گیاهان دارویی زاگرس لرستان این استان را به یکی از ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی برای کشت انواع گیاهان دارویی تبدیل کرده است و وجود ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در آنجا تصویب شده است که برای درمان و تامین بهداشت مثلا و سلامت انسان کاربرد ویژه ای دارند؛ قیمت انواع گیاهان دارویی زاگرس در استان لرستان با توجه به عوامل مختلفی مانند اهمیت گیاه دارویی و تقاضا برای خرید آن، نرخ تولید محصول، تولید خالص و یا ناخالص متغیر است بنابراین برای اطلاع از قیمت گیاهان دارویی زاگرس در استان لرستان به آدرس اینترنتی این مرکز مراجعه کنید.

قیمت انواع گیاهان دارویی زاگرس در استان لرستان

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی تاثیر دارد رشد گیاهان دارویی تازه، کیفیت و کمیت مواد موثره آن ها تحت تاثیر مستقیم دو عامل اساسی محیط و ژنتیک می باشد؛ تغییرات اقلیمی و محیطی ممکن است دارای اثراتی روی تمام موجودات زنده از جمله گیاهان باشد، عوامل محیطی و اقلیم با تاثیری که بر رشد رویشی و زایشی گیاهان دارند بالطبع باعث تغییراتی در راندمان محصول، وزن خشک گیاه و عناصر تشکیل دهنده آن می شود پس با انتخاب و کنترل اقلیم و عوامل محیطی می توان به حداکثر مقدار محصول و حداکثر مقدار متابولیت آن ها دست یافت.

نور، دما، آبیاری، عناصر غذایی و… که جزء عوامل محیطی و اقلیمی هستند و همچنین نحوه خشک کردن آن ها بسیار بر کیفیت گیاهان رزماری و دارویی تاثیر می گذارند پس حتما قبل از خرید درمورد نحوه پرورش این گیاهان راهنمایی لازم را دریافت کنید، فرایند حین و پس از برداشت این گیاهان نیست بلکه کیفیت آن ها تاثیر می گذارد، انتخاب روش مناسب خشک کردن گیاهان دارویی باکیفیت با تاکید بر حفظ رنگ، بو، مزه، ماهیت شیمیایی و کیفیت مواد موثره گیاهان از عوامل مهم دیگری هستند که در کیفیت گیاهان دارویی اثر می گذارند.

دسته بندی انواع گیاهان دارویی خشک بر اساس قیمت

دسته بندی انواع گیاهان دارویی خشک بر اساس قیمت گیاهان دارویی که در کوهستان ها در فصل های مختلف رشد می کنند برای درمان بسیاری از بیماری ها تجویز و مورد استفاده قرار می‌ گیرند؛ گیاهان دارویی همچنین طیف گسترده ای دارند اکنون قصد داریم تمامی آن ها را به شما معرفی کنیم: کنگر: برای درمان بیماری دیابت و قند خون، درمان واریس، سم زدایی از بدن و به خصوص کبد، تقویت دستگاه گوارش، کاهش فشار خون و درمان بیماری های مربوط به سرماخوردگی بسیار مفید می باشد. گل گاوزبان: معمولاً از این گیاه به عنوان یک آرامبخش قوی و درمان کننده افسردگی استفاده می کنند زیرا سبب کاهش استرس های روحی می شود.

گل گاو زبان و دیگر گیاهان دارویی به درمان جوش های صورت و بدن، درمان بیماری های مرتبط با قاعدگی، درمان فشار خون بالا، درمان دیابت و قند خون، درمان سرماخوردگی و گلودرد و انواع بیماری های مرتبط با سرطان از خواص منحصر به فرد گیاه دارویی گل گاو زبان می باشد. فیکاربا: این گیاه، گیاهی است شبیه گل لاله که بیشتر در ارتفاعات کوهستان دماوند رشد می کند و همانند سایر گیاهان دارویی کوهی مزیت های بسیار زیادی دارد. گل برفی: این گیاه دارویی کوهی برای درمان بیماری های قلبی، کاهش زخم ها، درمان بیماری های ریوی مزمن، درمان عفونت ادراری، حفظ هضم سالم، درمان سنگ کلیه، درمان زگیل تناسلی و کاهش بیماری های روماتیسمی و نقرس بسیار مفید است.

گل پامچال: پامچال گل زیبای فصل بهار است که مزیت های دارویی بسیار زیادی دارد و از این گیاه برای درمان بیماری های عصبی، تسکین دردهای ناشی از روماتیسم، تسکین دردهای میگرنی، درمان اختلالات تنفسی، بیماری های کلیوی مشکلات رحمی و قاعدگی استفاده می‌کنند. مریم گلی: مریم گلی از خانواده نعناع است و بیشتر از برگ های آن استفاده می شود؛ از این گیاه برای درمان بیماری های دیابت، روماتیسم، ضد آلزایمر، آنتی اکسیدان قوی و ضد باکتری، بالا بردن میل جنسی، کاهش فشار خون و افزایش شیر مادران شیرده استفاده می شود. چای کوهی: چای کوهی از گذشته تا کنون طرفداران خود را دارد و کمتر کوهنوردی است که با این گیاه آشنایی نداشته باشد؛ رفع افسردگی، التیام زخم، افزایش اشتها، حل مشکلات کم خوابی، رفع کم خونی، تقویت و تنظیم رحم از خاصیت های آن است.

بومادران: بومادران یکی از مشهورترین گیاهان دارویی در کوههای دماوند به شمار می آید که برای درمان سریع تر زخم ها، انعقاد خون، حفظ دوره های پریودی، کاهش التهاب و فشار خون، تنظیم علائم آسم و بسیاری مشکلات دیگر از آن استفاده می کنند. موسیر: خاصیت این گیاه برای افراد دیابتی و افرادی که بیماری های قلبی عروقی داشتند از گذشته تا کنون بر سر زبان ها است. ریواس: یکی از برترین گیاهان دارویی است که علاوه بر مزیت های دارویی به عنوان یک میوه خوشمزه بسیار طرفدار دارد؛ از این گیاه برای دفع باکتری های مضر، هضم آسان غذا، رفع عطش و تنظیم کننده چربی صدای روده استفاده می کنند. سماق، غازیاغی، شنگ، کرفس کوهی، سنجد و پسته کوهی نمونه های دیگری از گیاهان دارویی می باشند که هر کدام خواص خاص خود را دارند

نکات اساسی در انتخاب گیاهان دارویی خشک

نکات اساسی در انتخاب گیاهان دارویی خشک اولین نکته در انتخاب گیاهان دارویی خشک میزان و مقدار مناسب خرید آن ها برای هر فرد می باشد، هر فردی با توجه به مزاجش می‌تواند از برخی گیاهان دارویی و به میزان خاصی استفاده کند؛ دومین نکته ای که باید در هنگام خرید گیاهان دارویی با آن توجه کنید تداخلات دارویی آن ها است زیاد بسیاری از گیاهان دارویی با برخی داروهای شیمیایی دارای تداخل بوده و نباید همزمان مصرف شوند پس حتما هنگام مصرف به این نکات توجه کنید تا سلامتی خود را دچار مشکل نکنید.

سومین نکته اساسی در رابطه با عوارض داروهای گیاهی است زیرا این گیاهان برای برخی از افراد ممکن است اما رفی به همراه داشته باشد و این تصور که گیاهان کاملاً بدون عارضه هستند غلط می باشد؛ نکته دیگر توجه به شکل مصرفی این داروها است زیرا برخی از این گیاهان دارویی به شکل های مختلف در دسترس افراد قرار می‌گیرند و نوع مصرف گیاهان دارویی باید تحت نظر پزشکی متخصص طب سنتی باشد تا بهترین نتیجه از مصرف گیاهان دارویی گرفته شود.

فروش مستقیم گیاهان دارویی زاگرس با قیمت ویژه در لرستان

فروش مستقیم گیاهان دارویی زاگرس با قیمت ویژه در لرستان از زمان های قدیم تا کنون زندگی همه افراد با گیاهان دارویی عجین شده است، فروش عمده گیاهان دارویی در مناطق و فروشگاه های مختلفی در سراسر ایران انجام می شود اما این بسیار مهم است که گیاه دارویی که قصد خرید آن را دارید بومی کدام منطقه است و خاستگاه اصلی این گیاه کجاست. فروش مستقیم گیاهان دارویی زاگرس با قیمت ویژه در لرستان حجم های بالا و عمده با کیفیت بسیار عالی و مطلوب انجام می شود لذا اگر قصد خرید گیاه دارویی از این منطقه را دارید ما به شما اطمینان می دهیم که این مرکز تمامی نیاز های شما را به اینگونه محصولات با کیفیت دلخواهتان برطرف می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *