رزماری یکی از پر خواص ترین محصولات گیاهی در میان علاقه مندان به طب سنتی می باشد. برای خرید رزماری تازه به صورت عمده با قیمت مناسب باید از معتبرترین مراکز پخش و فروش گیاهان دارویی اطلاعات کسب نمایید. قیمت رزماری با توجه به خواص بی شمار این گیاه بسیار مناسب است. در مطالب زیر به صورت اختصاصی در مورد ویژگی ها و خواص گیاه رزماری به شما می گوییم.

این گیاه فوق العاده با خواص شگفت انگیزی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است. علاوه بر بوی خوش، ادویه ای بی نظیر برای هر نوع غذایی است و به راحتی می توانید از آن برای طعم دادن یا تزیین غذا استفاده کنید. استفاده از رزماری، تکثیر و پرورش رزماری و نگهداری آن نیازمند شرایط خاصی است که ابتدا باید با آن آشنا شویم.

رزماری بومی مناطق مدیترانه ای است و یکی از گیاهان رایجی است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. این گیاه ارزشمند نه تنها بو و طعم خاصی دارد، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد.

رزماری طعمی تلخ، تند و ترش دارد و استفاده از آن در سس ها، سوپ ها، خورش ها، کباب ها و ادویه ها بسیار متداول است، اگرچه مقدار کمی از رزماری به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود، اما نمی تواند تاثیر زیادی روی بدن داشته باشد، اما به طور منظم افزودن برگ های آن به غذا می تواند فواید زیادی داشته باشد.برای خرید رزماری باید با خواص آن آشنا باشید. در زیر به شرح برخی از خواص آن می پردازیم تا خیال شما را از خرید یک محصول پرخاصیت راحت کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت رزماری خشک در بازار

رزماری از جمله گیاها دارویی پر کاربرد در ساخت داروهای گیاهی تولید شامپو ها و لوازم ارایشی بهداشتی میباشد که امروزه با توجه به همین مشخصات خواهان زیادی در بازار عمده گیاهان دارویی دارد، عواملی که میتواند در بازار بر قیمت نهایی رزماری خشک تاثیر گذار باشد موارد زیادی است، از مهمترین گزینه ها برای رزماری با کیفیت و مرغوب توجه به بافت ظاهری گیاه، خشک شدن اصولی گیاه، حمل نقل درست در هنگام عرضه به بازار، توجه به شیوه پرورش آن که مهم است که برای داشتن رزماری مرغوب از خاک غنی از مواد مغذی مورد نیاز رزماری استفاده شود، از افت کشها و سم های کمتری در حین رویش استفاده شود، و دیگر مسائلی که در این راستا مهم است توجه شود.

خواص درمانی گیاه رزماری

افراد بسیاری به علت خواص درمانی و دارویی این گیاه درصدد خرید رزماری هستند. اما باید در نظر داشته باشیم که مراکز معتبر و با تجربه در این زمینه را انتخاب نماییم. عصاره و روغن گیاه رزماری به دلیل خواص محافظتی کبد، موثر در درمان بیماری آلزایمر، اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد سرطانی استفاده می شود.

افرادی که مزاج گرم دارند ممکن است هنگام مصرف چای رزماری سردردشان بدتر شود. چون رزماریA شخصیت گرم و خشکی دارد. بر اساس آزمایش های انجام شده بر روی برخی از حیوانات، به این نتیجه رسیدیم که روغن رزماری در کاهش درد اندکی موثرتر از استامینوفن است. در واقع، رزماری، یک مسکن بدون نسخه با حداقل عوارض جانبی است.

تقویت و رشد مو:

یکی از شایع ترین انواع ریزش مو، آلوپسی آندروژنتیک است که بیشتر به عنوان طاسی با الگوی مردانه شناخته می شود، اگرچه ممکن است در زنان نیز رخ دهد. روغن رزماری با جلوگیری از عوارض جانبی تستوسترون از حمله به فولیکول های مو که علت این بیماری است، آلوپسی آندروژنیک را درمان می کند.

استفاده روزانه از روغن رزماری روی پوست سر به مدت شش ماه در افراد مبتلا به آلوپسی یا آلوپسی آندروژنتیک موثرتر از هر داروی گران قیمت دیگری است.

 

 تقویت سیستم ایمنی بدن:

در برگ و گل تازه گیاه رزماری ویتامین های زیادی از جمله ویتامین C وجود دارد. این گیاه معطر برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است. علاوه بر این، اجزای فعال رزماری ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

این ترکیبات یک خط دفاعی در پشت سیستم ایمنی شما تشکیل می دهند که از بیماری های عفونی جلوگیری می کند. چای برگ و گل گیاهان رزماری را می توان برای تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر ویروس ها استفاده کرد.

کاهش استرس:

عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد استرس شوند، از جمله کار و کنکور که از مهمترین عوامل استرس زا برای جوانان هستند. عطر گیاه رزماری باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. در رایحه درمانی (رایحه درمانی) از اسانس گیاه رزماری نیز برای رفع استرس استفاده می کنند.

بوییدن برگ های معطر گیاه رزماری می تواند به کاهش اضطراب قبل از امتحان و کنترل ضربان قلب کمک کند.

موثر در درمان سندرم:

در دانش پزشکی کاهش قابل توجه جریان خون در سیاهرگ های دست و پا و احساس سرمای شدید در بدن، کبودی، رنگ پریدگی و سردی دست و پا را سندرم رینود می گویند. افرادی هستند که در تمام طول سال دست و پایشان سرد است. اما در فصول سرد سال و زمانی که فرد استرس دارد، بدتر می شود.

سندرم رینود هم در مردان و هم در زنان رخ می دهد، اما در زنان بین 20 تا 40 سال شایع تر است. ماساژ دست ها و پاها با روغن رزماری در افراد مبتلا به سندرم رینود به بهبود گردش خون و گرم شدن دست ها و پاها کمک می کند. تحقیقات بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است، اما رزماری ممکن است یک آزمایش ارزشمند با عوارض کم و یک آزمایش ارزان باشد.

برای دفع حشرات مضر و حتی آفات گیاهی در حیاط خود:

روغن رزماری در جلوگیری از نیش حشرات بسیار موثر است. رزماری همچنین به دفع برخی از حشرات مکنده خون کمک می کند که می توانند ویروس ها و باکتری های مضر را پخش کنند.علاوه بر این، استفاده از اسانس رزماری با ترکیب آفت کش، از انتشار کنه های عنکبوتی به گیاهان و سبزیجات شما بدون آسیب رساندن به گیاه جلوگیری می کند.

مفید در پیشگیری از روماتیسم مفصلی:

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت هایی مانند زانو و سایر مفاصل حمله می کند و به پوشش مفاصل آسیب می رساند و باعث التهاب می شود.شواهد اولیه نشان می دهد که روغن خرزهره ممکن است به کاهش التهاب بافت ناشی از این بیماری کمک کند. البته باید تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر رزماری در کاهش التهاب بافتی انجام شود.

مبارزه با سلول های سرطانی:

همانطور که گفته شد روغن رزماری دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بررسی های اولیه نشان می دهد که ترکیبات موجود در این گیاه با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

سلامت کبد:

مطالعات حیوانی نشان می دهد که روغن رزماری در آزادسازی صفرا موثر است. این رویداد برای هضم چربی مهم است و مکانیسم های دفاعی آنتی اکسیدانی را برای محافظت از کبد فعال می کند.

خوشبو کننده دهان:

گیاه رزماری یک عامل ضد باکتری طبیعی است که همراه با رایحه منحصر به فرد برگ های گیاه، خوشبو کننده دهان عالی محسوب می شود و برای سلامت دهان و دندان موثر است. برای از بین بردن باکتری ها و از بین بردن بوی بد دهان، یک فنجان چای سرد رزماری را در دهان غرغره کنید.

برای خرید رزماری باید نحوه استفاده از آن را بدانید. در قسمت زیر روش های استفاده از این گیاه توضیح داده شده است.

خرید رزماری تازه در کرج و تهران

امروزه در بسیاری از مناطق کشور رزماری تازه کشت میشود، عموما از رزماری تازه جهت تولید اسماج، تولید اسانس و روغن گیری از این گیاه استفاده میشود، با توجه به اینکه خرید و فروش رزماری تازه در کرج به صورت روزانه در حال انجام است، این مرکز با خدمات متنوعی در حال عرضه رزماری تازه در سطح شهر کرج، تهران، تبریز، و رشت میباشد که شما نیز اگر خریدار عمده این گیاه میباشد یقینا بهترین گزینه که همان خرید اینترنتی و انلاین رزماری تازه در کرج و تهران است برای شما مناسب است، زیرا ما سالهاست که واسطه ها را از بین بردیم و تلاشمان این است تا عرضه گیاهان دارویی را مستقیما به دست خریداران عمده این گیاهان برسانیم، مشاوران ما در امر فروش و بازاریابی آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما برای خرید عمده رزماری هستند.

روش های استفاده از رزماری در غذا

معمولا از برگ های تازه گیاه برای تزیین بشقاب غذا استفاده می کنند. روش های مختلفی برای مصرف این گیاه وجود دارد، اما این بهترین و رایج ترین روش در آشپزی است. به خاطر داشته باشید که آن را به مدت طولانی همراه غذا نپزید. این کار باعث از بین رفتن ترکیبات مفید این سبزی می شود. اگر قصد پخت این

سبزی را دارید، آن را در سوپ بریزید و خورش کنید. افزودن این گیاه به گوشت طعم بی نظیری به آن می دهد. چای رزماری نیز به دلیل خواص این گیاه مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد.

خرید رزماری تازه با قیمت مناسب

همان طور که در مقاله توضیح دادیم رزماری از پرخاصیت ترین گیاهان دارویی به شمار می رود که افراد بسیاری برای درمان های مختلف از آن استفاده می کنند. خرید و مصرف رزماری می تواند برای جلوگیری از برخی بیماری ها نیز مفید باشد. جهت خرید این گیاه می توانید با بهترین مجموعه ها که دارای تخصص کافی در این زمینه هستند مشورت کنید، مهمترین مقوله برای خریداران عمده رزماری، قیمت مناسب است، چون به دلیل نبود امکانات کافی برای فراوری گیاهان دارویی در ایران خیلی از این خریداران برای صادرات رزماری اقدام به خرید آن میکنند و با طی مراحل مختلف هزینه های زیادی صرف ارسال آن به کشورهای مختلفی میکنند، لذات مهم است تا آن را با قیمت مناسبی خرید کنند تا برای آنها نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

مجموعه ما به دلیل اینکه تولید کننده اصلی گیاهان دارویی در دامنه های زاگرس جنوبی میباشد گزینه ای مناسب برای بازاریان در این حیطه میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *