روش های زیادی برای درمان بیماری ها وجود دارد اما یکی از روش های بدون عوارض و مواد شیمیایی، استفاده از گیاهان دارویی کوهی است که بسیار مفید می باشد که افراد زیادی استفاده از آن را به روش های شیمیای جایگزین ترجیح می دهند. گیاهان دارویی کوهی دارای تنوع بالایی هستند که هر کدام مناسب عارضه ای خاص است بنابراین، قیمت گیاهان دارویی کوهی یکسان نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت گیاهان دارویی کوهی در بازار داخلی

توضیحاتی درباره ویژگی های گیاهان دارویی کوهی

توضیحاتی درباره ویژگی های گیاهان دارویی کوهی از گذشته های دور تا کنون انسان با بیماری ها و مشکلات زیادی مواجه شده است که برای رفع این مشکلات راه و روش های زیادی را به کار برده است و توانسته اند با ابداع روش ها و دارو های مختلف بسیاری از این مشکلات را برطرف کرده یا از بروز آنها جلوگیری کند. همه دارو ها و مواد شیمیایی که ما از آنها برای درمان مشکلات متعدد استفاده می کنیم بدون عوارض نبوده که این موضوع ثابت شده است، اما گیاهان دارویی کوهی ویژگی هایی دارند که منحصر به فرد است و آنها را از سایر دارو ها و روش های درمانی متمایز کرده است.

_ مهم ترین ویژگی گیاهان دارویی کوهی این است که این گیاهان طبیعی و ارگانیک بوده و هیچ گونه مواد شیمیایی و سایر کود ها و موادی که برای رشد گیاهان از آنها استفاده می کنند وجود ندارد، در نهایت عوارضی برای بدن به وجود نمی آورند.

_ نکته دیگری که این گیاهان را از سایر انواع دارو ها متمایز کرده است، تاثیر بالای آنها برای مشکل و بیماری است که از این گیاهان برای بهبود و رفع آن مشکل استفاده شده است، کهد این اثر در سایر گیاهان پرورشی و یا داروهای شیمیایی وجود ندارد و یا روند بهبود دیرتر انجام می شود.

_ همچنین طعم بسیاری از انواع گیاهان دارویی بسیار دلچسب بوده و خیلی از افرادی که حتی مشکل و بیماری ندارند از آن ها به صورت روزانه استفاده می کنند. برای مثال ؛ گیاه آویشن که خواص بسیاری دارد به عنوان یک دمنوش خوش طعم طرفداران و استفاده زیادی دارد.

_ یکی دیگر از ویژگی های گیاهان دارویی کوهی تنوع بالای آن ها است که برای انواع و اقسام مشکلات و بیماری های مختلف مفید بوده که می توان با انجام تحقیقات مختلف و پزشکانی که از اهمیت این گونه دارو ها مطلع هستند گیاه کوهی مورد نیاز خود را خریداری و استفاده کرد.

بهترین انواع گیاهان دارویی کوهی کدامند؟

بهترین انواع گیاهان دارویی کوهی کدامند؟ همانطور که همه ما می دانیم ایران کشوری است که کوه های زیادی دارد، بنابراین بر روی این کوه ها انواع گیاهان طبیعی و مفیدی رشد می کند که بسیار حائز اهمیت هستند، البته رشد گیاهان کوهی مناطق مختلف با هم متفاوت است و میزان و نوع گیاه رشد شده در نقاط مختلف یکسان نیست.

گیاهان کوهی انواع بسیار مختلفی دارند که فواید و ویژگی های خاص خود را دارند که در این جا به چند نمونه از انواع گیاهان دارویی کوهی موثر و محبوب و فواید آن ها می پردازیم.

آویشن : این نوع گیاه که همه افراد با آن آشنایی دارند به دلیل طعم فوق العاده ای که دارد علاوه بر استفاده های دارویی که دارد، از آن برای آشپزی ها و استفاده در غذا های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. همچنین از آن به عنوان یک دمنوش خوش طعم و عطر به صورت روزانه نیز استفاده می کنند. این گیاه خواص زیادی برای درمان بیماری های مختلفی مانند فشار خون بالا، درمان آکنه، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود اگزما و بیماری های مختلف دیگر دارد.

رزماری: یکی دیگر از گیاهان کوهی پر خاصیت که انواع مختلفی دارد و در مناطق گرم و مرطوب رشد می کند رزماری است که خواص زیادی برای تقویت حافظه، اختلالات عصبی، رفع اضطراب، تقویت گردش خون، خلط آور، درمان ریزش مو، تشنج و … دارد.

نعنا : گیاه کوهی پرخاصیت دیگر نعنا است که با نعنایی که به عنوان سبزی از آن استفاده می کنیم متفاوت است. اگر چه این دو گیاه شباهت هایی از لحاظ برگ، رنگ، بو و طعم دارند اما نعنای کوهی خواص بسیار زیادی دارد. چند نمونه از خواص دارویی نعنا عبارتند از : درمان سردرد، معده درد، پوکی استخوان، آرامش بخش، درمان کم خوابی و … .

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی کوهی تاثیر گذار است

عواملی که بر کیفیت گیاهان دارویی کوهی تاثیر گذار است گیاهان دارویی کوهی مانند همه محصولات دیگر دارای تفاوت در کیفیت هستند که با شناخت این عوامل می توان گیاه باکیفیت را از نمونه بی کیفیت آن تشخیص داد و از طعم و فواید بی نظیر آن ها بهره برد. در این مقاله عوامل مختلفی که بر کیفیت گیاهان دارویی اثر می گذارند را بررسی می کنیم.

منطقه رویش گیاه : این گیاهان در مناطق مختلفی رشد می کنند که همه آن ها کیفیت بالایی ندارد، بنابراین یک نوع گیاه مشخص کیفیت متفاوتی با همان گیاه در منطقه دیگیری دارد.

رنگ : از طریق رنگ گیاه می توان به کیفیت و تازگی آن پی برد ، به طور کلی گیاهان کوهی که تازه باشند و کیفیت بالایی داشته باشند دارای رنگ شفاف و زیبایی هستند در صورتی که گیاه کوهی که مانده باشد کمرنگ بوده و کیفیت بالایی ندارد .

بو : یکی دیگر از عواملی که با توجه به آن می توان به کیفیت گیاهان دارویی پی برد، بوی این گیاهان است به این صورت که گیاهان با کیفیت از بوی تیز و تندی برخوردار هستند و گیاهانی که بوی کمی دارند و یا به سختی باید بوی آن ها را فهمید بی کیفیت هستند.

طعم : گیاهان دارویی طعم های مختلفی دارند و نمونه با کیفیت آن ها نیز به این گونه است که هنگام استفاده از مقدار کمی از آن ها نیز مزه خاص و دلنشین خود را نشان می دهد.

پخش گیاهان دارویی کوهی از تولید کننده

پخش گیاهان دارویی کوهی از تولید کننده افراد زیادی اقدام به فروش گیاهان دارویی می کنند اما همه این گیاهان با کیفیت نبوده و برخی از آن ها گیاهان کوهی را با گیاهان پرورشی مخلوط کرده و با قیمت بالایی به فروش می رسانند، پس باید هنگام خرید دقت کرد تا فریب این محصولات تقلبی را نخورید.

با توجه به اهمیت و محبوبیتی که گیاهان دارویی دارند تولید کنندگان زیادی وجود دارند که گیاهان دارویی پرخاصیت را از افراد زیادی که این گیاهان را برداشت می کنند دریافت کرده و آن ها را تمیز کرده و با بسته بندی مناسب در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

افرادی که قصد خرید گیاه دارویی کوهی دارند می توانند گیاه دارویی مورد نظر خود را از فروشندگان معتبری که این محصول را با کیفیت بالا و بدون هیچ تقلبی عرضه می کنند به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *