گیاه دارویی تبریز، به صورت اینترنتی توسط این واحد عرضه می گردد. محصولات موجود، کلکسیونی بی نظیر و مثال زدنی از سوپر مرغوب ترین گیاهان باکیفیت دارویی پرورش یافته، در دل طبیعت بکر ‌‌مراتع سرسبز کشور می باشند. برای خرید عمده یا جزئی، مشتریان عزیز تبریزی می توانند؛ علاوه بر کانال‌های ارتباطی ما د فضای مجازی، به سایت مربوطه مراجعه و عالی ترین گیاهان مورد نیاز را به سریع ترین شیوه ممکن، با قیمتی فوق‌العاده ارزان و استثنایی خریداری فرمایند.

عرضه گیاه دارویی به صورت اینترنتی در تبریز

خصوصیات قابل توجه رزماری تازه

خصوصیات قابل توجه رزماری تازه در میان انواع زیادی از گیاهان متنوع که توسط مردم برای مقاصد درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، رزماری از جایگاه ویژه و قابل توجه ای برخوردار است؛ این گیاه معطر و همیشه سبز، که بر اساس نظر کارشناسان، ممکن است بیش از ۳۰ سال سال نیز طول عمر داشته باشد؛ داری چنان خواص درمانی فراوانی است که شاید کاربرد عنوان « گیاه معطر جادویی » برای آن به دور از ذهن نباشد.

استفاده از رزماری نه تنها در طب بلکه در سایر موارد ( مانند: رزماری شاخه ای برای روغن گیری در صنایع دارو سازی و ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، برگ رزماری برای تولید انواع ادویه در آشپزی، پماد، عرق، اسانس رزماری و غیره ) به وفور مشاهده می شود.

ساختار ظاهری و ژنتیکی این سوپر گیاه، موجب گردیده تا دارای مقاومت زیادی در برابر اقلیم نا مساعد مثل سرمای شدید ویا کم آب و خشک سالی بوده و بحمدالله این ویژگی باعث شده تا امکان رشد به صورت طبیعی و یا کاشت پرورشی آن در تمام مناطق ایران عزیز امکان پذیر باشد.

در این بخش برای اطلاع و آگاهی خوانندگان محترم؛ خصوصیات قابل توجه رزماری تازه را خلاصه وار بیان نموده ایم:

  • رزماری گیاهی همیشه سبز است که در فصل بهار، گل می دهد، بنابراین در صورت نیاز به مصرف برگ آن باید توجه نمود که نوع تازه ی گیاه، دارای برگ های سوزنی به شکل شمشیر بوده و رنگ آن سبز تیره است به گونه ای که فاقد خراشیدگی، روزنه و له شدگی است؛ و از بافت متراکم و پر آبی برخوردار می باشد.
  • استفاده از برگ تازه رزماری دارای بهترین اثرات درمانی می باشد به شرط اینکه برگ ها ی آن را پیش از گل دهی از ساقه جدا و آماده ی مصرف نماییم.
  • برگ خشک شده‌ی مربوط به محصول تازه، دارای عطر و رایحه‌ی فراوان و منحصر به فرد است؛ عدم استشمام این رایحه می تواند نشانه ی بارزی در خصوص کهنه بودن آن باشد.

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت آویشن

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت آویشن بر اساس شواهد و مستندات تاریخی به دست آمده، از زمان های مصر قدیم تا عصر حاضر، همواره استفاده از خواص بی نظیر و استثنایی آویشن ( به شکل جوشانده، پماد، عرق و سایر مشتقات از آویشن کوهی یا پرورشی ) به عنوان یکی از گیاهان دارویی و یا ادویه ای خاص در طبخ غذاها، مورد توجه اطبا سنتی و عموم مردم بوده است.

همین اطمینان خاطر، از اثربخشی و فواید فراوان؛ سبب گردیده تا تقاضا برای مصارف گوناگون این گیاه خارق‌العاده، به شکل چشمگیری در بازار‌های داخلی ‌‌ جهانی رو به رشد گذاشته و به ناچار تهیه کنندگان برای رفع تقاضای یاد شده، علاوه بر برداشت از مخازن وحشی که در دل طبیعت به صورت خودرو موجود می باشد، اقدام به کاشت مزرعه‌ای و یا پرورش گل‌خانه‌ای آن نموده اند.

صرف نظر از اینکه آویشن به دست آمده، از کدام یک از طرق مرسوم پدید آمده است؛ برخی عواملی که در ادامه ی مطالب قید گردیده اند، تاثیر بسزایی در پایین آمدن کیفیت این گیاه دارند:

  1. داشتن گیاه پایه ای ضعیف آویشن ( منظور بذر نامرغوب یا گیاه مادر نامناسب ) در نهایت کیفیت آویشن حاصله را دچار مشکل می نماید.
  2. عدم تغذیه مناسب به واسطه‌ی خاک نامرغوب و یا فراهم نشدن رطوبت مورد نیاز، در طول مدت پرورش از عوامل موثر در پایین آمدن کیفیت می باشد.
  3. هر چند این گیاه به دلیل ساختار خاص از استقامتی عالی در برابر آفات معمول برخوردار می باشد لیکن در برخی موارد آفت زدگی بلای جان گیاه شده و بالاخره محصول نهایی را بی کیفیت می نماید.
  4. انجام نامطلوب چرخه ی احصاء گیاه برای مصرف مانند: زرد شدن برگ ها به دلیل فرآوری نامناسب و یا از بین رفتن طعم و عطر اصیل به علت انبار داری و یا بسته بندی نامناسب از جمله علل اصلی در ضعف مرغوبیت آویشن محسوب می گردند.

آنچه باید در مورد گیاه دارویی بدانیم

آنچه باید در مورد گیاه دارویی بدانیم ترویج گسترده ی فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و بازار پر رونقی که امروزه در سر تا سر جهان به واسطه‌ی پیشینه ی کهن گرایش مردم به بهره گیری از خواص جادویی این گیاهان استثنایی مشاهده می گردد، ما را بر آن داشت تا برای اطلاع و آشنایی بیش از قبل شما عزیزان، نکاتی را به شرح زیر پیرامون آن ها به استحضار برسانیم:

  1. درمان، پیشگیری و یا ایمن سازی سیستم دفاعی بدن انسان ها، از همان پیدایش بر روی این کره ی خاکی، در این گیاهان نهاده شده ( هر چند که شاید علوم فعلی توان احاطه بر جوانب گسترده و غریب آن را نداشته باشد ) و تنها نکته‌ی حائز اهمیت، استفاده‌ی صحیح ( رعایت اصل تطبیق کمی و کیفی ) از آن ها می باشد.
  2. داشتن اثر درمانی معین و مطلوب این گیاهان، ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با بکر بودن ( پرورش طبیعی بدون دخالت هر نوع مواد شیمیایی شامل انواع کود و سموم ) و تازگی آن ها دارد.
  3. این گیاهان یا در کل فاقد عوارض بوده و یا به آن میزان عوارض احتمالی کمی را به دنبال دارند که در مقایسه با انواع داروهای تولید شده با استفاده از ترکیبات شیمیایی، می توان این عوارض ( احتمالی و بسیار نادر ) را نادیده گرفت.
  4. در صورت برند سازی گ، ارتقاء صنعت بسته بندی و تجهیز واحد های فرآوری گیاهان یاد شده، با توجه به استعداد موجود در مراتع طبیعی و کشتزارهای پرورشی موجود و البته کشاورزان و دست اندر کاران زحمت کش، ایران اسلامی می تواند به عنوان مطرح ترین قطب تولید و صادرات گیاهان دارویی در جهان ایفای نقش نماید.

مراکز تولید گیاه دارویی درجه 1 در تبریز

مراکز تولید گیاه دارویی درجه 1 در تبریز بحمدالله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حمایت های مسئولین و پشتکار مثال زدنی مردم آذربایجان، در میان مراکز فعال در سطح کشور، تعداد زیادی از مراکز تولید گیاه دارویی درجه یک در تبریز تأسیس گردید.

به لطف طبیعت بکر ی که در برگیرنده ی مناطق وسیعی از رویشگاه های فوق‌العاده سالم و طبیعی این گیاهان می باشد؛ و همچنین استفاده از خطوط فرآوری مدرن، این مراکز توانسته اند سوپر اعلا ترین محصولات و مشتقات مرتبط با این حوزه را تولید و روانه‌ی بازارهای داخلی و بین المللی نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *