجه یک در سطح شهر

پخش بی واسطه نعناع خشک درجه یک در سطح شهر تخصص ما ارائه نعناع خشک با کیفیت است. این نعناع خشک که توسط مشتریان به دلیل طعم و عطر غنی آن مورد تشویق قرار گرفته، برای تهیه برخی غذاها، چایی، دمنوش، دسر و … استفاده می شود. ما همواره در تلاشیم تا به تقاضای رو به رشد مشتریان خود پاسخ دهیم. این نعنای خشک عاری از انواع سموم است و بصورت ارگانیک و سالم تهیه شده است و می توان به عنوان یک داروی سنتی از آن استفاده کرد.

ما در این مجموعه با فروش بی واسطه نعناع خشک درجه یک بصورت عمده و بسته بندی شده در سطح شهر در خدمت شما هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا با تولید نعناع خشک با کیفیت و خوش طعم در لحظات شاد زندگی همراه شما بوده و سهمی بزرگ در سلامت شما عزیزان داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *