صادرات گیاه رزماری

رزماری، این گیاه ارزشمند با خواصی شگفت انگیز، برای سلامتی خیلی مفید است. رزماری علاوه بر بوی خوب، یک چاشنی بی نظیر برای هر نوع غذا است و می‌توانید به راحتی برای طعم دادن و تزیین غذا از آن استفاده کنید. روی برگ، بدون کرک و سبز ولی پشت آن پوشیده از کرک های پنبه‌ای و سفید است.صادرات گیاه رزماری به علت آب و هوای خشک ایران رونق زیادی دارد. معمولا گیاهانی که برای صادرات به کشورهای دیگر پرورش داده می شوند، باید مرغوب و باکیفیت و دارای بسته بندی مناسب باشند تا در طول ارسال به کشور خریدار، کیفیت خود را ازدست ندهند. برای اینکه بتوان رزماری مرغوب تولید کرد، باید این گیاه را در گلخانه و تحت شرایط محیطی خوب پرورش داد.

صادرات انواع گیاه رزماری به کشور های همسایه

آشنایی با انواع گیاه رزماری

آشنایی با انواع گیاه رزماری تمام برگ و شکوفه و اعضای گیاه معطر و خوش بو و شکوفه‌ی آن کمی تلخ و تند است. این گیاه بیش‌تر در سواحل مدیترانه و در عین حال در تپه‌ها و ارتفاعات مناطق خشک صحرا رشد میکند، این گیاه در ایران نیز کاشته می‌شود. درختچه ای کوتاه، پرشاخ و برگ، ایستاده که ارتفاع آن حداکثر به ۲ متر نیز می رسد، دارای ساق های چوبی است. خزان ندارد و در تمام فصول در باغچه ها است.

خواص دارویی و سلامت بخش بسیاری دارد. گیاه رزماری در خانواده‌ی نعناعیان قرار می‌گیرد، اما طعم مخصوص به‌ خود را دارد. رزماری به‌ نسبت خانواده ی خود، گرم‌تر و تلخ‌تر است و طعمی گس دارد که به انواع سوپ‌، سس‌، خورش‌ت، کباب‌ و انواع ادویه‌ها طعمی عالی و خاص می‌بخشد. انواع مختلفی از رزماری برای رشد وجود دارد، از جمله آن آرپ: این گیاه دارای شاخ و برگ سبز روشن با رایحه لیمو است و به دلیل تحمل سرما معروف است. باران طلایی: این گیاه در ارتفاع و عرض 2 تا 3 فوت فشرده می ماند و روی شاخ و برگ هایش علائم زردی دارد. آلبوس: این مدل گلهای سفید آن است. Prostratus: این مدل دارای عادت رشد کم و گسترش در حدود ارتفاع ۲ سانتی متر است.

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت گیاه رزماری

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت گیاه رزماری رزماری هم خودرو و هم بصورت کشت مزرعه ای قابل دسترسی است. به صورت خودرو و طبیعی در سواحل مدیترانه و مناطقی مانند آن یافت می شود. اما به صورت کشت مزرعه ای در اکثر نقاط ایران در دسترس است. این گیاه به صورت گسترده در تهران، کرج، شیراز ،مناطق شمالی، مشهد، اصفهان، و… کشت می شود. رزماری یکی از گیاهان معطر می باشد که در مناطقی که رطوبت کمتری دارند عطر و بوی بیشتری دارد.

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت رزماری، خلوص برگ های آنها است. در مراحل جداسازی برگ و شاخه ها معمولا مقداری شاخه در برگهای رزماری به جا می ماند. هرچه مقدار شاخه های رزماری کمتر باشد به عبارتی هرچه تمیز و خالص باشد قیمت آن بالاتر می رود. از موارد دیگری که روی قیمت خرید و فروش عمده رزماری موثر است مقدار خاک موجود در آن است. بعد از برداشت رزماری و خشک کردن آن روی بار رزماری مقداری گرد و خاک می ماند که در زمان خریدن باید به میزان آن توجه شود.

از دیگر پارامترهای تاثیر گذار روی قیمت عمده رزماری عطر و بوی آن است. معمولا رزماری شمال دارای عطر کمتری نسبت به دیگر مناطق ایران می باشد و قیمت آن هم به نسبت کمتر است.

این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده، معرق ،ضد اسپاسم و گرفتگی ، قابض، درمان کننده بیماری‌های قلبی، ضد نفخ، و در درمان مشکلات قاعدگی، عصبی و همچنین تقویت کننده و اشتهاآور بوده در درمان بیماری‌های چشمی نیز استفاده می‌شود.

گیاه رزماری چه ویژگی هایی دارد؟

گیاه رزماری چه ویژگی هایی دارد؟ رزماری یک گیاه درمانی بسیار ارزشمند است که برای سلامتی پوست، مو و درمان امراض موثر است. رزماری یکی از ادویه جاتی است که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و میتواند به مبارزه با باکتری ها و سرطان کمک کند. رزماری یعنی معدن خاصیت، یعنی دوست و ضامن سلامتی انسان.

رزماری به دلیل خواص ضد میکروبی و عامل پیشگیری کننده، در صنعت دارویی و پزشکی به عنوان یک گیاه دارویی عالی شناخته شده است. از فرآورده‌های اصلی این گیاه می‌توان به اسانس و روغن اشاره نمود. به علاوه فرآورده‌های دیگری مانند شامپوها، کرم و پماد رزماری نیز تولید شده‌اند. از عصاره و روغن گیاه رزماری به دلیل خاصیت محافظت از کبد، موثر در درمان بیماری آلزایمر، ضد التهاب و اثر ضد سرطان استفاده می‌شود. طبع رزماری گرم و خشک می باشد. رزماری منبع خوبی از آهن، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B_۶ و همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، فلانوئیدها، پروتئین و کربوهیدرات‌ها و فیبر بوده. رزماری از طیف وسیعی از روغن ها، فنولیک اسیدها و فنولیک دیترپن ها ساخته شده اند و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و اثرات ضد سرطانی دارد و میتوان از این خواص بهره جست.

بوییدن برگ‌های معطر گیاه رزماری ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند و در کنترل ضربان قلب موثر باشد دم کرده این گیاه در درمان بیماری‌های عروقی مغز و ضایعات در سیستم عصبی که در بیماری دیابت به وجود می آید کاربرد دارد. مهمترین جزء تشکیل دهنده‌ رزماری اسید کافئیک و مشتقات آن مانند رزمارینیک اسید بوده که دارای اثرهای آنتی اکسیدانی است. ویژگی دیگری که اکثر مردم رزماری را به آن می شناسند برای تقویت مو است و باعث جوانه زدن تارهای جدید می شود.

فروش گیاه رزماری با نازل ترین قیمت

فروش گیاه رزماری با نازل ترین قیمت شیوه هایی که برای خرید رزماری تازه درجه یک وجود دارد قطعا مشابه نیستند بلکه همین تنوع امکان خرید را برای همه مشتریان در کشور فراهم می سازد و میتوان با نازل ترین قیمت تهیه کرد. رزماری را اگر به شکل تازه خریداری کنید می توانید از خواص بی نظیر آن در از میان بردن یبوست یا بیماری های معده ای و روده بهره ببرید. به یاد داشته باشید که خرید رزماری کوهی تازه درجه یک این روزها به نسبت گذشته راحت تر شده است.

رزماری یک ماده ضد درد است که سالها به صورت موضعی یامرهم روی بخش دردناک استفاده میشود.یکی دیگر ازفواید این گیاه این است که دارای ترکیباتی بنام کولین میباشد که چربیهای کبد را کنترل نموده و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. رزماری فله ای درجه یک و تازه را میتوانید در این فروشگاه بیابید. تنوع خرید انواع رزماری در این فروشگاه موجود می باشد. رزماری شاخه ای را خیلی از مردم به عنوان تقویت کننده مو می شناسند. از عصاره این گیاه برای تقویت رویش مو میتوان استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *