گیاهان دارویی خشک شده جایگزین بسیار مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشند و معمولاً عوارض خاصی ندارند. خریداران و مصرف کنندگان گیاهان دارویی، می توانند بهترین و با کیفیت ترین انواع گیاهان دارویی خشک شده را از مراکز معتبر این محصول به صورت عمده خریداری کنند. خرید به صورت عمده، سبب می‌ شود که دست دلالان و واسطه ها کوتاه شده و محصول با قیمت بسیار مناسب تر و بهتری به دست خریدار اصلی و واقعی خود برسد.خرید گیاهان دارویی خشک شده به صورت عمده

بررسی جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی

بررسی جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی صادرات گیاهان دارویی یکی از تجارت های ارز آور و سود ده در تمام دنیا محسوب می‌ شود. ایران، ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه تولید انواع گیاهان دارویی دارد. انواع گیاهان دارویی که در کشور ما تولید می‌شوند از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و به همین دلیل خریدارن و مصرف کنندگان خارجی، تمایل بسیار زیادی به خرید و واردات این محصول از ایران دارند، با این وجود، به دلیل نبود سیاست های لازم در زمینه صادرات این محصول، ایران نتوانسته جایگاه خوب و قابل توجهی در زمینه صادرات گیاهان دارویی، در دنیا به دست آورد.

ارزش پولی صادرات گیاهان دارویی در دنیا، چیزی در حدود صد میلیارد دلار می باشد و سهم ایران از این میزان، چیزی در حدود ششصد میلیون دلار است. ایران در رتبه دوم کشور های برتر، در زمینه تولید گیاهان دارویی، قرار دارد اما با این وجود، رتبه ۳۲ صادرات گیاهان دارویی در دنیا را به خود اختصاص داده است. این جایگاه و مرتبه، برای ایران با توجه به میزان گیاهان دارویی که در کشور تولید می شود، اصلاً قابل قبول نیست و بسیار ناچیز و کم است. از این رو مسئولین، باید سیاست‌ هایی را اعمال کنند تا بتوانند، صادرات این محصول را افزایش دهند و جایگاه و رتبه ایران را به حد قابل قبولی، ارتقا دهند.

دسته بندی انواع گیاهان دارویی بر اساس قیمت

دسته بندی انواع گیاهان دارویی بر اساس قیمت انواع گیاهان دارویی در بازار خرید و فروش این محصول، به قیمت‌ های مختلف و متفاوتی به خریداران و مصرف‌ کنندگان ارائه می‌ شوند. قیمت گیاهان دارویی به عوامل مختلفی مانند: نوع گیاه، میزان تولید، فراوانی محصول، میزان عرضه و تقاضا و بسیاری موارد دیگر، بستگی دارد.

بعضی از انواع گیاهان دارویی، نسبت به دیگر گیاهان از ارزش و قیمت بیشتری، برخور دار هستند. اما آیا می دانید که این گیاهان، کدام هستند؟ ما در ذیل این متن، برخی از گیاهان دارویی را بر اساس قیمت، برای شما دسته بندی کرده ایم.

  • زعفران: زعفران گیاهی است که همه ما با آن آشنایی داریم. زعفران در رتبه اول گران قیمت ترین گیاهان دارویی موجود در ایران و دنیا می باشد. هر کیلو گرم زعفران، بیشتر از ۱۰۰۰ دلار به فروش می رسد.
  • گیاه هفت بند: یکی از گران ترین گیاهان دارویی، گیاه هفت بند می باشد. این گیاه، خواص دارویی بسیار فراوانی دارد.
  • باریجه: باریجه از دیگر گیاهان دارویی گران قیمت، محسوب می شود. محل رویش این گیاه، تنها در سری رشته کوه های البرز می باشد. گیاه باریجه در هر کیلو گرم، ارزش میلیونی دارد.
  • گل محمدی: گل محمدی، یکی از گران قیمت ترین گیاهان دارویی در دنیا، می باشد. این گل در ایران به دلیل فراوانی، قیمت مناسبی دارد اما در بازار های جهانی به دلیل نایاب بودن از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. از گل محمدی، در درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین در صنعت اسانس و عطر سازی، استفاده می شود.
  • اسطوخودوس: گیاه اسطوخودوس نیز در دسته گیاهان دارویی ارزشمند و گران قیمت، قرار می گیرد. با توجه به فواید بی نظیر این گیاه، تقاضای آن در دنیا و جهان بسیار افزایش یافته است و به همین دلیل، قیمت این محصول، روز به روز در حال افزایش است.
  • رزماری: رزماری از دیگر گیاهان با ارزش و گران قیمت در دنیا می باشد. این گیاه یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی محسوب می شود و به همین دلیل متقاضیان بی شماری دارد. افزایش تقاضای این گیاه، دلیل گران قیمت بودن آن است.

عوامل موثر بر کیفیت گیاهان دارویی خشک

عوامل موثر بر کیفیت گیاهان دارویی خشک گیاهان دارویی از نظر کیفیت، دارای درجه بندی های مختلفی هستند. اما چه عواملی بر کیفیت گیاهان دارویی خشک موثر است؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم که به بررسی عوامل موثر بر کیفیت گیاهان دارویی خشک شده بپردازیم، پس تا پایان این مطلب، همراه ما باشید.

کیفیت گیاهی که برای خشک کردن انتخاب می شود، اولین عامل موثر بر کیفیت نهایی گیاه دارویی می باشد. اگر تولید کننده از گیاهان با کیفیت و مرغوب، استفاده کند، نهایتاً گیاه دارویی خشک شده از استاندارد های لازم کیفی برخوردار خواهد بود.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کیفیت گیاه دارویی، نحوه خشک کردن آن می باشد. معمولاً خشک کردن به دو روش سنتی و صنعتی، انجام می شود. در روش سنتی، گیاهان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهند و گیاه بر اثر تابش نور آفتاب به تدریج، خشک می شود. در روش صنعتی از دستگاه های مخصوص خشک کن، برای خشک کردن گیاهان استفاده می‌شود. باید گفت که کیفیت گیاه دارویی به دست آمده از روش صنعتی، بیشتر از روش سنتی می باشد.

نحوه نگهداری و انبار کردن گیاهان دارویی بعد از خشک کردن، از دیگر عوامل موثر بر کیفیت گیاهان دارویی خشک شده می باشد. گیاهان دارویی که به روش مطلوب و مناسب، بسته بندی شده باشند، نسبت به گیاهانی که به صورت فله ای نگهداری می شوند از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

پخش گیاهان دارویی خشک شده با نازل ترین قیمت

پخش گیاهان دارویی خشک شده با نازل ترین قیمت توزیع کنندگان و فروشندگان گیاهان دارویی در کشور، بهترین و باکیفیت ترین انواع گیاهان دارویی خشک شده را با نازلترین قیمت، در سراسر کشور، عرضه می کنند. به دلیل قیمت مناسب این محصول، هر کس در هر کجای کشور که زندگی می‌ کند، می‌تواند خیلی سریع، گیاه دارویی مورد نیاز خود را تهیه و از فواید آن، بهره مند شود.

برای خرید انواع گیاهان دارویی خشک شده تازه و درجه 1، می توانید به صورت حضوری و مستقیم به مراکز خرید و فروش این محصول در سراسر کشور، مراجعه کرده و گیاه دارویی مورد نظر خود را از نزدیک مشاهده و کیفیت آن را از زوایای مختلف بررسی نمایید و پس از اطمینان از کیفیت محصول، آن را خریداری نمایید.

همچنین می‌توانید به صورت اینترنتی و آنلاین به سایت های فروش معتبر گیاهان دارویی، مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را با دیگر محصولات موجود در سایت، از نظر قیمت، خواص و دیگر مشخصات مقایسه کرده و سپس گیاه دارویی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید. افزایش و تامین سلامت مردم جامعه، هدف اصلی تولید کنندگان گیاهان دارویی، در کشور می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *