آویشن خشک باغی یکی از گیاهان معطری است که به صورت خشک شده برای خوش‌ طعم کردن انواع مواد غذایی استفاده می شود. در نتیجه یکی از چاشنی های پرطرفدار است. همچنین آویشن خشک باغی برای تهیه انواع دارو های گیاهی استفاده می شود. از همین جهت است که صادرات این گیاه امروزه در دستور کار تولید کنندگان قرار گرفته است و برای صادرات آویشن خشک باقی همواره از بسته بندی های زیبا و لوکس استفاده می کنند.

صادرات آویشن خشک باغی

مزایای استفاده از آویشن خشک باغی

مزایای استفاده از آویشن خشک باغی آویشن خشک یکی از گیاهان معطر است که معمولاً از آن برای درمان بیماری ها و مشکلات مختلف بدن استفاده می‌ کنند. اما این گیاه نیز به صورت پودر شده و خشک در حوزه آشپزی استفاده می‌ شود. چرا که این گیاه معطر است و باعث خشک شدن این غذا های مختلف می گردد.

اما مهم ترین خواص آویشن کوهی خاصیت ضد نفخ بودن این گیاه است و هنگامی که آن را مصرف می‌ کنیم به سرعت نفخ معده و روده از بین می رود. این گیاه به دلیل خاصیت معطر بودن هنگامی که جذب بدن می‌ شود، بوی نامطبوع عرق را کاهش می‌ دهد.

در ساختار آویشن خشک باغی مواد ضد عفونی کننده طبیعی وجود دارند که این مواد در درمان عفونت های دهانی مانند عفونت های لثه و دندان موثر هستند. گیاه آویشن به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و معطر بودن کاملا بوی بد دهان را از بین می برد تا جایی که امروزه در ساختار بسیاری از خمیر دندان ها از عصاره آویشن استفاده می شود.

آویشن خشک باغی نیز در حفظ سلامت ریه ها نقش مهمی دارد و عفونت ریه را از بین می برد. همچنین بسیاری از بیماری‌ ها مانند سرفه، گلودرد، آنفولانزا و آسم که به ریه افراد فشار وارد می کنند توسط آویشن کوهی به سرعت درمان می‌ شوند.

تولید آویشن خشک باغی

تولید آویشن خشک باغی آویشن باغی در واقع آویشنی است که به صورت خودرو در دل طبیعت رشد می‌ کند و برداشته می‌ شود که معمولاً نمونه های خشک شده این گیاه بیشتر متقاضی دارد و دلیل آن هم این است که آویشن خشک طول عمر بیشتری دارد و نگهداری آن برای مصرف‌ کنندگان راحت تر است.

لذا تولید آویشن باغی خشک به طور گسترده امروزه توسط صنایع غذایی ایران انجام می‌ شود و پخش آویشن باغی در بسته‌ بندی‌ های با کیفیت و ایزوله انجام می شود. در صنایع غذایی برای تولید آویشن خشک باغی از ماشین‌ آلات به روز و مجهزی استفاده می‌ کنند که تا حد ممکن است نیروی انسانی در پروسه تولید این محصول دخالت نداشته باشد تا آویشن خشک در بهداشتی ترین شرایط تولید شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *