کشور ما به دلیل داشتن اقلیم چهار فصل و بهره مندی از بهترین بذرهای گیاهان درمانی، از قطب های مهم تولید و فرآوری گیاهان دارویی در جهان به شمار می رود و هر ساله، محصولاتی با کیفیت و درجه یک، توسط برترین واحدهای ایرانی، تولید و توزیع می شود. بازار پخش بهترین گیاه دارویی گلخانه ای در ایران از جمله بهترین مراجعی است که در زمینه تجارت و فروش داروهای گیاهی فعالیت می نماید و توانسته است، تازه ترین محصولات این حوزه را با کیفیت بی نظیر و قیمتی استثنایی در بازار توزیع کند.

بازار پخش بهترین گیاه دارویی گلخانه ای در ایران

تضمین کیفیت بهترین گیاه دارویی در بازار

تضمین کیفیت بهترین گیاه دارویی در بازار

کیفیت داروهای گیاهی یکی از مولفه های مهمی است که به صورت ویژه با میزان ماندگاری و تاثیرگذاری درمانی این داروهای ارگانیک ارتباط دارد. به همین علت، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که خریداران داخلی و خارجی، در زمان تهیه این محصولات به آن، توجه ویژه ای دارند، بررسی کیفی گیاهان دارویی است. مسلما متقاضیان خرید گیاه داروها، ترجیح می دهند محصولاتی را خریداری نمایند که دارای ضمانت کیفیت و تازگی هستند.

اما تضمین کیفیت بهترین گیاه دارویی در بازار توسط تمامی مراکز پخش و فروش انجام نمی شود و تنها مراجعی که از سطح کیفی محصولات خود، اطمینانی کامل دارند، گیاهان دارویی را با ضمانت کیفیت و اصالت عرضه می کنند. مراکزی که به صورت مداوم با شرکت های تولید و بسته بندی داروی گیاهی باکیفیت در ارتباط هستند و محصولی تازه و درجه یک را عرضه می کنند، به راحتی محصولات خود را از هر حیث ضمانت می نمایند.

تضمین کیفیت و مرغوبیت گیاهان دارویی از این رو مهم است که در حال حاضر، بخش مهمی از صادرات و عرضه این محصولات کاربردی درمانی، به صورت فروش اینترنتی انجام می شود و عملا، تمامی بخش های مرتبط با خرید و تجارت محصول، بدون بازدید فیزیکی و حضوری از گیاهان دارویی صورت می پذیرد و خریدار به صورت دقیق نمی تواند محصول را از حیث ویژگی های ظاهری مانند عدم وجود آفت بررسی کند.

اما زمانی که گیاهان دارویی با ضمانت کامل کیفیت و صحت و سلامت جامع عرضه می شود، خریداران بدون داشتن کوچکترین نگرانی بابت تازگی و مرغوب بودن کالا یا گران بودن آن، خرید خود را به شیوه ثبت سفارش آنلاین انجام می دهند و محموله های خریداری شده را در مقصد تحویل می گیرند. به همین علت، در حال حاضر، یکی از خدمات و امتیازات کارآمد مراکز فروش مستقیم را می توان، ارائه محصول با گارانتی و ضمانت دانست که تجارت این محصول را آسان نموده است.

لیست قیمت انواع گیاه دارویی گلخانه ای در سال 1400

قیمت و نرخ عمده و جزئی تمامی انواع گیاهان و گل های درمانی و دارویی که در طب اسلامی و ایرانی استفاده می شود، با توجه به متغیرهای متعددی، تعیین می شود. به این معنا که هرساله، قیمت روز این محصولات، توسط اتحادیه گیاهان دارویی مشخص می شود و فروشندگان کلی و جزئی موظف هستند از قیمت های مصوب اتحادیه، در فروش محصولات استفاده کنند.

موارد موثر در قیمت گذاری گیاهان دارویی:

  • اولین پارامتری که نرخ انواع گیاهان دارویی را مشخص می کند، کیفیت و تازگی محصول است. گیاهان دارویی که به تازگی برداشت و فرآوری شده اند، نسبت به محصولات سال های گذشته و محصولات کهنه، دارای ارزش بیشتری هستند و با قیمت های بالاتری به فروش می رسد؛ چرا که محصولات تازه از حیث ارزش دارویی و عطر و طعم، در وضعیت ممتازی قرار دارند.
  • نکته دوم که قیمت انواع گیاهان دارویی را معین می نماید، برند تولید کننده آن است. شرکت هایی که دارای سابقه طولانی و درخشان در حوزه تولید و فرآوری داروهای گیاهی و گیاه داروها هستند، به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان، قیمت بالاتری را نیز برای انواع محصول در نظر می گیرند. محصولات تولید شده در شهرهایی مانند اهواز و محصولات کارخانجات برتر مانند طب ثامن، با داشتن استانداردهای لازم و کیفیت بالا، قیمت بالاتری نیز دارند.
  • مورد دیگری که در قیمت داروهای گیاهی تولید داخل کشور موثر است، میزان صادرات است. از آنجا که گیاهان ممتاز دارویی ایرانی در بازارهای منطقه ای و جهانی دارای متقاضیان خرید زیادی هستند، بخش مهمی از این تولیدات، هر ساله به کشورهای مختلف جهان صادر می شود. در سال هایی که صادرات محصول با کیفیت افزایش پیدا می کند، قیمت گیاهان دارویی نیز بالا می رود.
  • نوع عرضه محصول نیز عامل اثرگذار دیگر در قیمت گذاری گیاهان مرغوب دارویی است. در عرضه بی واسطه، محصولات ممتاز با قیمت مناسب و ارزان به دست مصرف کنندگان می رسد. اما توزیع با واسطه محصول، موجبات ایجاد هرج و مرج و نوسان قیمت را در بازار فراهم می کند.

این موارد، مهمترین عوامل موثر در تعیین نرخ انواع گیاهان و گل های دارویی هستند. برای استعلام لیست قیمت انواع گیاه دارویی گلخانه ای در سال 1400، لازم است از طریق مراکز مجاز و معتبری همچون بازار عرضه آنلاین که این محصولات را در تنوع بالا و با نرخ عالی ارائه می نمایند،اقدام نمود.

تاثیر نوع بسته بندی بر میزان فروش گیاه دارویی

تاثیر نوع بسته بندی بر میزان فروش گیاه دارویی

بسته بندی و پکیج تجاری، یکی از مهمترین مواردی که در فروش تجاری و تخصصی انواع کالاها و خدمات از جمله گیاهان دارویی موثر است. تاثیر مثبت بسته بندی بر میزان فروش گیاهان دارویی، موضوعی است که طی سال های اخیر، به خوبی اثبات شده است؛ چرا که بسته بندی های با کیفیت، علاوه بر جذب بیشتر مشتری موجب می‌شوند که کیفیت، تازگی و تمام عطر انواع گیاهان دارویی به خوبی حفظ شود و این محصولات برای مدت زمان طولانی تری قابل استفاده باشند.

در گذشته انواع گیاهان دارویی تنها به صورت فله و کیلویی عرضه می‌شدند که این امر مشکلاتی را برای عرضه کنندگان و خریداران به وجود می‌آورد، اما در حال حاضر استفاده از انواع بسته بندی های کارتنی، کاغذی و پلاستیکی شکیل و زیبا موجب شده است که بازاریابی و فروش این محصولات با راحتی بیشتری انجام شود و خریداران نیز بتوانند با اطمینان از کیفیت کالا، خرید خود را نهایی کنند.

بسته بندی در حقیقت، کالاهای مختلف را به صورت یک برند شناخته شده در می آورد و موجب می‌شود که خریدار بتواند تمامی اطلاعات مورد نیاز را بر روی بسته محصول مطالعه کند. در واقع می توان گفت، بسته بندی و پکیج باکیفیت محصول، علاوه بر کاهش مدت زمان مورد نیاز برای خرید و انتخاب گیاهان دارویی، باعث می شود که محصول بسته بندی شده از محصولات کیلویی متمایز شود و کیفیت آن در ذهن مخاطب ماندگار گردد و این امر در جذب بیشتر خریداران داخلی و خارجی نقش دارد.

بررسی خصوصیات کیفی انواع گیاه دارویی تولید شده در زنجان

استان زنجان به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید انواع گیاهان دارویی با کیفیت در کشور ما شناخته می‌شود و واحدهای تولیدکننده انواع گیاهان و گل های درمانی و دارویی در این استان، مطابق با آخرین فناوری روز دنیا در زمینه تولید گیاه داروها، فعالیت خود را گسترش داده اند. بررسی خصوصیات کیفی انواع گیاهان دارویی تولید شده در استان زنجان نشان می‌دهد که این گیاهان از حیث فاکتورهایی مانند درصد مواد معدنی و آلی و خصوصیات مرتبط با ویژگی های درمانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

کشت گیاهان دارویی در استان زنجان علاوه بر این که موجب اشتغالزایی شده است، کیفیت کلی گیاهان دارویی تولید شده در کشور را بالا برده است. گیاهان دارویی زنجان، دارای تمامی استانداردهایی هستند که سازمان های مرتبط بین‌المللی آنها را تصویب کرده اند. این محصولات، حائز درصد بالایی از عناصر ویژه و کمیاب هستند و مواد آلی، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این گیاهان موجب شده که از ارزش تغذیه بالایی برخوردار باشند.

همچنین از لحاظ خواص درمانی، گیاهان دارویی کشت و گردآوری شده در این استان، دارای بالاترین رتبه هستند. یکی از مواردی که محصولات تولید شده زنجان را از سایر محصولات متمایز می‌سازد، نوع عرضه و بسته بندی این محصولات است. در خطوط تولید و فرآوری گیاهان دارویی زنجان، از بهترین دستگاه ها مانند ماشین آلات سورتینگ استفاده شده است که موجب می شود محصول با کیفیت از محصولات با کیفیت پایین تر جدا شود.

همچنین بسته بندی های بهداشتی و با کیفیت موجب می گردد که گیاهان دارویی و درمانی این استان، برای مدت های متمادی تازگی و عطر خود را حفظ نمایند. این موارد منجر به محبوبیت بالای محصولات تولید شده در این استان شده است، به طوری که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، در بازارهای جهانی نیز خریداران متعددی دارد.

خرید بهترین گیاه دارویی گلخانه ای در فروشگاه های معتبر

خرید بهترین گیاه دارویی گلخانه ای در فروشگاه های معتبر

برای خرید گیاهان دارویی گلخانه ای در فروشگاه های معتبر باید به موارد متعددی توجه شود. این موارد شامل بررسی ویژگی های ظاهری محصول، قیمت و نوع بسته بندی آن است. پس از این که یک مرکز فروش معتبر را برای تهیه گیاه دارویی پیدا کردید، ابتدا باید محصول را از لحاظ تازگی و کیفیت مورد بررسی قرار دهید. برای این کار مقداری از گیاه دارویی مدنظر خود را به دقت بررسی کنید.

محصولات تازه فقط هرگونه حشره زدگی یا آفت زدگی است و رنگ آن شفاف و مطابق با نوع گیاه است. گیاهان ممتاز درمانی و دارویی فاقد هرگونه اسانس و رنگ های شیمیایی هستند و رایحه طبیعی گیاهان موجود در طبیعت را دارند. علاوه بر این موارد لازم است که شکل بسته بندی محصول نیز بررسی شود. در حال حاضر، به دلایل فنی و بهداشتی گیاهان دارویی به صورت بسته بندی شده عرضه می شود.

بسته بندی محصول باید مهم و موم دار و کاملا استاندارد باشد تا از ورود و نفوذ هوا به داخل آن جلوگیری شود. همچنین لازم است اطلاعات دارویی و خواص درمانی محصول و مواردی مانند تاریخ تولید و انقضای آن، بر روی بسته بندی درج شده باشد تا خریداران بتوانند با اطمینان کامل از کیفیت محصول آن را خریداری نمایید. قیمت یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید انواع گیاهان دارویی باید به آن توجه شود. قیمت محصول باید مطابق با قیمت مصوب اتحادیه باشد و نباید گران تر از قیمت بازار اعلام شود.

مرکز پخش گیاه دارویی گلخانه ای با بهترین قیمت

مرکز پخش گیاه دارویی گلخانه‌ای با بهترین کیفیت، یکی از مهم‌ترین مراجعی است که در سال‌های اخیر توانسته است با گسترش تجارت الکترونیک، عرضه و صادرات این محصولات به شیوه نوین را در دستور کار قرار دهد. در این بازار خریداران می توانند تنوع بالایی از گیاهان دارویی تولید شده در واحدهای معتبر کشور را به صورت فله و بسته بندی شده خریداری نمایند و نسبت به کسب مشاوره در زمینه انواع گیاهان دارویی اقدام نمایند.

این مرکز، به منظور رفاه حال خریداران، انواع مختلف گیاهان معطر و ادویه های دارویی را به صورت بسته بندی شده در حجم های مختلف و با بهترین قیمت ارائه می نماید و این امکان را برای خریداران فراهم نموده است تا بهترین و مرغوب ترین محصولات را با قیمتی ارزان تر از قیمت بازار های پخش با واسطه تهیه کنند و از مزیت های متعدد خرید و تجارت غیر حضوری و آنلاین گیاهان باکیفیت دارویی بهره مند شوند.

در این میان یکی از مهمترین خدماتی که مرکز فروش و پخش بدون واسطه گیاهان دارویی برای خریداران در نظر گرفته است، امکان بررسی مقایسه‌ای انواع محصولات است. همچنین مقالات مرتبط با خواص درمانی گیاهان دارویی در سایت فروشگاهی درج شده است و مشتریان می توانند با مطالعه این مقالات و مطالب، بهترین و باکیفیت ترین محصول را شناسایی و خریداری نمایند.

صادرات بهترین گیاه دارویی گلخانه ای به کشور های همسایه

صادرات بهترین گیاه دارویی گلخانه ای به کشور های همسایه

تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کشور ما سابقه ای تاریخی دارد و در سال های گذشته که تولید این گیاهان به صورت کشت صنعتی و گلخانه ای نیز رواج یافته است، شرکت های دانش بنیان توانسته اند، محصولاتی با کیفیتی بی نظیر و خواص درمانی بیشتر تولید نمایند. این موارد موجب شده است، صادرات گیاهان دارویی در دهه اخیر، بیش از گذشته توسعه یابد و بخش اعظم تولیدات مرتبط با گیاه داروها، به کشورهای مختلف جهان صادر شود.

صادرات بهترین گیاه دارویی گلخانه ای، به کشور های همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شود و این کشورها، به عنوان شرکای تجاری ایران در حوزه صنعت گیاهان دارویی و داروهای تولید شده از مواد ارگانیک، همه ساله محموله هایی عمده از این محصولات را وارد کشور خود می کنند. نحوه صادرات به عمان و سایر کشورهای طرف قرارداد با ایران، همانند سایر کالاها و خدمات است و پس از طی مراحل قانونی و اداری انجام می شود.

گسترش و رواج شیوه های مدرن تجارت و صادرات به ویژه در حوزه مسائل و مراحل مرتبط با گمرک و ترخیص کالا، از موارد مهمی است که با ایجاد سهولت در روند صادرات، موجب افزایش خروج گیاهان دارویی درجه یک از کشور شده و ارز قابل توجهی را وارد ایران نموده است. به علاوه این امر، تبادلات اقتصادی و تجاری زیادی را با سایر کشورها رقم زده است که به خودی خود، نقش بسیار مهمی در افزایش اشتغال، درآمد زایی و سودآوری بازار گیاهان دارویی ایفا نموده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *