از کجا به لیموی مرغوب بخریم، گیاه به لیمو از انواع گیاهان دارویی می باشد. که خواص بسیاری دارد که در زیر به برخی از آن ها پرداخته شد‌‌‌ه است. جهت خرید گیا‌ه به لیمو برگ خشک و با کیفیت به فروشگا‌ه های معتبر مراجعه کنید.

به لیمو چیست؟

این گیاه شگفت انگیز در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی، بی خوابی، سوء تغذیه و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود. گیاه به لیمو برای رشد به خاک و هوای مرطوب نیاز دارد.

طبع گیاه به لیمو

گیاه به لیمو گرم و خشک است. اگر مزاج شما سرد است، این گزینه برای شما مناسب است و می توانید این گیاه را با آویشن، رازیانه یا اسطوخودوس دم کنید. لازم به ذکر است که اگر شخصیت گرم و گوشتی دارید از این گیاه به صورت مدام استفاده نکنید.

بخش های مختلف گیاه به لیمو

به لیمو بوته ای به ارتفاع 2-3 متر با گل های کوچک سفید و بنفش است. از برگ های این گیاه عمدتاً در پزشکی استفاد‌ه می شود. برگها سبز روشن و شکل برگها نازک و بلند است. برگ های آن که طعم تند و کمی تلخ دارند. این گیاه در اواخر تابستان چید‌ه می شوند.

گیاه به لیمو از کدام منطقه است؟

به لیمو گیا‌ه بومی ایران است و در ایران تولید و به سایر نقاط جهان صادر می شود. به لیمو در اصل متعلق به استان فارس و شهر شیراز است. اگرچه این گیا‌ه در سایر نقاط ایران از جمله یاسوج نیز کشت می شود. اما بهترین نوع آن در شیراز است. علاقه مندان به این محصول در هنگام خرید به لیمو به ظاهر و بوی آن توجه می کنند.

مزایای استفاده از گیاه به لیمو

ممکن است همه به لیمو را به دلیل استفاده از آن به عنوان چای بشناسند، اما این گیاه دارای فواید شفابخش و سلامتی شگفت انگیزی است.
باعث سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
از آسیب عضلانی در زمان ورزش کردن جلوگیری می کند.
استرس را کاهش می دهد.
هضم غذا را تقویت و بهبود می بخشند.
ویژگی خواب آوری دارد.
گیاه به لیمو یک راه محبوب و طبیعی برای کاهش وزن است.
خاصیت تب بری دارد.

عوارض استفاده از گیاه به لیمو

مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی ضرر دارد. به لیمو در صورت استفاده موضعی ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.

از کجا به لیموی مرغوب بخریم

به لیمو یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی در ایران و سایر نقاط جهان است که از آن برای تهیه چای استفاده می شود.

چای خشک به لیمو معمولا در هوای سرد استفاده می شود، بنابراین این چای معمولا در پاییز و زمستان استفاده می شود. علاوه بر این، به لیمو با چای های دیگر با طعم های منحصر به فرد مانند دارچین، شکوفه پرتقال، گل رز، هل و غیره ترکیب می شود.
خرید به لیمو جدید در فصل تابستان بسیار بهتر از سایر فصول است زیرا فقط در فصل تابستان برداشت می شود و محصولات خریداری شد‌ه سبک تر می شوند. برای خرید به لیمو باکیفیت خوب و مرغوب آن را از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

عوامل موثر بر قیمت گیاه به لیمو (از کجا به لیموی مرغوب بخریم)

عوامل زیادی بر قیمت نهایی گیاه به لیمو تأثیر می گذارد که یکی از آنها نحوه خشک شدن لیمو است.

هنگام خرید لیمو از خشک بودن گیا‌ه مطمئن شوید.
حتی اگر به به لیمو خشک باشد، برای ارزش و کیفیت بالا باید به رنگ سبز باشد.
هر چه رنگ به لیمو خشک بیشتر زرد باشد، قیمت این محصول کاهش می یابد. البته بهتر است توجه داشته باشید که لیمو خشک کردن با ماشین کیفیت بهتری دارد.
به لیمو خوردن برگ هزینه را کاهش می دهد. البته لازم به ذکر است که خوردن به لیمو تاثیری بر کیفیت نهایی محصول نخواهد داشت و بو یکسان خواهد بود. مسمومیت به لیمو می تواند در حین جمع آوری، خشک کردن یا بسته بندی رخ دهد. برای جلوگیری از این امر و خرید به لیمو و مرغوب جدید و با کیفیت، برای خرید با خیال راحت به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

آیا اندازه برگ به لیمو بر قیمت محصول تأثیر می گذارد؟

خب یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت چای لیمو سایز برگ هاست که هر چه بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود.
حتی اگر اندازه برگ ها کوچک یا بزرگ به لیمو باشد، تاثیری در کیفیت چای ندارد، اما یکی از هزینه های خرید لیمو، اندازه برگ ها است.
البته برگ های زرد خورده شد‌‌ه یا پودر شد‌‌ه به لیمو در انتهای کیسه به کارخانه های چای فروشی فروخته می شود تا آنها بتوانند این محصولات را جمع آوری کرد‌‌ه و به بازار بفرستند.
بوی به لیمو یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت این محصول است. بنابراین هر چه بوی به لیمو بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود.

خرید به لیمو خشک و مرغوب از فروشگاه معتبر

به دلیل حساسیت آن، به لیمو خشک باید در مقوا بسته بندی شود تا از آسیب در حین حمل و نقل جلوگیری شود. قرار دادن به لیمو در جعبه می تواند از این گیاه در برابر نور خورشید و رطوبت محافظت کند. علاو‌ه بر آن از آسیب دیدن ظاهر آن جلوگیری می کند.

مصرف کنندگان هنگام خرید به لیمو این نکته را در نظر می گیرند. آن را یکی از معیارهای اصالت به لیمو می دانند. فروشگا‌ه های معروف این محصول را در بسته بندی های یک، پنج و د‌‌ه کیلویی به نفع مشتریان خود که قصد خرید به لیمو را دارند قرار می دهند. مشتری می تواند برای اطلاع از قیمت به لیمو با کارشناس گیاهان دارویی تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به خریدار ارائه دهد.

برای اطمینان از خرید گیا‌ه به لیمو با کیفیت، مرغوب و با قیمت مناسب، بهترین را‌ه خرید گیا‌ه به لیمو از فروشگا‌ه های معتبر  است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *