به لیمو خشک یکی گیاهان دارویی مقوی و عادی کننده متابولیسم بدن است. منشا اصلی این گیاه از آمریکای جنوبی است با این حال امروزه کشور ایران نیز یکی از تولید کنندگان گیاه به لیمو خشک در دنیا است.

خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب امروزه نه تنها در همه شهرهای ایران بلکه در کل دنیا گسترش یافته است. این گیاه تحمل بالایی در برابر سرما ندارد و باید به موقع آبیاری شود. از طرفی با رشد سریع قابل برداشت سه باره در طی یک سال است.

به لیمو برگ خشک فواید زیاد همچون تسکین عرق تنش عصبی را دارد، به مبارزه با خستگی، کاهش استرس و تحریک مغز را برعهده دارد. رایحه آن بسیار لیمویی با نت های گلی و میوه ای ملایم است.

خرید بهترین به لیمو خشک عمده

برای خرید بهترین به لیمو خشک ها باید ابتدا اطلاع درستی از این گیاه داشته باشید. بدین جهت ابتدا به بررسی این گیاه می پردازیم.

به لیمو برگ خشک از درخته ای به اندازه ی 4 الی 6 متری به دست می آید.

گیاه به لیمو اغلب در پرو، اروگوئه، برزیل، آرژانتین، شیلی، پاراگوئه و بخش های خاص خاورمیانه یافت می شود و گیاه دارویی محسوب می شود. در قرن هفدهم توسط اسپانیایی ها به اروپا آورده شد و مدتی به عنوان یک گیاه زینتی کاشته شد.

اما بعد ها برای داشتن طعم و عطر دلپذیر لیمو، این گیاه به عنوان ادویه شروع به رشد کرد و به چای و سایر نوشیدنی ها اضافه شد. امروزه روغن با ارزشی از برگ گیاه به لیمو به دست می آید که در صنایع غذایی و عطرسازی استفاده می شود.

خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب بیشتر به عنوان چاشنی برای غذاهای گوشت و ماهی، سالاد استفاده می شود. از آنها برای طعم دار کردن دسرها و نوشابه ها نیز استفاده می شوند و ریشه این گیاه به عنوان یک نگهدارنده عالی عمل می کند. از ریشه درختچه ی به لیمو برای آماده سازی انواع محصولات خانگی مانند مربا و ترشی ها استفاده می شود.

به لیمو تازه بیش از یک روز در یخچال در ظرف آب می ماند. گیاه را می توان منجمد یا خشک کرد، سپس ماندگاری آن 12 ماه خواهد بود. هنگام انجماد برگ های به لیمو برخی ویتامین های آن از بین می رود؛ در نتیجه بیشتر از به صورت خشک شده، توصیه می شود. به لیمو برگ خشک را می توان بدون اضافه کردن مواد نگهدارنده در جای خشک نگهداری کرد.

برای خرید بهترین به لیمو خشک باید از برگ هایی که خشک هستند و عاری از کپک، قارچ یا هر نوع بیماری فاسد شدنی اند، خرید نمایید. علاوه بر آن هنگام خرید به تمیز برگ ها توجه ویژه نمایید تا دیگر نیاز به شستشو و خشک کردن آن ها نباشد.

 چگونه با کیفیت ترین به لیمو خشک را بخریم؟

برای خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب باید به یک سری ویژگی های آن توجه نمایید:

  • به لیمو خشک با کیفیت باید از درختچه ی به لیمویی که سه برگ دارد، تهیه شود. این گونه از گیاه به لیمو بوی بیشتری دارد.
  • هنگام خرید به لیموی با کیفیت از نداشتن آلرژی به این گیاه اطمینان حاصل کنید. برای کار می توانید به بیمارستان مراجعه کرده و درخواست چکاپ ویژه نمایید.
  • از برگ هایی که حاوی اسانس های مفید همچون، ویتامین های K، C، B9، A، E است، استفاده نمایید. برخی خاک های کشور ایران عاری از این نوع ویتامین ها هستند. هنگام خرید به توضیحات روی بسته بسته بندی به لیمو خشک دقت نمایید.
  • برگ های ی که در برداشت اول (در طی تابستان برداشت اول برگ به لیمو صورت می گیرد.) میزان مواد معدنی مفیدی مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم، سدیم، منگنز، کلسیم بیشتری است. میزان کیفیت به لیمو خشک برداشت اول بهتر و بیشتر از مراحل دیگر است.

 کاربردهای به لیمو خشک چیست؟

به-لیمو-برگ-خشک

استفاده سنتی

در زمان های قدیم از درختچه ی به لیمو به عنوان یک درخت زینتی استفاده می کردند. سپس شروع به کاشت در باغ های انگلیسی شد. از برگ به لیمو برای تهیه یک نوشیدنی غیرالکلی (لیکور) محبوب در قاره اروپا استفاده می شود. در واقع از روغن به لیمو در لیکور گنجانده می شود.

البته تنها برای تهیه ی نوشیدنی از این گیاه استفاده نمی شود بلکه برای تقویت قوای جنسی نیز استفاده می کردند. از ترکیب به لیمو با گیاهان دیگر معجون عشق به دست می آورند. با این ترکیب نه تنها قوای جنسی افزایش می یافت بلکه برای بالا بردن میزان شهوت نیز استفاده می کردند.

به مروز تایم از برگ به لیمو خشک برای تهیه روغن استفاده می کرند تا به عنوان مخلوط های معطر میکروب کش همراه با روغن های دارچین، میخک، ارس، لیمو، اسطوخودوس، آویشن و چوب صندل استفاده شود.

علاوتا برای درمان زخم های حفره دهان و چشم های ملتهب از برگ به لیمو استفاده می کردند.

استفاده برای عطر سازی

با پیشرفت زمان دیگر استفاده از عطر تنها برای اشراف زاده نبوده و بین مردم عادی نیز رواج یافت. از زمان های قدیم برای تهیه انواع عطرهای خنک سازی کننده از برگ به لیمو خشک استفاده می کردند. امروزه نیز این برگ ها در صنعت عطرسازی و خوشبو کننده ی محصولات بهداشتی استفاده می شود.

در صنایعی که محصولات بهداشتی همانند صابون، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، کرم های مرطوب کننده، شوینده های مختلف و… از عطر زیبای برگ به لیمو برای ساخت بوی خنک کننده ی لیمو استفاده می کنند. برای تهیه این عطر ها باید به فکر خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب باشند تا علاوه بر افزایش کیفیت، قیمت مناسبی نیز برای بازار عرضه نمایند. امروزه شرکت های بزرگ به برند شاخه مارکت برای خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب مراجعه می نمایند.

برخی از کارگاه ها و صنایع تولیدی، شمع و عود از برگ به لیمو برای معطر کردن و تولید بوی آرام بخش استفاده می شود. روش استخراج:برگ های به لیمو بدین حالت است که برگ ها را در دستگاه تقطیر قرار داده و با بخار زنده تصفیه می کنند تا اسانس حاصل شود. برای تهیه عطر و اسانس خالص باید از به فکر معتبرترین فروشنده های خرید به لیمو خشک باشید.

عمل درمانی

خوردن دمنوش یا چاشنی برگ های به لیمو خشک بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می گذارد، به ویژه از گرفتگی معده، حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ جلوگیری می کند. علاوه بر آن باعث افزایش اشتها، تحریک ترشح صفرا و در نتیجه هضم چربی ها می شود.

از برگ های به لیمو به عنوان ضد تب؛ افزایش دهنده ی فعالیت عملکردی معده، کبد و کیسه صفرا را بهبود می بخشد، هضم را تحریک می کند. برای افزایش فعالیت جنسی از دمنوش به لیمو خشک استفاده ی زیادی می شود.

بیشتر دکتر های طب سنتی از برگ به لیمو به عنوان ضد اسپاسم قوی استفاده می کنند. در واقع برگ به لیمو یکی از گیاهان دارویی آرام بخش است. این گیاه پوست را نرم می کند و از ایجاد التهاب و عفونت مانند سیروز جلوگیری می کند. از این گیاه برای درمان اعتیاد به الکل نیز استفاده می شود. اثر مفیدی بر روی سیستم تنفسی دارد و بنابراین برای برونشیت و احتقان سینوس های بینی و فرونتال قابل استفاده است. اعتقاد بر این است که روغن تهیه شده از برگ به لیمو تشنج را تسکین می دهد و سرفه های آسمی را کمتر می کند. یکی از فواید خیلی مهم برگ به لیمو، ضربان قلب (تاکی کاردی) را آرام می کند، می تواند به بی خوابی ناشی از فشار عصبی کمک می کند.

استفاده در محصولات آرایشی

برگ به لیمو خشک برای نرم کردن پوست کاربرد دارد و پف صورت را کاهش می دهد. از این رو از بیشتر کارگاه ها و شرکت های تولید کننده ی محصولات آرایشی با . خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب از آن برای تولید محصولات زیبایی و آرایشی استفاده می کنند.

 صادرات به لیمو خشک به خارج از ایران

یکی از پر صادرات ترین گیاهان دارویی به خارج از کشور “به لیمو خشک” است. بیشتر مراکز خارج از کشور ایران برای خرید عمده به لیمو خشک با کیفیت با قیمت مناسب به این سایت مراجعه می نمایند.

برای صادرات یا واردات به لیمو خشک نه تنها به برگ های با کیفیت نیاز دارید بلکه باید مجوزهای لازم را از سوی دولت دریافت کنید. این کار سخت است.

برند شاخه ماکت تمامی این مجوزها را از سوی دولت ایران و خارج از کشور دارد. این سایت تنها محصولات با کیفیت را به درستی بسته بندی کرده به خارج از ایران ارسال می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *