بیش از ۳۵۰ گونه آویشن در جهان وجود دارد .در ایران نیز ۱۴ نوع آن شناخته شده است و مورد استفاده قرار می گیرد .از آویشن علاوه بر مصارف دارویی و پزشکی در مصارف بهداشتی و آرایشی هم استفاده می‌شود.

آویشن برگ پهن عمده در اقلید استان فارس برداشت می‌شود و به آویشن شیرازی نیز مشهور است. از این آویشن ها در موارد خوراکی و ادویه ها استفاده می شود.همچنین در ترشی ها نیز از آویشن استفاده می‌کند تا آن را معطر نمایند.

عرضه آویشن برگ پهن عمده

ویژگی های آویشن برگ پهن عمده

ویژگی های آویشن برگ پهن عمده

آویشن دارای خواص بسیار زیادی است که می توانید از آن استفاده کنید و به عنوان یک چاشنی ثابت در خانه آن را نگهداری نمایید .خاصیت ضد سرفه دارد، به همین دلیل در تهیه شربت های ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

آویشن خاصیت ضد قارچی و باکتریایی دارد که باعث می شود ،عفونت های بدن برطرف گردد. در صنایع آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌کنند و دهانشویه ،پماد و عطرهای متفاوتی را تهیه می نمایند.

آویشن برگ پهن از جمله آویشن های خودرو است که در استان فارس به صورت فراوان یافت می‌شود.در حقیقت آویشن به هوای گرم و نور خورشید به اندازه کافی احتیاج دارد تا بتواند به خوبی رشد کند.

به همین دلیل در دامنه‌های زاگرس این محصول به فراوانی یافت می شود . قیمت آویشن با توجه به نوع و کیفیت آن متفاوت است.معمولا این محصول دارای قیمتی مناسب است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

از پودر آویشن در تهیه انواع خوراک ها استفاده می شود.این محصول می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. همچنین از بروز بیماری جلوگیری کند.

آویشن ماده بسیار موثری برای تصفیه خون است و برای کسانی که دچار چربی خون هستند، گزینه بسیار مناسبی است .همچنین به تقویت حافظه کمک می کند.دم کرده آویشن را می‌توانید تهیه کنید تا به دفع انگل و رفع تب کمک کند. خوردن آویشن برای افرادی که دچار بیماری صرع هستند ،بسیار مناسب است.

قیمت آویشن برگ پهن عمده

قیمت آویشن برگ پهن عمده

فروش آویشن به صورت عمده توسط شرکت ها و کارخانه‌های تولیدی آویشن انجام می‌پذیرد و به صورت انبوه آن را برای مصارف مختلف در اختیار کارخانه‌های دیگر قرار می دهند.

همچنین این محصول را به صورت جزئی وارد بازار می‌کنند تا افراد بتوانند از آن به عنوان یک چاشنی مناسب و پرخاصیت استفاده کنند. هر چقدر کیفیت آویشن خشک شده بیشتر باشد،قیمت آن نیز بالاتر می رود.

هر چند که بسیاری از صنایع برای تهیه محصولات خود آویشن تازه را انتخاب می نمایند تا بتوانند از آن در تهیه محصولاتی همانند کرم ها،عطرها و لوسیون‌ها استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *