این شرکت سالیان است که در زمینه تولید گیاهان دارویی و ارسال آن به سراسر کشور فعالیت می کند گیاهانی که در این شرکت تولید می شوند گیاهان کوهی بوده و دارای بهترین کیفیت و تاثیر گذاری هستند، هدف شرکت گیاهان دارویی ایران همواره بر محور رضایت مشتری می چرخد و آن را سرلوحه کار خود قرار داده است، در این شرکت سعی شده بیشترین نوع گیاهانی که در ایران وجود دارد، خشک و بسته بندی و به بازار فروش عرضه کند.

شرکت تولید کننده گیاهان دارویی کوهی ایران

خصوصیات کلیدی گیاهان دارویی کوهی

خصوصیات کلیدی گیاهان دارویی کوهی

کشور ایران به دلیل شرایط اقلیمی که دارد مستعد رویش بسیاری از گیاهان دارویی است، گیاهان کوهی اکثراً توسط افراد بومی جمع آوری شده و و در اختیار دیگر افراد گاها عده ای متخصص برای فراوری و بسته بندی قرار میگیرد.

ویژگی های گیاهان دارویی کوهی:

یکی از اصلی ترین ویژگی های این گیاهان این است که بیشتر این گیاهان را نمی توان پرورش داد زیرا این گیاهان فقط به شرایطی نیاز دارند که در مراتع، بلندی ها و در دشت ها رشد کنند، به همین خاطر در تهیه ی این گیاهان گاهی هزینه‌های زیادی صرف می شود تا به مرحله فروش برسند.

تعدادی از گیاهان دارویی کوهی نایاب هستند و در مناطق خاصی از کشور رشد میکند، گاهی اوقات برای جمع آوری این گیاهان افراد جان خود را به خطر می‌اندازند زیرا بعضی از گیاهان کوهی که جنبه ی دارویی دارند در بلند ترین نقطه ی کوه و نزدیک به پرتگاه و یا زیر سنگ رشد میکنند مانند گیاه ریشه کوه که بومی استان خوزستان است.

گیاهان دارویی کوهی به این دلیل که به صورت خودرو رشد می‌کنند و دست هیچ انسانی در رویش آنها نقش ندارد خواص بیشتری دارند و می توان گفت که این بارزترین ویژگی گیاهان دارویی کوهی است، خودرو بودن این گیاهان باعث شده تا تاثیر بیشتری در درمان بیماری ها داشته باشند، به عنوان مثال آویشن دارای دو نوع دمنوش و چای است، نوع دمنوش آن دارای رنگ زرد است و نوع دیگر آن به آویشن چای معروف است که دارای رنگی متمایل به رنگ چایی ( قرمز رو به قهوه ای) است.

چگونگی انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی کوهی

چگونگی انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی کوهی

برای انتخاب بهترین نوع گیاهان دارویی نکته ای که قابل توجه است این است که این گیاه را از کجا، از چه فروشگاهی و چه شرکتی قرار است خریداری کنیم زیرا اکثر فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش گیاهانی به عنوان گیاهان دارویی کوهی می‌کنند که کوهی نیستند بلکه پرورشی هستند و به این طریق مشتریان خود را فریب می دهند و به عنوان گیاه اصل به فروش می‌رسانند، این فروشگاه اینترنتی یکی از معتبر ترین فروشگاه های خرید آنلاین در زمینه ی گیاهان دارویی کوهی است فرد می تواند با خیالی آسوده ثبت سفارش کند، تمامی این محصولات تازه و برداشت سال هستند.

معرفی تعدادی از گیاهان دارویی کوهی:

چای کوهی:

یکی از معروف ترین گیاهان کوهی که معرف حضور کوهنوردان حرفه ای است، دارای خواص زیادی از جامعه آرام بخش بوده و به درمان کم خوابی کمک میکند، اشتها آور است، برای افراد افسرده نیز توصیه می شود.

مریم گلی:

عمده استفاده از این گیاه از برگهای آن است و مصارف زیادی از جمله برای درمان قند خون، افزایش میزان شیردهی در زنان باردار را دارد، دارای خاصیت آنتی باکتریال، مقوی میل جنسی، ضد آلزایمر و… است.

کرفس کوهی:

این گیاه معرف حضور بسیاری از بانوان ایرانی است، عطر طعم لوق العاده ای دارد، در گذشته زنان بختیاری آن را خشک کرده بعد از پودر نمودن برای مزه دار کردن دوغ استفاده می کردند، البته تا امروز نیز ادامه دارد، مصرف خوراکی دیگری که دارد در تهیه ی ترشی است، بسیاری از بانوان با استفاده از کرفس کوهی طعمی بی نظیر به ترشی می دهند، باعث درمان زخم معده و سنگ کلیه می شود، باعث تنظیم فشار خون می شود و در اختلاف قلبی عروقی نقش برجسته ای دارد.

آویشن:

آویشن مصارف زیادی به عنوان خوراکی و دارویی دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، به پاک نمودن دستگاه تنفسی کمک می کند، دارای خاصیت ضد درد و ضد باکتری دارد، طی تحقیقاتی ثابت شده که با ویروس هرپس سیمپلکس مبارزه می کند.

رزماری:

در دسته ی گیاهان گلدار قرار دارد و از تیره ی نعناعیان است، از جمله خواص رزماری عبارتند از: تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین دهنده عمومی درد مخصوصا درد معده، باعث از بین بردن بوی بد دهان می شود، محافظ پوست بوده و دارای خاصیت ضد پیری است، ادرار آور است و باعث پاک شدن کبد از آلودگی‌ها می شود.

نعنا:

گیاهی که عطری خوش دارد و علاوه بر مصرف دارویی مصرف خوراکی نیز دارد، نعنا خواص زیادی دارد اما به صورت مختصر به تعدادی از آن ها اشاره می شود: سلامتی پوست و مو، افزایش تمرکز و مقوی ذهن، مناسب درد های معده، خوشبو کننده دهان، باعث افزایش رشد مو می شود، در درمان بیماریهای تنفسی تاثیر گذار است، دارای خاصیت ضد سرطان است.

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی کوهی تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی کوهی تاثیر دارد

علاوه بر تاثیر عواملی مانند عوامل محیطی، مکان رویش و شرایط جغرافیایی که بر کیفیت گیاهان دارویی موثر است و موجب تغییراتی در رشد گیاهان دارویی کوهی می شوند عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر کیفیت این گیاهان تاثیرگذار است.

هنگامی که گیاه جمع آوری می شود مهم است که به موقع به مرحله فرآوری برسد، نحوه تمیز نمودن گیاهان کوهی از گیاهان هرز بسیار مهم است، وجود ناخالصی در گیاه از کیفیت محصول می کاهد.

نحوه ی بسته بندی گیاهان دارویی جهت ارائه به مشتری و بازار فروش بسیار مهم است، اگر بسته بندی جوری باشد که گیاه با محیط در تماس باشد از کیفیت آن کاسته می شود، در بسیاری از عطاری ها گیاهان خشک شده در تماس با هوای آزاد و گاهی زیر نور مستقیم خورشید هستند، این امر از مواد مؤثره گیاه می کاهد و باعث کاهش کیفیت محصول می شود، بسته بندی شکیل و بهداشتی در حفظ محصول بسیار مهم است.

صادرات عمده گیاهان دارویی کوهی ایران به عراق

صادرات عمده گیاهان دارویی کوهی ایران به عراق

شرکت گیاهان دارویی کوهی ایران به دلیل سابقه ی درخشان خود در زمینه ی فروش محصولاتش توانسته گامی موثر در زمینه ی صادرات نیز داشته باشد ، به دلیل کیفیت بالای گیاهان دارویی و قیمت عمده ی مناسبی که برای صادرات این گیاهان در نظر گرفته شده است کشور عراق چندین سال است که اقدام به واردات گیاهان دارویی از ایران کرده است.

این محصولات کاملا ارگانیک هستند و بدون واسطه به فروش می رسند، این فروشگاه یکی از بزرگترین مراکز معتبر اینترنتی در زمینه‌ی فروش گیاهان کوهی می باشد و آماده ی ارسال محصولات خود به سراسر کشور از جمله صادرات به خارج از کشور است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *