رزماری تازه و خشک

برگ خشک رزماری یا رزماری تازه که از دیر باز به آن اکلیل کوهی نیز میگفتند، از دسته گیاهان مغطر دارویی است که امروزه در بازار به صورت فراوان درخواست خرید دارد، این گیاه دارویی منشا آن از منطقه مدیترانه گزارش شده است، ولی امروزه بخاطر اهمیت آن در بسیاری از مناطق کشورمان ایران نیز به صورت عمده کاشت میشود.

کیفیت برگ رزماری، عطر و بوی برگ رزماری، نحوه خشک کردن، خالص و تمیز بودن برگ خشک رزماری، همه اینها از عوامل اصلی قیمت خرید کیلویی  رزماری تازه و خشک  در بازار است، که نیاز است برای عرضه یک محصول با کیفیت فرایند کاشت و داشت و برداشت مناسب و اصولی را بدانیم تا بهترین محصول را روانه بازار کنیم.

رزماری عمده

کاربرد رزماری تازه و رزماری خشک

گیاه رزماری دارای مقادیر فراوانی آنتی باکتری در بافت خودش است، این امر باعث شده از این مواد موثره، داروهای گیاهی تولید شود، تقریبا رزماری با آب و هوای گرم سازگاری دارد، و مناطقی که هوا دارای رطوبت نسبی است دارای اسانس و عطر بیشتری است.

این گیاه همیشه و در تمام فصل سال به رنگ سبز است، گاها ارتفاع آن تا یک و نیم الی دو متر نیز میرسد، معمولا در بازار خرید این گیاه به صورت خشک میباشد، و گفته میشود بهترین نوع خشک کردن این مدل گیاهان معطر خشک در سایه است که اسانس و عطر آن از بین نرود.

رزماری تازه نیز کاربردهای فراوانی دارد، اسماج از محصولاتی است که از رزماری تازه تهیه میشود، از نوع تازه در تولید عرق و تولید نوشیدنی های متنوع استفاده میشود.

مهمترین خواص رزماری خشک

کاربردهای فراوانی از قدیم الایام در رابطه با استفاده از رزماری شنیده شده است که همین باعث شده امروزه نیز محققان این حوزه با ازمایش روی فراورده های این گیاه دارویی به خواص زیاد آن برای بدن و سلامت آن پی ببرند.

ازپر استفاده ترین وپر کاربردترین روشهای استفاده از رزماری خشک استفاده از آن به عنوان ادویه در پخت وپز میباشد، اضافه کردن مقداری برگ خشک رزماری به انواع خورشت باعث میشود بوی نامطبوع آن از بین برود و عطر بوی غذا را دلنشین کند.

رزماری پر از فایده برای سلامت بدن ماست، گفته میشود این گیاه برای بهبود حافظه و تسکین درد های عضلانی بسیار موثر عمل میکند، سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری های ویروسی و میکروبی بالا میبرد، و خلق و خو را ملایم میکند، مصرف درست آن باعث میشود سموم و چربی های زائد را از بدن دفع کند، و گردش خون را به حد نرمال میرساند، استفاده از روغن این گیاه بر روی پوست از پیری زود رس جلوگیری میکند و باعث شادابی پوست میشود.

عوارض احتمالی رزماری

گفته میشودروغن این گیاه دارای مواو تاثیر گذار و قوی است و باید مراقب بود که روغن آن کاربرد خوراکی ندارد و بیشتر برای مصرف موضعی است.

افرادی هستند که بخاطر شرایط بدنی به برخی گیاهان معطر که معمولا از دسته نعنایان نیز هستند حساسیت دارند لذا اگر شما نیز به این گیاهان حساسیت دارید باید در استفاده از این گیاهان زیاده روی نکنید.

زنانی که در دوران بارداری به سر میبرند نیز توصیه میشود استفاده از این گیاه را به بعد از زایمان موکول کنند جرا که احتمالا برای این افراد عوارضی دارد.

همچنین بیمارانی که دچار دیابت و قند خون نیز هستند باید از استفاده از رزماری پرهیز کنند و یا با دستور پزشک معالج مقدار کمی مصرف کنند.

خرید رزماری تازه و خشک به صورت بسته بندی

معمولا در بازار چه خریدار رزماری تازه باشید چه رزماری خشک، این گیاه را در بسته بندی های متفاوت در بازار میتوان پیدا کرد، امروزه در بازار این گیاه را به صورت خشک شده و فله ای در گونی های بزرگ 30 کیلویی و گونی های 10 کیلویی عرضه میکنند، گاها دیده میشود برگ خشک رزماری را در بسته بندی های کارتنی به اندازه 7 و 5 کیلویی نیز به فروش میرسانند.

مجموعه ما نیز با توجه به سفارش شما مشتریان عزیز، گیاه رزماری را به صورت عمده، خشک، و تازه عرضه میکند.

معمولا رزماری تازه را دسته دسته میکنند و به صورت لایه لایه به صورتی که  برگ روزنامه در میان این لایه ها قرار بگیرد  که اسیبی به بافت آن نرسد بسته بندی میکنند و به سراسر نقاط دلخواه مشتری ارسال میکنند.

عرضه رزماری تازه و خشک با قیمتی مناسب

این مجموعه آماده عرضه رزماری تازه و خشک در بسته بندی متفاوت میباشد، لطفا در صورتی که به صورت عمده خواهان این گیاه میباشید با ما در تماس باشید و قیمتهای بسیار مناسب و دسته اول ما را از کارشناسان فروش ما استعلام کنید چرا که ما با توجه به سیاست کاریمان مشتریان عمده کیاهان دارویی را از تخفیفات و شرایط ویژه بهرمند میکنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *