از عمده ترین گیاهان خود رو در سواحل مدیترانه که میتوان آن را به وفور مشاهده کرد رزماری میباشد، این گیاه زینتی که از بافت زیبا و شاخه های منظم تشکیل شده، بومی این منطقه میباشد و به همین خاطر در بسیاری از نواحی از آن به عنوان گیاه زینتی در معابر و پارکها استفاده میشود.

رزماری دارای خواص گوناگون درمانی میباشد که امروزه در بازار با انواع فراورده های آن نظیر روغن، اسانس، پماد و… رو به رو هستیم، همین استقبال مردم از خواص بی نظیر رزماری در سالهای اخیرتاثیرات زیادی بر قیمت روز خرید رزماری خشک شده گذاشته است.

از این گیاه در یونان باستان به عنوان یک بهبود دهنده عالی جهت حفظ و ارتقاع حافظه استفاده میشده است، از نوع خشک آن در تهیه ادویه جات متفاوتی استفاده میشود، مختصا میزان بالای انتی باکتریال این گیاه باعث شده در مبارزه با باکتری ها و جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک شایانی به طب جدید کند، شاید همین خواص نیز از دیگر دلایل تاثیر گذار بر قیمت رزماری خشک در بازار باشد.

خواص رزماری خشک برسلامت بدن

به گفته پژوهشگران  در میان سلول های عصبی و دیگر سلول های محافظ  مغز ما اسیدی ترشح میشود که کار آن محافظت از سلامت مغز است، نورون های مغز ما گاهی بر اثر فشار های بیش از حد استرس دچار اسیب جدی میشود، در رزماری ماده ای به نام کارنوزیک میباشد که همین نورونها را در برابر این فشارها محافظت میکند، و بعضا از لخته شدن خون در همین نواحی نیز جلوگیری میکند، همچنین مواد عالی موجود در رزماری از بتا اسید امینه پلاک که از اصلی ترین عوامل الزایمر در انسان است جلوگیری میکند.

رزماری دارای مواد موثره عالی میباشد که میتواند از سرطان تخمدان نیز جلوگیری کند، و از پیشرفت آن به طور چشگیری جلوگیری کند.

از دیگر مواد موثره ای که در رزماری خشک موجود است موادی است که در عصاره  و روغن آن موجود است، با توجه به تحقیقات در این حوزه این مواد باعث میشود پوست ما تا حد قابل توجهی در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید که تا حد زیدی بر سلامت پوست تاثیر منفی دارد، جلوگیری کند، و همین امر باعث میشود پوستی صاف و درخشان داشته باشیم و همچنین از پیری زود رس نیز جلوگیری میکند و آسیب های به وجود آمده از این اشعه را کاهش چشمگیری میدهد.

تسکین درد های حاصل از قاعدگی های نا منظم در بانوان از جمله مشکلاتی است که همیشه زنان از آن رنج میبرند، رزماری دارای خواصی است که درد در نواحی شکم را برطرف میکند، و از انجا که این گیاه یک ادرار آور عالی محصوب میشود باعث میشود درد های موجود در مثانه و کلیه را نیز برطرف کند.

برگهای خشک رزماری درمانگر تشنج هستند، موادی در برگ خشک رزماری است که از اسپاسم عضلات جلوگیری میکند، و استفاده از روغن آن اگرچه در گرفتگی های ناخواسته عضلانی جلوگیری میکند به رفع مشکلات قلبی نیز کمک میکند.

قیمت فروش رزماری خشک شده

رزماری خشک شده دارای مواد موثره بسیاری مثل روغنها، اسید های فنولیک، و دی تپرنهای فنولیک میباشد، خواصی مثل آنتی باکتریال بودن آن، ضد میکروبی بودن و ضد سرطان بودن آن، این گیاه را از دیگر گیاهان دارویی متمایز کرده است.

قیمت رزماری خشک شده به صورت فله ای یا عمده با توجه با کیفیت برداشت و نوع سرت شده آن متفاوت است، عموما رزماری به صورت خشک شده در بازار خرید و فروش میشود، که گاهی میبینیم که در این برگها مقداری از چوب و شاخه های درشت و همچنین مقداری خاک و اضافات موجود است، که این میتواند بر قیمت رزماری خشک در بازار متاثر باشد، هر چه میزان تمیزی آن بیشتر باشد و در لابهلای آن این چوب و خاشاک و ناخالصی کمتر باشد قطعا بر قیمت تمام شده آن تاثیر زیادی دارد.

توجه داشته باشد معمولا وزن تر رزماری معمولا از وزن خشک آن بیشتر است هر چند امروزه به دلیل کاربرد های متفاوت آن هم از نوع تر آن و هم از خشک آن در بازار خرید و فروش میشود ولی معمولا نسبت ماندگاری نوع رزماری خشک شده بیشتر است و برای مصارفی که برای فراوری و تبدیل آن به فراورده های دیگر نیاز به زمان نگهداری بیشتر است همیشه نوع خشک شده آن پیشنهاد میشود.

موارد استفاده از رزماری خشک

رزماری را میتوان به صورت های متفاوتی استفاده کرد، پودر، عصاره، چای، روغن، برگ خشک، و …انواع متفاوت مصرف این گیاه میباشند، که هر کدام با توجه به نیاز میتواند تاثیرات متفاوتی بر سلامت ما داشته باشد.

رزماری به خاطر طعم و عطر بینظیرش امروزه در آشپزی ها کاربرد فراوان دارد، طبیعت گرم و خشک این گیاه باعث شده است تا در تولید ادویه جات های متفاوت استفاده شود.

عطر رزماری باعث شده تا استفاده از آن را در کارخانه جات تولید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی اولویت ببخشد.

از آنجا که رزماری به عنوان یک طعم دهنده در غذا ها معروف شده است، امروزه میتوان برگهای تازه رزماری را خشک کرد و در تهیه انواع خورشت ها و سوپ ها وچاشنی بسیاری از غذاهای گوشتی استفاده کرد، معطر بودن برگ تازه رزماری باعث شده تا از آن به عنوان ترکیب سالادها استفاده شود و به کرار در پاستاها و غذا های دریایی استفاده شود.

نکات ضروری هنگام خرید رزماری

خریداران عمده رزماری در بازار معمولا ارگانها یا کارگاهها و یا سرمایه گذارانی هستد که هر کس به نحوی قصد استفاده از رزماری خشک شده را دارد، منتها به این نکته توجه شود که هنگام خرید باید مطمعن شوید که برگهای رزماری واقعا خشک شده باشند.

معمولا امروزه این گیاه را هم به صورت مکانیکی و هم به صورت سنتی اقدام به خشک کردن آن میکنند، توجه شود که در هر صورت رنگ برگهای آن باید سبز و دارای کیفیت باشد.

گاها دیده میشود رنگ برگ خشک رزماری پس از خشک کردن زرد شده است که این نشان میدهد به درستی و اصولی خشک نشده است، و این خود باعث پایین آمدن زیاد قیمت رزماری میشود.

از نکات کلیدی دیگر هنگام خرید رزماری خشک این است که مراقب باشید چوبها و ساقه های گیاه در آن مخلوط  نباشد، در لابه لای آن خاک و اضافات دیگر گیاهان وجود نداشته باشد، به شکل ظاهری برگها توجه کنید که رنگ بافت و عطر مناسبی داشته باشد و به درستی خشک شده باشد، که تمامی این موارد میتواند به تشخیص رزماری باکیفیت و خالص کمک زیادی کند و طبیعتا میتواند بر قیمت رزماری خشک تاثیر زیادی داشته باشد.

بهترین روش خرید مسستقیم از تولید کننده رزماری

امروزه در بازار واسطه های زیادی بین خریدار و فروشنده وجود دارد، که گاها همین واسطه ها باعث میشوند تا بعضی خریداران برای خرید خود مجبور باشند تا با قیمتی گرانترمحصول مورد نیاز را تهیه کنند.

بهترین روش، خرید مستقیم از تولید کنندگان و تامین کننده گان عمده رزماری میباشد که در این میان میتوان با حذف این واسطه ها با قیمت مناسب این گیاه را خریداری کرد.

مجموعه ما با ارتباط مستقیم با کشاورزان با تجربه در منطقه آماده عرضه مستقیم رزماری تازه و خشک شده با بهترین کیفیت برای راحت تر شدن و ایمن تر شدن خرید شما خریداران میباشد.

برای اطلاع از جزئیات و مراحل خرید به صورت انلاین و حضوری میتوانید با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *