قیمت خرید آویشن کوهی در بازار تهران به عوامل زیادی بستگی از جمله کیفیت آویشن، نوع آویشن کوهی (پودر شده یا خشک شده)، خرید به صورت بسته بندی یا فله، خرید عمده یا جزیی، میزان بارندگی در سال جاری و غیره دارد. برای خرید آویشن کوهی خالص و ارگانیک می توانید این محصول را از مراکز خرید معتبر در بازار تهران به صورت خشک شده و با قیمتی ارزان تهیه نمایید و از خواص بی شمار آن بهره مند شوید.

قیمت خرید آویشن کوهی در بازار تهران

نکات کلیدی در تهیه آویشن سبز کوهی

نکات کلیدی در تهیه آویشن سبز کوهی آویشن کوهی نوعی از آویشن می باشد که در مناطق کوهستانی پیدا می شود و در شهرستان های کوهستانی ایران قابل برداشت می باشد. این گیاه خودرو است و در بین سنگ های کوه رشد می کند. آویشن کوهی سرشار از خاصیت می باشد و جزو طعم دهنده های مهم در صنایع غذایی محسوب می شود. همچنین این محصول دارای خواص درمانی در طب سنتی و مورد استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی و دارویی می باشد. برای تهیه آویشن سبز کوهی باید نکاتی را مدنظر قرار داد از جمله:

کیفیت و مرغوبیت آویشن: آویشن کوهی باید حتما خالص باشد و هیچ گونه ناخالصی مانند چوب یا گل آویشن در آن وجود نداشته باشد. اگر قصد تهیه آویشن کوهی را دارید حتما آویشنی را بخرید که مال برداشت سال جاری باشد زیرا هرچه تازه تر باشد کیفیت و مرغوبیت بیشتری نیز دارد.

خوش رنگ بودن آویشن: رنگ آویشن باید سبز روشن باشد و رنگ تیره آویشن نشان دهنده ماندگی آویشن و یا خشک کردن به روش های غیر اصولی می باشد.

عطر خوب آویشن:آویشن عطر بسیار خوبی دارد، این گیاه برخلاف گیاهان دیگر عطر خود را به خوبی حفظ می کند پس اگر عطر آن کم بود نشان دهنده عدم کیفیت آن می باشد.

بسته بندی مناسب: مورد دیگر که باید به آن توجه شود بسته بندی محصول است که حتما باید طوری باشد که از ورود هر گونه هوا و گرد و خاک به داخل آن جلوگیری شود. همچنین به خاطر داشته باشید که آویشن باید به خوبی خشک شده باشد تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

دسته بندی انواع آویشن کوهی بر اساس قیمت

دسته بندی انواع آویشن کوهی بر اساس قیمت

آویشن کوهی به دلیل اینکه از دل کوه رشد کرده و با آب باران آبیاری شده و همچنین فاقد مواد شیمیایی و هیچ گونه کودی می باشد و کاملا ارگانیک می باشد منبع قوی آنتی اکسیدان محسوب می شود. آویشن کوهی از طعم و عطر بی نظیری برخوردار می باشد و همچنین دارای خواص درمانی و دارویی زیادی است. آویشن های کوهی بر اساس قیمت، دسته بندی می شوند. قیمت آویشن کوهی متفاوت می باشد و بستگی به فاکتورهای مهمی دارد. به علاوه این گیاه ممکن است به صورت تازه،خشک شده و یا پودر شده به فروش برسد که هر کدام قیمت منحصر به فردی دارد. آویشن کوهی در فصل اردیبهشت برداشت می شود و معمولا در این فصل قیمت آن نسبت سایر فصول سال پایین تر می باشد.

دسته بندی آویشن کوهی گاهی براساس قیمت انجام می گیرد، به این صورت که آویشن را براساس کیفیت و موارد دیگر قیمت گذاری می کنند و در دسته های قیمت پایین، قیمت متوسط و قیمت بالا قرار می دهند. به طور مثال هرچه برگ های آویشن درشت تر باشد، عطر و طعم بیشتری دارد و متعاقبا باکیفیت تر می باشد و قیمت بیشتری دارد. آویشنی که از سال های قبل مانده باشد و یا برگ های ریزی داشته باشد و یا آویشن خالص نباشد و همراه خود چوب و گل نیز داشته باشد قیمت پایینی دارد.

آویشن هایی که قیمت بالاتری دارند، کاملا خشک شده اند و ماندگاری بالاتری دارند و همچنین رنگ روشنی دارند که نشان دهنده تازگی آن ها می باشد و عطر و طعم تندتر و فوق العاده ای دارد. آویشن هایی که قیمت بالاتری دارند به عنوان ادویه در طبخ غذا ها مصرف می شوند و آن هایی که قیمت پایین تری دارند برای مصرف در تهیه لبنیات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نوع متوسط آن نیز به عنوان دم نوش و داروی گیاهی کاربرد دارد.

بررسی جایگاه ایران در صادرات آویشن کوهی

بررسی جایگاه ایران در صادرات آویشن کوهی مردم سراسر دنیا در سال های اخیر به خواص داروهای گیاهی از جمله آویشن توجه ویژه ای می کنند و از آن برای موارد زیادی استفاده می کنند که این باعث تقاضای زیاد برای این محصول در سراسر جهان شده است. کشور ایران با توجه به شرایط اقلیمی خوبی که دارد قابلیت رشد داروهای گیاهی زیادی را دارد و انواع زیادی از داروهای گیاهی از جمله آویشن کوهی با کیفیت بالا تولید می شود. اما در امر صادرات آویشن کوهی بسیار ضعیف عمل کرده است. کارشناسان معتقد هستند تجارت داروهای گیاهی می تواند جایگزین ظرفیت نفت شود اما متاسفانه آویشن کوهی تولید شده در ایران به صورت فله به کشورهای مختلف صادر شده و پس از فراوری با قیمت های بسیار بالاتر وارد ایران می شود.

در چند سال اخیر به دلیل بارفتن نرخ ارز، صادرات این محصول سود آوری زیادی داشته است. بیشترین میزان صادرات از ایران به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس انجام می شود. ایرام سهم بسیار کمی از صادرات آویشن کوهی را به خود اختصاص داده است که باید با برنامه ریزی های درست و حمایت دولت این روند تغییر پیدا کند. صادرات آویشن کوهی همواره چالش های بسیاری داشته است. مهم ترین چالش در زمینه صادرات این محصول، نبودن تقاضای کافی برای تشویق و توجیه سرمایه گذاری می باشد. همچنین تحریم های بانکی و اقتصادی و همکاری کم و پایین بین المللی ایران برای صادرات و سرمایه گذاری های مشترک یکی دیگر از مشکلات برای صادرکنندگان آویشن می باشد.

صادر کنندگان آویشن کوهی به عراق

صادر کنندگان آویشن کوهی به عراق از آن جایی که صادرات آویشن کوهی در دسته صادرات مواد غذایی قرار می گیرد، مراحل صادرات آن کمی دشوارتر می باشد. اولین مرحله در صادرات این محصول توجه به سلامت و تازگی آن تا زمان رسیدن به دست مشتریان و مصرف کنندگان می باشد. البته چون این گیاه به شکل خشک شده صادر می شود کمی از مشکلات آن کم می شود. سود خوب صادرات این محصول برای بازرگانان، سختی های مراحل صادرات این محصول را ساده می کند.

کشور عراق یکی از بازارهای مهم برای صادرات آویشن کوهی ایرانی می باشد. کشور عراق با توجه به هم مرز بودن با ایران از لحاظ حمل و نقل برای صادرکنندگان بسیار کار را راحت تر کرده است. سالانه مقادیر بسیار زیادی از آویشن کوهی باکیفیت و مرغوب به این کشور صادر می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *