مرکز عرضه گیاهان دارویی زاگرس در کرمانشاه محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان مختلف را جمع‌آوری کرده و به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین یکی از مزایای این نوع مراکز ارتباط مشتری با طیف وسیعی از محصولات با درجات مختلف کیفیت و البته قیمت های متفاوت است که دامنه انتخاب مشتریان را گسترش می‌دهد. به همین دلیل مشتریان گرامی می‌توانند گیاهان دارویی زاگرس کرمانشاه را باقیمت مناسب و به‌روز خریداری نمایند.

مرکز عرضه گیاهان دارویی زاگرس در کرمانشاه

معیارهای انتخاب بهترین گیاهان دارویی تازه

معیارهای انتخاب بهترین گیاهان دارویی تازه شرایط رشد یک گیاه به شدت بر کیفیت گیاه تأثیر می‌گذارد، مانند خاکی که گیاه در آن رشد می‌کند، میزان نوری که به گیاه داده می‌شود، آب و هوای گیاه در آن رشد می‌کند و درکل گیاهانی که در پزشکی کاربرد داشته است سن گیاه و زمان برداشت و روش استخراج همگی در تعیین کیفیت گیاه موثر است. دوم رشد گیاهانی است که عاری از کپک و آفت‌کش‌ها هستند. بسیاری از گیاهان حاوی مقادیر زیادی ناخالصی و فلزات سنگین و جیوه هستند که برای سلامتی بسیار مضر هستند.

تمیز کردن مواد شیمیایی بسیار راحت تر از داروهای گیاهی است. گیاهان دارویی نیاز به فناوری پیشرفته‌ای دارند که متأسفانه در همه شرکت های داروسازی وجود ندارد. هنگام خرید گیاهان دارویی، نام صحیح محصول، نشانی سازنده و توزیع‌کننده، مشخصات فنی، لیست کامل مواد تشکیل‌دهنده، میزان مواد موثر، مقدار توصیه‌شده و مدت‌زمان مصرف را در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است سعی کنید از شرکت های گیاهان دارویی معتبر در بازار استفاده کنید. اگر به طور همزمان از داروهای شیمیایی یا سایر داروهای گیاهی استفاده می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید و توجه داشته باشید که استفاده از گیاهان دارویی و همچنین داروهای شیمیایی می‌تواند بر بسیاری از داروهای دیگر تأثیر منفی بگذارد و بر نتایج آنها تأثیر بگذارد.

اطلاعاتی درباره جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی خشک

اطلاعاتی درباره جایگاه ایران در صادرات گیاهان دارویی خشک گیاهان دارویی یکی از پردرآمدترین صنایع و مشاغل در ایران است. کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند فرانسه، آلمان، کانادا، آمریکا و چین سرمایه‌گذاری زیادی روی گیاهان دارویی انجام می‌دهند و حتی بیشتر محصولات گیاهی خود را از ایران واردات می‌کنند. بسیاری از گیاهان دارویی مهم مانند رز ماری، زعفران، باریجه و شیرین‌بیان ریشه ایرانی دارند و بیشتر تولیدات جهانی این‌گونه‌ها در ایران انجام می‌شود.

ایران حدود نود گونه گیاه دارویی، دویست هزار هکتار زمین زراعی، بیش از سیصد هزار تن تولید دارد و به اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز صادرات دارد. خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، همدان و اصفهان استان‌هایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت و تنوع گیاهان دارویی را دارند و حدود نود درصد از کل سطح گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

در کشورهای توسعه‌یافته مانند آلمان و فرانسه متوسط رشد اقتصادی دو تا سه درصد است، درحالی‌که متوسط رشد جهانی گیاهان دارویی نه درصد است، بنابراین می‌توان گفت که گیاهان دارویی نسبت به سایر بخش‌ها سودآورتر هستند.

بااین‌حال، با افزایش استفاده از داروهای گیاهی در سراسر جهان و تمرکز کشورهای پیشرفته‌تر بر تولید انبوه و سرمایه‌گذاری گیاهان دارویی، نیاز به چنین اقتصاد بزرگی باید برطرف شود. زنجیره ارزش برای تولید حداکثر ارزش‌افزوده گیاهان دارویی، مزایای آن، توسعه صادرات غیر نفتی، اشتغال‌زایی، رشد درآمد، … کشور منتفع شده است که ایران را نیز در زمینه جایگاه صادرات و تولید گیاهان دارویی خشک در رتبه بالایی قرار داده است.

بازار گیاهان دارویی ارزان تنها به بازار داخلی محدود نمی‌شود و تقاضای فزاینده‌ای برای گیاهان دارویی ایران در سراسر جهان وجود دارد. گیاهان دارویی گونه‌ها و کاربردهای مختلفی دارند. ایران تا سال هشتاد و دو پنجمین صادرکننده گیاهان دارویی بود اما اکنون عمدتاً زعفران و رز ماری صادر می‌کند.

این محصولات عمدتاً به کشورهای آلمان، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، مجارستان، پاکستان، هند، چین، امارات، ژاپن و سایر کشورها صادر می‌شود. کشورهایی مانند آلمان، امارات، پاکستان، اسپانیا و عراق بازارهای اشباع‌شده این محصول هستند و انتخاب آنها به‌عنوان مقصد صادراتی سودآور نیست و اگر بنا به دلایلی تصمیم به ورود به بازارهای صادراتی این کشورها دارید، باید زیرساخت قوی بسته‌بندی برای تبلیغات و برند سازی داشته باشید.

عامل اصلی تعیین قیمت گیاهان دارویی

عامل اصلی تعیین قیمت گیاهان دارویی قیمت تمامی گیاهان دارویی به ویژه آویشن کوهی در کشور با معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. این معیارها شامل کیفیت،هزینه‌های نگهداری، نوع بسته‌بندی هست. همچنین رعایت استانداردهای بهداشتی و جهانی، نوسانات نرخ ارز و عرضه و تقاضا می‌تواند در تعیین قیمت این محصولات موثر باشد. هزینه‌ها، قیمت‌ها و نظرات رقبا از دیگر عوامل خارجی هستند که در تعیین قیمت گیاهان دارویی باید در نظر گرفته شوند. تعدیل قیمت باید واکنش رقبا و احتمالات مختلف را نیز در نظر بگیرد.

رقبا پس از هر کاهش قیمت گیاهان دارویی واکنش نشان می‌دهند و اغلب سعی می‌کنند قیمت را کاهش دهند. یا هر بار که قیمت پایین می‌آید با چالش جدیدی روبرو می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که قیمت را پایین بیاورند یا نه. درهرصورت شرکت باید بتواند پاسخ رقبا را پیش‌بینی کند و این پیش‌بینی بدون تعیین ساختار هزینه، قیمت، عرضه و راهبُرد رقبا امکان‌پذیر نخواهد بود.

در یک بازار کاملاً رقابتی خریداران و فروشندگان گیاهان دارویی زیادی وجود دارد. محصولات این بازار کاملاً همگن بوده و قیمت محصول با توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بنابراین فروشندگان نمی‌توانند قیمت محصول را کنترل کنند. اگر فروشندگان بدون توجه به سطح عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را تغییر دهند، بلافاصله بازار را ترک خواهند کرد.

یک بازار رقابتی انحصاری می تواند شبیه به یک بازار کاملاً رقابتی باشد، اما کمی متفاوت است. فروشندگان و خریداران زیادی در این بازار وجود دارد، اما محصولات این بازار یکسان نیستند، بلکه تا حدودی بر اساس نوع محصول متفاوت هستند، بنابراین تولیدکننده یا فروشنده می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. رقابت کامل به دلیل همگن بودن محصول، فروشنده به تنهایی نمی‌تواند روی قیمت تأثیر بگذارد.

صادر کنندگان گیاهان دارویی زاگرس به ترکیه

صادر کنندگان گیاهان دارویی زاگرس به ترکیه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با استفاده از توان شرکت های تولید کننده داروهای گیاهی درجه یک برای کسب درآمد بیشتر از طریق صادرات محصولات خود تلاش زیادی برای این امر انجام می‌دهند. شرکت‌های ایرانی با صادرات گیاهان دارویی به این کشورها و درآمدهای بالایی برای دولت و بخش خصوصی فعال در این بخش به‌دست می‌آورند.

صادرات محصولات دانش‌بنیان داروهای گیاهی به ترکیه از جمله سیاست های جدی حمایت از شرکت های داخلی است که به‌نوبه خود بخشی از آنها را توانمند کرده و آنها را قادر به عرضه محصولات می‌کند.

صادرات گیاهان دارویی زاگرس به ترکیه تنها بخشی از پیشرفت تولیدکنندگان ایرانی در زمینه صادرات گیاهان دارویی می‌شود از سوی دیگر با توجه به کیفیت بالای تولید این محصولات و استفاده از مواد اولیه درجه یک خود بر معتبر بودن صادرات گیاهان دارویی به ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و سبب شده که کشور ترکیه اکثر صادرات گیاهان دارویی را از ایران وارد کند و برای کشور نیز سودآوری خوبی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *