امروزه به دلیل عوارض شیمیایی دارو ها افراد زیادی رو به مصرف دارو های گیاهی آورده اند. این گیاهان دارای ویژگی های مثبت زیادی هستند که سبب جذب متقاضیان زیادی شده اند. این دارو ها قیمت مناسب تری نسبت به برخی از داروهای شیمیایی دارند و با مصرف آنها سیستم ایمنی بدن نه تنها تضعیف نمی شود بلکه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود. دارو های گیاهی ارگانیک برای انواع بیماری های مختلف وجود دارد که پزشکان تب سنتی آن ها را تجویز می کنند. نحوه ی استفاده از این دارو ها متفاوت است، برخی از این دارو ها جوشانده می شود که گاها دارای مزه ی تلخ می باشند که می توانید با مشورت پزشک با چیز شیرین مثل نبات بخورید.

همانگونه که گفته شد امروزه این محصولات متقاضیان زیادی پیدا کرده اند که علاوه مشتریان داخلی، در خارج از این مرز و بوم طرفداران زیادی دارد. قیمت صادراتی گیاهان دارویی ایرانی در بازار های داخلی بالاتر از قیمت گیاهان غیر صادراتی است. در چند ساله اخیر ایران درآمد زیادی از راه صادرات این محصولات به دست آورده است.

قیمت صادراتی گیاهان دارویی ایران در بازار های داخلی

3 روش برای شناخت گیاهان دارویی تازه

3 روش برای شناخت گیاهان دارویی تازه رزماری یکی از انواع گیاهان پرخاصیت و خوشبو و خوش طعمی است که برای پوست مو و درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. این گیاه که در کشور ما نیز موجود است، در آب هوای سرد و مکان هایی که با کمبود آب رو به رو هستند مقاوم هستند. این گیاه در مکان های مختلف حتی پارک و پیاده رو ها نیز قابل مشاهده است. اما این گیاه در باغچه و حتی گلدان ها در خانه ها نیز قابل پرورش است.

رزماری سر شار ا کلسیم، پتاسیم، آن و انواع ویتامین ها می باشد، عطر و بوی بی نظیر رزماری سبب محبوبیت آن شده و حتی در آشپزی نیز مور استفاده قرار گیرد. طبع رزماری گرم و خشک می باشد و این ویژگی منحصر به فرد سبب می شود برای برخی از بیماری ها مفید باشد.

رزماری فراورده های فراوانی دارد، این نوع گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد جهش زدایی و عامل پیشگیری شیمیایی می باشد و برای تولید دارو های فراوانی در صنعت پزشکی به کار می رود. روغن رزماری که یکی از فراورده های مهم آن است برای بیماری های مختلفی چون روماتیسم، سرطان، بیماری های عروقی و … مفید است. رزماری هم چنین برای پوست بسیار مفید است است و سبب افزایش گردش خون و احیای مولکول های مرده پوست و شادابی آن می شود.

اگر می خواهید گیاهان دارویی که مورد استفاده قرار می دهید نتیجه دلخواهتان را داشته باشد، باید تا حد ممکن این دارو ها تازه باشند. برای تشخیص گیاهان تازه آنها را بو کنید، گیاهان تازه دارای بوی معطر و دلنشینی هستند. رنگ و لعاب اولیه خود را حفظ می کنند و طعم خود را از دست نمی دهند.

همه چیز درباره گیاهان دارویی کوهی

همه چیز درباره گیاهان دارویی کوهی در گذشته های دور که علم پزشکی پیشرفت چندانی نکرده بود، مردم برای درمان بیماری های خود اغلب از گیاهان دارویی که در دل کوه می رویدند استفاده می کردند. این نوع گیاهان تا به امروز که علم پزشکی هم پیشرفت کرده مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این گیاهان دارویی آویشن می باشد.

آویشن که از خانواده نعناع می باشد دارای بوی معطری می باشد. و خواص دارویی فراوانی دارد افرادی که دارای رژیم هستند می توانند اویشن را به غذای خود بیافزایند. آویشن دارای خواص فراوانی است که به برخی از آنها اشاره می شود، آویشن به سلامت قلب و عروق کمک می کند، برای درمان سرطان مفید می باشد، سبب درمان التهاب می شود و التهاب را درمان می کند.

آویشن همچنین سبب کاهش درد های ناشی از قاعدگی، کمک به سلامت دستگاه گوارش، بهبود بیماری های تنفسی، سلامت بینایی، سلامت دهان و دندان می شود. برخی از تحقیقات و ازمایشات اثبات کرده اند که اویشن سبب تسکین سردرد های میگرنی نیز می شود. فرآورده های این گیاه به صورت مختلف در دارو خانه ها موجود می باشد‌. یکی از این فرآورده ها شربت آویشن می باشد که معمولا پزشکان آن را برای درمان سرما خوردگی تجویز می کنند.

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت گیاهان دارویی

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت گیاهان دارویی گیاهان دارویی کوهی دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارد. اما انچه که در مورد خواص این گیاهان یکسان است این است که هیچگونه عوارضی ندارند اما برای استفاده کودکان بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

گیاهان دارویی مانند هر محصول دیگری ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. پرورش این گیاهان هر چقدر ارگانیک و به دور از مواد شیمایی همچون کود و … باشد با کیفیت تر است همچنین این گیاهان دارویی بهتر است تا وقتی تازه هستند و عطر و طعم اولیه را دارند مورد استفاده قرار گیرند. زیرا با گذشت زمان کیفیت و همچنین خواص اولیه خود را از دست می دهند.

برای این محصولی که خرید می کنید با کیفیت باشد بهتر است آن را از جاهایی معتبر که کسی قبلا از آنها خرید کرده است خریداری کنید یا با مراجعه حضوری به فروشگاه های مرتبط و یا سایت های معتبر عرضه این محصول مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را با کیفیت بالا خریداری کنید.

مراکز پخش مستقیم گیاهان دارویی ایران با بالاترین کیفیت

مراکز پخش مستقیم گیاهان دارویی ایران با بالاترین کیفیت در سراسر کشور شعب و نمایندگی های مختلفی با کارکنان کار بلد و کهنه کار افتتاح شده است تا پاسخگوی تقاضا و سوالات مشتریان در سراسر کشور باشند. این شعب و نمایندگی ها در صورتی که معتبر باشند محصولات با کیفیت را به شما تحویل خواهند داد. معمولا افراد سودجو در بازار همواره محصول با کیفیت پایین را با قیمت های پایین و حتی باور نکردی وارد بازار می کنند تا افراد فریب این قیمت پایین را بخورد این در حالی است که این محصولات ارگانیک نمی باشند و با مصرف آن به هدف مورد نظر نخواهید رسید.

بهترین روش برای خرید محصول با کیفیت مراجعه حضوری می باشد. مراکز پخش مسقیم گیاهان دارویی در شهرها و استان های مختلف به دنبال آسایش و رفع نیاز هموطنان عزیز می باشند و بهترین محصول را به شما ارایه می دهند.

در آخر لازم به ذکر است اگر از آن دسته از افرادی هستید که روش درمان تب سنتی و با گیاهان دارویی را به درمان با داروهای گیاهی را ترجیع می دهید، حتما قبل از مصرف با یک پزشک متخصص در زمینه تب سنتی مراجعه کنید و هنگام خرید داروهای گیاهی از اصل و ارگانیک بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *